{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

michel s
michel s
Tilmeldt:
29. okt 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Hjælp til lyd {{forumTopicSubject}}

Hejs alle sammen.

Jeg kunne godt tænke mig lidt lyd til mit tv som jeg har købt.
jeg er meget uerfaren på dette område og aner ikke det vilde om sådan noget her, så jeg ønsker lidt hjælp til at finde noget lyd, som jeg kan bruge..
Det behøver ikke være det bedste af det bedste! bare noget fin lyd.
så kan i ikke skrive hvad i mener jeg evt kunne bruge? smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lyd
  • #1   5. jan 2011 hm, hvis du ik går sååå meget op i det. Så ville jeg tage ud i en butik som elgiganten eller expert eller lign. Der kan du købe noget stille og roligt udstyr, til en pris, som ligger så højt smiley evt. noget samsung.

  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #2   5. jan 2011 Okay tak..
    Men hvad kunne være en mulighed at købe?


  • #3   5. jan 2011 Det kunne nok være en ide at skrive, hvilket rum det skal spille i, dine egne forventninger til størrelse (gulv/reol/3. højttaler), dit budget, skal det være surround eller stereo? Hvis du smider noget info op om dette er det meget nemmere at hjælpe smiley

  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #4   5. jan 2011 Lige pt er det til mit værelse, da jeg stadig bor hjemme smiley
    Det skal være surround, ligesom et hjemmebio system.
    Jeg ved ikk hvad mit budget er :s men det skal ikk være sådan noget vildt fancy crazy noget smiley bare noget der spiller okay og har en okay pris, jeg kan altid skifte ud når jeg flytter, derfor jeg vil bruge så mange penge igen.

    hjalp det lidt eller hvordan?
    ps: har selv kigget på - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/pakkelosning/AVX380/onkyo-hjemmebiograf


  • #5   5. jan 2011 Altså det er da garanteret noget bedre end lyden på dit TV, men så heller ikke så satans meget mere, det er et playstationanlæg det der. musik kan det ikke bruges til hvis du spørger mig, de er simpelthen for små og dårlige sådan nogle satelitter der.

    Jeg havde kigget brugt hvis jeg var dig.


  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #6   5. jan 2011 Men noget brugt er jo tit noget der bare er mishandlet :S
    så ved ikk helt, for det kan jo ikk ligefrem byttes hvis det ikk virker optimalt? :S

    Og hvad mener du med det er et playstation anlæg? smiley

    prøv at giv et bud på noget du ville købe hvis du sad i min situtation? smiley


  • #7   5. jan 2011 Kan forstå lidt på det hele, at du ønsker dig noget der også kan gemmes væk. Set i den forstand, at det ikke er store gulvhøjttalere, men derimod sateliter der kan hænges op - er det korrekt forstået?
    Og at det helst skal være en "alt i en" løsning, med dvd/blu-ray og forstærker samlet i én "boks" ?


  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #8   5. jan 2011 Ja det passer meget godt Casper.
    for har jo ikk så meget plads at gøre godt med på mit værelse smiley


  • #9   5. jan 2011 Min subjektive mening derpå er, at der ikke er den voldsomme forskel i de "alt i en løsninger" til omkring 2½ kg.
    Men det vil sikkert gøre det det skal - at give noget lyd, der er bedre end tv'ets og samtidig fylde lidt effekter på.

    Noget andet er, om det skal være DVD eller Blu-Ray maskine, du vil ud og investere i? Blu-ray koster godt nok en anelse mere, men samtidig er du også lidt bedre på forkant med fremtidens udvikling. (Kommer selvfølgelig an på, hvor lang tid du regner med at beholde anlægget, om det kan betale sig at investere mere i det - og om du har en blu-ray samling i forvejen)

    Men her er også en side, du bør kigge lidt på:
    http://www.cinemagic.dk/shop/surround-94s.html


  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #10   5. jan 2011 Altså jeg har en del bluray film på min pc/ekstern. men mit tv kan godt afspille mkv så jeg behøver vel ikk en bluray afspiller?

    men lige pt gider jeg ikk bruge de store dyre dommer af penge på et anlæg, jeg skal bare have noget der kan afspille noget lyd som er en del bedre end tvet, for det skal være okay at se film jo..

    men ved ikk hvor lang tid jeg skal beholde det. :s


  • #11   5. jan 2011 Hvis du har dine film liggende på din computer og afspiller dem derfra, så er det reeltset ikke nødvendigt med en afspiller - ihvertfald ikke en blu-ray.
    Det Onkyo sæt du har kig på har alle de nødvendige tilslutninger for senere at sætte alverdens til (computer, cdafspiller eller hvad du nu skulle få brug for)

    Så hvis du vil afspille Blu-Ray, kan du jo altid afspille dem fra computeren af smiley

    Kan iøvrigt ses på deres hjemmeside, hvis ikke du allerede har gjort det:
    (link fjernet)


  • #12   5. jan 2011 Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men der er lige som vi skriver blevet oprettet et anlæg her på siden, der højest sandsynligt vil kunne matche dine krav.

    Måske du skulle prøve at give det et kig.
    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=25341


  • #13   5. jan 2011 det kef set casper linker til spiller os rigtig fint når man tænker på størlsen, det er slet ikke dumt hheller.

  • #14   5. jan 2011 med den onkyo der med der kan du jo sagtens opgradere til et sæt gulv højtallere senere hen.

  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #15   5. jan 2011 Ja okay men det sæt er ikk lige i nærheden af hvor jeg bor, jeg befinder mig i nordsjælland.

    men det her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/pakkelosning/AVX380/onkyo-hjemmebiograf det er ikk godt eller hvad? :s


  • #16   6. jan 2011 Jeg synes du skal prøve at køre til den nærmeste elgiganten og prøve at høre det nævnte sæt fra onkyo - Så finder du ud af, om det kan opfylde dine krav til lyd, du søger på nuværende tidspunkt.

  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #17   6. jan 2011 Altså det sæt jeg har linket til?

  • #18   6. jan 2011 Ja lige præcis.

  • michel s
    michel s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   6. jan 2011 Okay tak smiley
    vil se på det smiley


Kommentér på:
Hjælp til lyd

Annonce