{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

martin h
martin h
Tilmeldt:
14. okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 60

forstærker virker ulogisk. normalt? {{forumTopicSubject}}

hej Hifigalleri.

har i længere tid trukket to sæt højtallere med to intg. forstærkere jeg havde individuel volume kontrol via den normale volume knap for begge sæt på hver sin forstærker.

forstærkerne var en denon pma-655r og en jvc (ukendt model). jeg havde koblet det sammen på følgende måde:

normalt phono kabel fra cd-afspiller til cd ingang på denonen og så pre-out fra denon til aux på jvcen. der havde jeg som sagt individuel kontrol over volumen.

idag har jeg så skiftet jvcen ud med en denon pma-920. når jeg så kobler det sammen på følgende måde: jack/phono fra pc (da min afspiller er lånt ud lige pt) til aux-1 på 920 og endnu et kabel fra pre-out på 920 til dvd/aux på 655 er det kun det sæt der bliver drevet af 655'eren der spiller og jeg kan styre volume med begge forstærker. men sætter jeg så endnu et kabel mellem 655'erens pre-out og 920erens main-in spiller begge sæt men stadigvæk med fælles volumen kontrol.

forstå det sådan at jeg vil have det skal fungere ligesom før med individuel kontrol af begge sæt og at det er mit problem smiley
er det mig der laver en fejl her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker virker ulogisk. normalt?
  • #1   29. mar 2010 655 pre out til 920 main ind eller omvent og så i den du bruger pre out på skal der sættes computer/cd spille / tv osv til

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 60
    #2   29. mar 2010 afspiller til 655 pe-out fra den er på 920 main-in. og så spiller begge sæt men har kun kontrol på 655 som afspiller er sat til da den ingen main in har.

    andre forslag smiley


  • #3   29. mar 2010 martin sådan er det bare så blir din 920 brugt som effekt forstærker

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 60
    #4   29. mar 2010 nu har jeg lige prøvet at sætte afspiller til main in på 920 og pre-out fra den til aux i den anden. og så har jeg kun kontrol på afspilleren

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 60
    #5   29. mar 2010 mike N: det er rigtigt men som sagt havde jeg jo individuel kontrol før.

    men ligegyldigt skal muligvis af med det ene sæt ht bare lidt træls at det ene spiller væsentligt højere end det andet smiley


  • Ronnie B
    Ronnie B Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 50
    #6   30. mar 2010 har du muglighed for at smide billeder af begge forstærkere så man kan se hvad der er hvad og hvad de har af udgange . det er bare mere logisk for mig og se det med billeder for jeg syntesw delvis det er det rene mullpyk du skriver men forstår godt lidt hvor du vil hen tror også det kan lade sig gører men der er bare gået noget galt i din opsætning det er 100% sikkert

Kommentér på:
forstærker virker ulogisk. normalt?

Annonce