{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Ups... Det var ikke meningen {{forumTopicSubject}}

Er sku kommet hjem med et sæt Monitor Audio Platinum PL-100 højtalere... Det var nu ellers ikke planen, at jeg skulle ha nye speakers lige foreløbigt?
Men faldt lige over det rette tilbud, og jeg har længe haft et rigtig godt øje til de små PL-100 smiley

Men efter at have kantet de tonstunge Hørning ud af stuen, og monteret PL-100. Så er det jo bare bekræftet endnu en gang, at disse bitte små stander højtalere bare imponere så vanvittig meget og løber cirkler rundt om mands-store højtalere, med deres bas tyngde og generelle gåpå mod. Der er dælme ikke noget der holder dem tilbage, og hvis de kommer til at stå ved siden af en subwoofer, og man lader dem alene, så er subben væk, når man kommer tilbage, for så har PL-100 spist den.... smiley
For satan de kaster bas ud, i lange strimler!!!

Det er bestemt ikke nogen perfekt højtaler, og den mangler måske en smule opløsning i de nedre frekvenser, men den vil bare fremad, og den har den fedeste spille stil.
Hvis man er ude efter en rock højtaler, med en rå stortromme lyd, og store basser med pap membran, så er det en helt forkert højtaler! Men den har virkelig en fed afrundet tyk og blød bas der går lige i øret (på mig i hvert fald)

Men udover den imponere på bas gengivelsen, så har den virkelig mellemtone og diskant der opvejer, den manglende opløsning i bassen, for det er den omvendte verden, og alle detaljer kommer direkte igennem, og ud i rummet. Og den kan skabe en dybde og rum fornemmelse, jeg endnu har tilgode at opleve i selv de aller fineste biograf surround systemer. Den burde faktisk leveres med en advarsel! For jeg har flere gange i aften fået forskrækkelser der løb koldt ned af ryggen, når musikken lige pludselig glider rundt om nakken på en, eller hvem er nu lige det der står bag ved sofaen...

Guitar og klaver det er klart en af de store forcer, hvor trommer og den slags måske er knap så godt gengivet. Og fik jeg sagt klaver?
Man kan næsten fornemme hammeren ramme strengene, og den sprøde lyd der får hårene til at rejse sig på armene, den flyder helt gennemsigtigt ud af højtalerne.

Der er mange numre man umiddelbart synes at det lyder sku da helt forkert, og der må være et mega hul i frekvensspektret. Men det skyldes nu nok at man er vandt til at høre andre højtalere lave numre, og slå en lille skid forkert her og der, som man bare tror er den korrekte gengivelse...
Men sammenlignede et par numre, som jeg hørte i går på noget virkelig seriøst high-end grej, og de lavede præcis samme huller. Så det er nu nok bare fordi at de bare spiller det de får besked på...


Jeg ved Vienna Acoustics har noget af det absolut bedste finish på deres højtalere der ude, men sammenligningen her, er bare at PL-100 er i en helt anden liga. Ikke kun de eksklusive materialer, men også bare det at læder belægningen på baflen, da i hvert fald ikke skal komme i kontakt med det kolde metal på fronten, neej, der skal da lige være en gummi kant, så de ikke kommer til at røre hinanden.
Og lakeringen er bare truly first class...., og jeg fatter simpelthen ikke hvordan de har kunne udforme kabinettet som de har bag på, det må være en ret bekostelig konstruktiion, for at bøje træ på den måde, det må ikke kunne lade sig gøre?

Og så er de jo ret cool at der medfølger en lille værktøjskasse med skruetrækkere og vatterpas osv., til at justere fødderne, og selv kassen er med børstet stål, og laser graveret logo... De har sku ikke sparet på noget der! smiley


Kan godt li en god omgang glad techno engang imellem, og tror helt klart at jeg har fået et sæt højtalere her, der opfylder de ønsker, jeg måske lidt har manglet tidligere. Jeg har ikke givet dem fuld skrald i aften, for skal stadig have et tåleligt forhold til naboerne, men har da lige snuset til diverse numre på moderat volumen, og der kommer sku en del detaljer med, som jeg endnu ikke havde hørt, så det er gode tegn.


Billeder skal nok komme! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ups... Det var ikke meningen
Kommentér på:
Ups... Det var ikke meningen

Annonce