{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.257 visninger | Oprettet:

Indstilling af Subwoofer {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have indstillet min Dali Concept 12 Subwoofer, med hensyn til crossover og volume. Jeg er lykkelig ejer af et Dali Concept system bestående af Concept 2 og 6, men som sagt subwoofer skal indstilles dertil. Hvad gør jeg ?

MVH Lasse Pedersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Subwoofer
  • #1   1. apr 2010 Tror næsten du roligt kan sætte crossover så højt som muligt. Concept 6 når ikke så langt ned.

Volumen tester du dig bare frem til.
    Den der er problemet er fasen. Den varierer alt efter hvor subben er placeret.

• #2   1. apr 2010 bjarke, hvad er det da for noget bawl

din delefrekvens skla være omkring 80-90 HZ

og så skal du eller bare lytte en hel masse, på noget NEUTALT indspillet musik, for at du ikke bare mister al bassen en dag du sætter et stykke musik på der er i forvejen magert på bassen

justerer du den ind efter musik /film hvor der er meget bas/fyldig bas, så vil du opleve at du på rigtig mange cd'er eller film ,vil slet ingen bas have

går du den anden vej. jamen så vil du i nærmest alle film, have en konstant buldren fra subben, og i folks tale

• #3   1. apr 2010 og så mangler du lige at få oprettet dit anlæg

• #4   1. apr 2010 For at finde den rette placering, vil det være optimalt, at sætte subwooferen i sweetspot og bevæge dig rundt i lokalet, for at høre, hvor bassen lyder bedst / er kraftigtst.

Normalt plejer en subwoofer at skulle stå lidt over halv volume (ihvertfald dem, jeg har indstillet)

• #5   1. apr 2010 det ikke helt galt kasper, men igen det kommer an på hvad for nogle det er, lukket, refleks, og evt HVOR porten vender hen

heldigvis er den jo justerbar, så det bare med at lytte sig frem

• #6   1. apr 2010 Majik - det kan du have ret i.
    Jeg har ikke arbejdet med andre end refleks, og så min DIY der var lukket.

Handler vel også lidt om rummets akustik.

• #7   1. apr 2010 det gør det i høj grad

• #8   1. apr 2010 Casper T,
    Det var fandme en rigtigt god idé! Den skal jeg selv bruge ved kommende installationer.

• #9   1. apr 2010 Glemte måske at tilføje en væsentlig faktor: - at der hvor bassen lyder bedst, skal subwooferen gerne stå.

Så det i alt bliver:

For at finde den rette placering, vil det være optimalt, at sætte subwooferen i sweetspot og bevæge dig rundt i lokalet, for at høre, hvor bassen lyder bedst / er kraftigtst - der hvor bassen er bedst, skal subwooferen såvidt muligt stå.

• #10   1. apr 2010 Og hvis bassen lyder bedst fra et RIGTIGT upraktisk sted kan et godt bud være i hjørnet. men smid et musik nr. på med noget dyb bas.

• #12   14. feb 2011 nej du skal i al fald have din delefrekvens UNDER 100hz, for ellers vil du få mandestemmer i subwooferen, og det er ikke ønskeligt

Kommentér på:
Indstilling af Subwoofer

Annonce