{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Forstærker Brun på toppen. {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg har squ lige lagt mærke til at min NAD C372 er brun, på toppen ved kølehullerne, kun ude i siderne ikke i den midterste. Hvad kan det skyldes?.
Den får masser af luft omkring den. dvs. har ikke noget stående på eller under den.
Er den ved at futte af eller er det bare sådan den ser ud når den bliver ældre?. Har ikke lige mulighed for at uploade et billede på nuværende tidspunkt - men har lagt mærke til 2-3 forstærkere på dba.dk som også har det samme "problem?" som min. hhv C272 og C372..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker Brun på toppen.
  • #1   10. mar 2010 det er meget normalt. ryger du ?

• #2   11. mar 2010 nej men altså hvis man ryger, og ikke hører musik konstant. så snlæget er varmt, så vil der jo afsætte sig negotin og tjære i firstærkeren, og når man så endag skruer op, så bliver svinet varmt og det der har sat sig bliver fordampet, eller ihvertfald noget af det, og det vil så afsætte sig som afllejringer hvor varmen stiger igennem. har du aldrig set det ved en elradiator ? der kan også forkomme skygger op af vægen oven over radiatoren. og det er skidt og møj der bliver brændt af når den bliver varm. smiley

elektronik ryger jo normalt ikke, og hvis det gør så virker det ikke mere. men i kondensatorer er der også olie, og hvis den bliver utøt kan det self også slippe ud. meeeen, det er nok cigaretternes skyld.

• #3   11. mar 2010 ja altså skidt og møj.. og cigarret røg, eller røg fra det der er værre. og det er jo ikke noget der kommer på en dag. det er noget der kommer med tiden. men hvis den så ikke har spillet højt i længere tid, eller kun kort tid af gange så den aldrig er blevet over f.eks 70 grader på køle elementerne. så fordamper, det smog der er aflejret sig ikke. men når man så endag virklig brænder op for svinget og den bliver rigtigt gennemvarm, så er det at skidtet og alt det andet begynder at fordampe og så får du aflejringerne på toppladen. lige som fleks en alm. van radiator der kører på fyr, der er ingen aflejringer fordi den ikke bliver mere end ca 60 grader, men en forstærker bliver noget varmere på køleelementet lige som en elradiator gør, og så får man de sorte skygger.

der er ikke noget mystisk over det. smiley

• #4   11. mar 2010
    OT:

bare din nad ikke begynder at ryge, ja du skulle lige have en med på vejen. smiley det lovede jeg dig..

men martin, såen er det bare smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   11. mar 2010 Tak for svarene.

Tror det må skyldes rygning har jeg på fornemmelsen af.
    Da jeg har købt den brugt for et par måneder siden, og ham der havde den kunne godt lide at fyre den af :p. Har sikkert bare ikke lagt mærke til det før nu, da jeg er flyttet og forstærkeren er placeret anderledes end før :).

• #6   11. mar 2010 Det har stortset alle Nad C372'er, specielt i titanium er det nemt at se, men også de mørke ser sådan ud.
    Det skyldes de print som sidder i hver side, lige under køler rillerne.

Kommentér på:
Forstærker Brun på toppen.

Annonce