{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.336 visninger | Oprettet:

Beolab 6000 tilsluttes non B&O. {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg er i gang med at fremstille et kabel til min svigerfar, så han kan bruge sin non B&O forstærker til sine Beolab 6000. Jeg har fundet denne tegning, som Peter Pan fra recordere.dk har lavet. Det er den som jeg følger.
http://forum.recordere.dk/forum/uploads/PeterPan/2009-04-18_160416_BeoLab_til_non_B&O.jpg

Mit spørgsmål er til tilslutningen af højre/venstre højtaler (Grøn og brun) i DIN stikket. Om jeg skal lave et kabel til venstre side og et til højre, eller om jeg godt kan lave nogle ens kabler, og koble lederen/signalet til både pin 3 og 5? Eller om et kabel skal kobles til 3, og det andet kabel til 5? Altså et kabel til venstre og et til højre.

I bunden af højtalerne kan jeg tilføje, at der er mulighed for at sætte højtaleren som venstre eller højre.

På forhånd tak smiley

Mvh.
Per

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beolab 6000 tilsluttes non B&O.
  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #1   11. feb 2011 Forstår ikke dit spørgsmål ?

• #2   12. feb 2011 Alpha, hvis du ser på tegningen, så går signalet via brun og grøn ledning, fra henholdsvis venstre og højre side. Det bliver så på tegning ført ind i henholdsvis pin 3 og 5 på DIN stikket. Men der er jo 2 din stik, et til hver højtaler. Så derfor er mit spørgsmål, om jeg KAN føre "venstre kabel"(brun) til både pin 3 og 5 i DIN stikket? Derved vil jeg undgå, at kablerne skal passe til højtaleren, da kablerne vil være ens.
    Eller om jeg skal lave kablerne unikke, så "venstre/brun" kun går til pin 3 i sit DIN stik, og "højre/grøn" kun går til pin 5 i sit DIN stik.

Jeg vil egentlig bare høre, om der er nogen der ved, om der er risiko for nogen kortslutning af nogen art, hvis jeg laver kablerne ens, så højtaleren både får signal i pin 3 og 5?
    Eventuelt om der er nogen der ligger inde med noget dokumentation på Beolab 6000? smiley

• #3   12. feb 2011 du kan få originalt stik så du kan tilslutte Beolab 6000 til non B&O systemer.... kontakt evt din lokale B&O

• #4   12. feb 2011 på B&Os egen hjemmeside er her lidt hjælp....

http://www.bang-olufsen.dk/faq

• #5   13. feb 2011 Jeg er udmærket godt klar over, at man kan købe færdige kabler til dette. Men jeg er også godt klar over hvad prisen er for dette. Ca. 5+ gange mere, en hvad det koster mig at bygge det smiley Og det koster mig ca. 200 kroner, at bygge det her smiley

Desværre så svare B&Os hjemmeside ikke på mit spørgsmål smiley Den bidrog i hvert fald ikke til noget, som jeg ikke vidste i forvejen om tilslutningen smiley

Men tak for hjælpen smiley

• #6   13. feb 2011 Så fik jeg endelig svar på mit spørgsmål smiley Med lidt ekstra google søgning fandt jeg en tråd på hifi4all.dk, hvor Peter Pan har posted et alternativ for tilslutningen af trigger strømmen, hvor der på tegningen er vist at der skal laves to forskellige kabler (et højre kabel og et venstre kabel).

(link fjernet)

Tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&KW=Peter+Pan

Tak for svarende smiley

Kommentér på:
Beolab 6000 tilsluttes non B&O.

Annonce