{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ht kabel hvad vil i anbefale ?
  • #1   21. nov 2010 nu ved jeg ikke lige hvordan den onkyo lyder, men hvis den ligger til den lyds side, så skal du gå udenom nordost i hvert fald

    men hvad ligger dit bydget på?


  • #2   21. nov 2010 Jeg spiller med Dali Silverwave four på mine Evidence Se de slipper simpelthen alt igennem nogen vil mene de spiller meget lyst, men min vurdering ar de spiller meget lækkert måske du kan låne et sæt i hifiklubben.

  • #3   21. nov 2010 jeg synes derimod at du skulle bruge dine penge på brugtmarkedet, der er kabler i flere tusinde kroners klassen, som man nærmest får kastet i nakken

    men personligt ville jeg holde mig fra et 100% sølvkabel, så stikker diskanten på dine højttalere, måske et forsølvet kobberkabel ville kunne fungere, men jeg er ikke sikker, hender ikke lige din onkyo

    her er et godt bud i al fald

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=172060

    og du sparer 1000kr i forhold til udsalgspisen ved ved av connection

    det kan du også beholde til du skal opgradere næste gang

    hvad kører du med af signalkabel? det er jo et sted du kan hente rigtig meget


  • #4   21. nov 2010 >> Majik
    Sølv kabler behøver nu ikke nødvendigvis stikke i ørene... Men de har noget mere hul igennem, som på nogle højtalere måske vil spille med lidt mere stram og sprød karakter. Men den spidse diskant, må nok mange gange tilskrive højtaleren, eller andre faktorer... For sølvet lader nok bare mere af det, der rent faktisk skulle igennem, igennem. smiley Men nogle gange eftertragtes jo en bestemt lyd karakteristik, som ikke nødvendigvis indbefatter hele sandheden. Smag og behag!

    Har testet ledere i ren sølv og forsølvet kobber i præcis samme kabel konstruktion og geometri. Og sølv lederen lader altså bare noget mere igennem.
    At der er et par tekniske argumenter, for at vælge en leder med dårligere ledeevne, det er så en anden ting. Se bare VanDenHul der benytter kulfibre, for at hæve phase delay knæk punktet. Men min erfaring er altså at, det endelige lytte resultat bliver bedre med sølv lederen. Selvom den kan have et knækpunkt midt i det hørbare frekvens område.
    (Der findes også argumenter for, at man i praksis ikke kan høre fasedrej... Og nok slet ikke i de størrelser vi snakker her ikke urealistisk en delta forskel på 200nano sekunder, hvilket svare til at diskanten sidder 66μm tættere på lytteren end bassen. (Det skal delefilteret og akustikken nok få negligeret med en faktor mange mange gange ;-))


    Men Silverwave er ellers et rigtig godt kabel, men det er nu mange år siden, det udgik af produktion. Men der er ofte nogle brugte til salg.


  • #5   21. nov 2010 Jeg brugte Dali SilverWave Four førhen til mine fronter (Bruger det stadig til min center, som dog bliver trukket af en Rotel effekt amp)

    Lige nu kører jeg med Tara Labs Helix 8 - og det må jeg sige, at jeg er godt tilfreds med.
    Lyden i SilverWave og Helix 8 synes jeg, ligger meget op mod hinanden, men valgte at beholde Helix 8, da jeg synes det var lige en tand bedre til min smag.


  • #6   21. nov 2010 Jeg kører med tara labs rsc prime 500 på mine fronter og syntes virkelig det er et fedt neutralt kabel smiley Og det er da også til at betale for menneske penge smiley (Jeg fandt dem også brugt ;o)

Kommentér på:
ht kabel hvad vil i anbefale ?

Annonce