{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.137 visninger | Oprettet:

Jakob U
Jakob U
Tilmeldt:
9. jul 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 22

Y-Kabel eller enkelt til subwoofer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

jeg har 2 input på min DALI SWA-12 sub.

så er mit spørgsmål. Vil jeg få mere ud af subben, ved at køre et y kabel til den. Eller skal jeg bare fortsætte med at køre en enkelt som jeg har i dag.?

Mvh Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Y-Kabel eller enkelt til subwoofer?
  • #1   10. jun 2010 Hvis det er e LFE signal så tror jeg ikke du vil, men med et almindeligt stereo signal til den så gør man vist nok... Men jeg ved det ikke

  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 2 Svar: 20
    #2   10. jun 2010 tja et sub signal er jo mono, så rent teknisk er der vel ikke noget at hente.. spørgsmålet er så hvordan subben er konstrueret indvendig, siden der er et stereo-input. Nogen der kan svare på det?

  • #3   11. jun 2010 Hvis det er et STEREO input....

    så skal du bruge et Y-kabel ja.....


    F.eks min Vega har begge dele

    2 stik til Stereo input, og 1 stk til Mono (LFE) input.....

    Altså 3 indgange i alt.......så kan jeg selv vælge....


  • #4   11. jun 2010 Hvis der er Stereo input så brug y kabel/split.. Jeg oplevede meget mere power og punch i min B&W efter jeg skiftede det..

    Som AV Connection forklare:
    Subwoofere med en stereo indgang, kan det være pga. at subwoofer enheden har en dobbelt svingspole, mere end een højttalerenhed og specielt delefilter der yder bedst, såfremt begge indgange benyttes. Derfor er det oftest en fordel at anvende et splitkabel, selv om det oprindelige signal er et mono signal. I praksis bevirker det oftest at bashøjttaleren spiller kraftigere end ved at blot benytte de ene indgang, og anbefaler altid at bruge et subwoofer splitkabel, hvis subwooferen har en sådan stereo indgang eller der ikke er direkte angivet en mono eller LFE indgang.


  • #5   11. jun 2010 Der står at der ikke hjælper hvis det er det mono/LFE, passer det?

Kommentér på:
Y-Kabel eller enkelt til subwoofer?

Annonce