{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

kondensator? {{forumTopicSubject}}

hey

ved ik helt om jeg har brug for en kondensator i bilen?
altså når jeg skruer op begynder alt lys at blinke.

og det er somom den forvrænger lidt når jeg spiller meget højt kan det være derfor?

og har en forstærker på ca 1000 watt rms så 1F er nok? og må jeg gå over eller under ? hvad kan der ske


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kondensator?
  • #1   27. jul 2009 Ja en kondensator vil altid være en god ide.

    Din strømlinie hopper op og ned og tager kræfter ud af dit batteri hver gang bassen slår. En kondensator er med til at holde stømen konstant.

    køb bare en 1,5F når nu du er igang. Det skader ikke den er for stor, Men man siger hellere flere små en en enkelt stor.

    Men Kablernes tykkelse har også noget at sige, er de for tynde får forstærkerne for lidt strøm og det tager også krafter ud af batteriet.

    Også er det vigtigt med ORDENLIGT stel forbindelse.

    Lav et stel kabel kun til forstærker og så kort som muligt, og et andet stel kabel til kondensator. Husk Lak skal slibes væk for bedste forbindelse.

    Også et kabel fra minus på batteri til stel.

    Og husk at lade kondensatoren op inden du sætter forstærker til den.

    Håber du kan bruge det til noget.



  • #2   28. jul 2009 .. what Morten said smiley

  • #3   28. jul 2009 Helt korrekt det Morten siger, men kan måske tilføje, at jo tættere på forstærkeren du placere kondensatoren, jo bedre... Det reducere impedansen i kabel trækning osv.
    Evt. benytte flere små som morten skriver, det giver både den fordel, at små kodensatorer oftest er hurtigere end store, samtidig med at du ca. halvere impedansen for hver gang du fordobler antallet af kodensatorer.


Kommentér på:
kondensator?

Annonce