{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jamo pro 400 ex/ CV 215
  • #1   5. jun 2009 Begge højttalere har gode kvaliteter for at spille ekstremt højt. Personligt synes jeg der er mest klang i Jamo´erne, men CV´erne kan uden tvivl spille højest

• #2   5. jun 2009 jeg har ikke noget at trække med endnu..
    har du noget anbefale der?

• #3   5. jun 2009 okay, det var ærgeligt.. for havde nemlig fået et tilbud på et sæt jamoer smiley
    og skal spille til fester med det, kan jamoerne ikke det hvis det var, altså små fester med lille disskutek.

• #4   5. jun 2009 ja det det, men har denne?
    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=19826

• #5   5. jun 2009 hvad siger du så til det her?
    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=19826
    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=19532
    ville det ikke kunne spille rimelig store fester op?

• #6   5. jun 2009 hvorfor det?

• #7   6. jun 2009 Behringer er bestemt ikke dårligt til prisen.

• #8   6. jun 2009 overvejer den også

• #9   6. jun 2009 Forstærkeren kan du godt benytte, til både hjemme og diskoteks brug.
    Men højttaleren du linker til, er nok kun egnet til diskoteks brug.

• #10   6. jun 2009 er de gode til diskutek brug, og hvor kan de ikke bruges hjemme?
    og de skal også kun bruges til diskutek..

• #11   6. jun 2009 Hvis Behringer's forstærkere, blev solgt i hifi butikker, ville priserne nok være det dobbelte ; )

• #12   6. jun 2009 det lyder ikke som om i er helt enige om hvor vidst behringers forskærker er god eller dårlig? smiley

• #13   6. jun 2009 Lasse, jeg har da slet ikke nævnt Hifi Klubben, og nogle teorier omkring denne.

Jeg har iøvrigt selv masser af grej fra HFK.

• #14   6. jun 2009 men lasse, hvad for en forstærker anbefaler du så, der f.eks. skal trække 2 gange CV 215, eller jamo'erne?

• #15   7. jun 2009 ja den koster også 6600? smiley

• #16   7. jun 2009 okay, men det kan godt være mit budget rækker til jamoer, kan få 2 stk. for 3000 kr.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #17   2. mar 2013 du vil fortryde det vis du køber cw'er. de spiller højt men ikke ren. har selv 2 jamo pro 300 ex de kan holde til alt. og spiller bar pisse godt. og højt. jeg har kun haft jamo'er siden jeg købte det første sæt. jamo = dansk kvalitet.

• #18   2. mar 2013 Mikkel, for det første så er indlæget snart 4 år gammelt, for det andet så kan dine 300 ex ikke holde til alt.. Vi kan da godt prøve at smide lige så meget effekt i dem som min stroker uden problemer kan klare men så har du haft højtalere som kunne spille men ikke kan mere.

Jamo=dansk kvalitet? er det bare for at generalisere for så kunne du jo også købe dantax smiley Det er måske også godt fordi at det er dansk? arh

Vil gerne give dig ret i at jamo har lavet en del velspillende højtalere men hvis du bor i sønderjylland så kan vi godt teste dem mod nogle gamle vega'er for at se hvilke der nu rent faktisk spiller bedst.

Nå ja som afslutning... Cerwin Vega= Amerikansk kvalitet.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    mar 2013

#19   4. mar 2013 jeg kan så ,lige informere dig om at det er blevet testet.
    jamo spiller højt men også ren det kommer dine cw'er aldrig til. men de kan så tilgængelig give en pisse god bas lyd. men det er jo efter smag og behag man vælger højtaler. jeg kan bedst lig jamo fordi de spiller ren og kan spille højt nok.

• #20   4. mar 2013 Hvis det er testet så sæt dem til stikkontakten. Ikke i 100år at de kan klare 2500 watt rms.

Hvis du er så overbevist om at cv ikke kan spille rent så kom og stil dine jamo'er op og så sætter jeg gerne mine 35år gamle vega'er op mod dine.

Hvilke cv'er er det lige du har hørt siden du selv tror på at cv ikke kan spille ren? Btw så er det ikke cw men cv.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    mar 2013

#21   4. mar 2013 nu findes der nok heller ikke rat mange mennesker der bare vil ha sine højtaler ødelagt ved at sætte dem i 230 volt. men der er cv 215 vi har prøvet med. hr. fejlfri.

• #22   4. mar 2013 Ødelagt? i forhold til hvis du havde en forstærker der leverede 2500 watt så ville der løbe flere ampere ud af en forstærker end der gør ud af en stikkontakt og det er amp der dræber. På youtube kan du se flere test af folk som sætter deres enheder til stikkontakten hvis de vel og mærket kan håndtere de watt. Den gamle stroker som ikke helt var på så mange watt, blev også demonstreret at den kunne holde til det.

Haha 215? er det hp215, cls215, clsc215 eller xls215 du mener? Der er meget stor forskel men underordnet så er ingen af dem pæn spillende i forhold til flere af de andre dog spiller en af dem udemærket dog vil jeg ikke nævne overfor dig hvilken for at du ikke bare slynger noget ud men indtil videre virker du som intet anende hvad angår cv så hvis det er den eneste viden du har omkring cv så ville jeg nok ikke udtale mig for meget... Som sagt, jeg er frisk på en test hvis du tør.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    mar 2013

#23   4. mar 2013 det er xls klove ove. men du bliver jo nok klogere hvad der angår højtaler. men som jeg har prøvet at sige er. jeg kan bedst lig lyden fra en jamo. er ikke så vild med lyden fra en cv'er. og på den måde er det altså ikke alle mennesker som kan lide cv'er selv om at du prøver at bilde dig selv det ind.

• #24   4. mar 2013 Bliver jeg klogere? jeg er udemærket klar over at der er mange andre mærker som er en del mere velspillende end cv. Du har måske prøvet at sige at du bedst kan lide lyden i jamo'er men du skriver at de kan holde til lige så meget og spiller generelt bedre og hvis ikke du har hørt mange af de forskellige ældre modeller som er bedre end de nye, ja så har du ikke meget at sammenligne med og kan ikke komme med en ordenlig konklusion. Og så skriver du at cv ikke kan spille rent, måske ikke sammenlignet med de dyrere højtalere og så alligevel for cv har slået flere andre mærker med visse modeller dog har de andre ikke været meget dyrere.

Jeg kan eksempelvis godt lide B&O og de har en rigtig flot lyd men mine gamle vega'er spiller nu også pænt og langt pænere i forhold til prisen.

Jeg prøver ikke at bilde mig selv eller andre noget ind. Der er MANGE som ikke kan lide cv af flere grunde og der er mange som kan lide cv.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    mar 2013

#25   4. mar 2013 nå men det var jo en lang diskussion for at vi hver kunne fortælle vores mening om dem højtaler vi bedst kan lide. tak for snakken.

• #26   4. mar 2013 Dem vi bedst kunne lide? Næ jeg har blot modargumenteret dig lidt og håbet på lidt mere svar men nogle ting vælger du ikke at svare på kan jeg se.

Selv tak for snakken.

• #27   4. mar 2013 Et dansk hi-fi magasin testede engang flere power højttalere, blandt dem CV AL1000 og de betydelig dyrere Jamo Pro 400, der var ingen tvivl om hvilken højttalere der præsterede bedst, og det var ikke Jamo'en.

Mikkel G ; Jeg ved ikke hvor du har det sludder fra at CV ikke spiller rent, ikke mange højttalere indenfor prisklassen, kan matche CV når det handler om at spille højt og rent/uden forvrængning.

• #29   4. mar 2013 Whazz, "Hmmm, det er klipsch som lan (starter fra 3000 for en gulv ht)" Lan, er det en model? Sorry er ikke inde i klipsch og er ikke helt sikker på hvad du mener med dit indlæg smiley

Kent, Endelig et fornuftigt svar at læse og et der giver mening smiley

• #30   4. mar 2013 Klipsch er ingen konkurrent til CV i prisklassen, hvis vi snakker spille højt, der skal man omkring 50% højere op i pris. Klipsch har så nogle andre styrker ift CV, bla en generelt strammere bas.

• #31   5. mar 2013 Rene @ Whazz har bare lavet en slå fejl, det kan jo ske. L og K er lige ved siden af hinanden på tastaturet, så der skulle have stået kan og ikke lan.

• #32   5. mar 2013 Kent, arh okay kender jo ikke rigtigt klipsch og har ikke hørt andre end de rf-7 som du havde smiley

• #34   5. mar 2013 Whazz, så vidt jeg husker så er at100 opgivet til en max spl på 127 db men kan også være at jeg husker det fra en test men der er mange cv'er som kommer over 120 db smiley

Det kan være at du kan lokke kent til at sætte en kande kaffe over og give en demo af nogle af alle hans fede modeller smiley

• #35   5. mar 2013 Det med at høre de modeller Kent har kunne jeg satme godt tænke mig og prøve ! De er for fede smiley

• #36   5. mar 2013 Også mig! men blev nok nødt til at tage nogle med hjem smiley

• #38   5. mar 2013 Hehe nå for den, den havde jeg ikke lige set komme smiley Men ja det syntes jeg lyder som en god idé smiley Hvis det ikke var fordi at du boede så langt væk, så måtte du også gerne være kommet forbi her smiley

• #39   5. mar 2013 Jeg tror heller ikke jeg ville kunne gå derfra uden et sæt eller 2 smiley

• #40   5. mar 2013 Hehe nej det tror jeg gerne smiley

• #42   5. mar 2013 Nu kan jeg så sidde her og ærge mig over at jeg ikke bor tættere på for ville gerne have været med smiley

• #43   5. mar 2013 Jeg frisk på en tur smiley

• #44   5. mar 2013 Også mig men vi bor nok i hver sin verdens del af dk smiley

• #46   5. mar 2013 super men han er jo også en rigtig fin person at snakke med ( har mødt ham) og tror gerne at han er frisk på sådan noget smiley

Okay jamen hvis det er højtalerne der fylder så må vi have en større bil så vi kan hjælpe ham af med det "problem" smiley hehe ej men det er ventetiden værd smiley

• #48   5. mar 2013 Hehe syntes du cv er blevet spændende? smiley

• #50   5. mar 2013 Når jeg sidder og lytter til mine ellers rimelig velspillende vs15 så får man lyst til bare at hælde en masse watt i dem men når jeg lytter til mine 12TR så får jeg lyst til at skrue op til en rimelig volume og ellers bare sidde og nyde klangen af dem. Tror at nogle af de gamle modeller ( specielt de gamle 70'er modeller) samt 1215 vil kunne overraske dig hvor godt de egentligt kan spille smiley

Okay ja jeg kender som sagt ikke meget til klipsch men har bestemt intet imod dem ( kan jeg heller ikke have når jeg kun har hørt et sæt som selvfølgelig var velspillende)

• #52   5. mar 2013 Okay ja de er måske først kommet rigtig frem i dk her de seneste år? Men ja der er også cv modeller af de ældre modeller som er ufattelig svære at finde, selv på verdens plan men opgiver ikke smiley Okay det var jeg ikke klar over. Har kun hørt RF-7 og de spillede bestemt flot og med en stram bas ( må nok ærlig indrømme at jeg er mest til bassen i cv). Okay jamen jeg vil sige at mange cv'er gør et godt arbejde med all around musik. Selv hører jeg meget country og ellers rock samt alt muligt andet. Vil sige at VS15 egner sig en smule mere til rock osv end 12TR gør smiley

• #54   5. mar 2013 Jeps det er nemlig rigtigt smiley

Okay hehe jeg har det sådan at enten skal man vide noget om mange forskellige mærker og ellers skal man vide en del om et mærke hvis mærket fuldt ud tilfredsstiller dig ( ikke fordi at man ikke kan lide andre mærker eller mener at der ikke findes andet for det gør der jo) men jeg vælger at søge viden på cv da de tilfredsstiller mig på alle punkter og så kan jeg godt lide at læse de forskellige historier omkring dem smiley

De eneste 8" jeg har er mine sweet dual 8 og dem har du ikke råd til for dem vil jeg ikke gå af med, end ikke i bytte for 1215 selvom de ikke er lige så meget værd men de er sjældne og ja de har en speciel plads hos mig smiley

Af 10" har jeg D3-E (muligvis med lidt uoriginale enheder fra andre cv'er) men dem har jeg taget diskanterne fra samt givet mellemtoner og basser væk til en ven men det er ikke en model jeg vil anbefale dig da bassen ikke følger mellemtone og diskant ( for neutrale efter min mening) samt så er den knap så pænt spillende i forhold til mange andre modeller men spiller dog bedre end 2 bose modeller som de blev testet imod, kan desværre bare ikke huske hvilke smiley

• #56   5. mar 2013 Hvordan er lyden i dit surround setup? Har lidt svært ved at forstille mig at de små satelitter klarer sig godt med din type musik?

Okay jamen det lyder spændende. B&O kender jeg og dem jeg jeg også rigtig godt lide lyden af men der er ikke lige penge på kontoen til et sæt beolab 5 smiley

Håber i hvert fald at du kommer til at lytte til mange forskellige cv modeller så du kan danne dig et indtryk af hvilke der spiller godt i dine øre smiley

• #57   5. mar 2013 Nå ja så skal jeg selv lave diy sub til mig selv af en 188eb enhed og af min stroker ( 2 stk's så du ikke tror at det kommer i samme kabinet )

Og så skal jeg lave nogle diy højtalere for en ven til 5.1 surround med pyramide kabinetter smiley

• #59   6. mar 2013 André, Hvor gør Whazz det henne? bliver helt nervøs og får lyst til at slukke pc'en nu og gå i seng smiley

Ja i starten syntes jeg godt nok at det var verdens grimmeste højtalere men så hørte jeg dem og så blev de lige pludselig rigtig flotte at kigge på og nøj en lækker lyd de laver smiley Der skal ikke meget overtalelse til for at jeg tager imod sådan et sæt da smiley

Bliver spændende at se når du får dem smiley
    Kan jeg godt forstå, penta er tros alt en fed og flot spillende serie smiley

Kent N som skriver længere oppe i dette indlæg..

• #61   6. mar 2013 Haha nå det havde jeg ikke set og vidste ikke det var kys smiley smiley

Her kan du se et lidt ældre album af hvad kent har stående http://www.hifigalleri.dk/fotoalbum/udstillinger_og_messer/973-the_wall_of_vega_

Men nej han har ingen butik, blot en privat person som har stor interesse for cv og generelt hifi smiley

Det er kun fedt at høre og kan godt forstå at du er så glad for dem! smiley Aner ikke hvad en m51 er smiley

• #64   6. mar 2013 André, puha det var da en slat for sådan en fætter smiley

Whazz, nå ja okay så er det godt at du har et sæt til det ene og et til det andet smiley

Det lyder bestemt fornuftigt smiley

Ja jeg syntes også at diy er fedt, specielt når det bare virker dog har jeg mest rodet i at bygge subs kabinetter indtil videre smiley

• #67   6. mar 2013 Hehe ja der er STOR forskel på de forskellige forstærkere, kører selv med 3 forskellige pt hvilket er træls men mangler lige 13.000 på kontoen for at jeg kan få de 2 forstærkere som jeg vil have til mit 7.1 setup smiley Jeg har ikke banan stik til alle mine men til nogle for min jvc forstærker kan man ikke bruge banan stik på og tolerancen for de huller bag på mine 12tr er lidt større så banan stik bliver ikke siddende i dem ( måtte jeg lære på den hårde måde men heldigvis slog forstærkeren bare fra).

Man kan godt høre forskellen, det kan jeg ihvertfald i mit setup, altså det at køre med forskellige højtalere men ikke let når man har begrænset plads og mange ønsker til højtalere smiley

Hvorfor mislykkedes den sub? okay nice, er dog ikke så meget til soundbar men nok fordi at jeg er modsat af dig, jeg vil gerne bygge noget der er større smiley

• #69   6. mar 2013 Okay jeg vil så have emotive effekt smiley Mangler jo også en del watt del mit setup smiley

Jeg har så 15m2 men det er stadig ikke meget smiley Ja okay kan godt se dit problem med hvad du gør med dit opsætning smiley ellers må du se om du kan finde enheder magen til dine diy og bygge nogle magen til så du har ens lyd og nøjes med subben fra focal sættet smiley

Ja okay det ødelægger lyden meget fra en sub smiley Syntes nu også at man kan lave et lækkert design selvom det er stort, blot et spørgsmål om fantasi smiley

• #71   9. mar 2013 Ja jeg er godt nok også faldet for emotiva smiley

Nå okay ja så finder du ikke lige sådan de enheder desværre smiley

Hehe ja det ville hellere ikke være sjovt hvis vi alle havde samme mening smiley

• #72   28. dec 2018 jeg bruger nogle jamo professional 200 i min stue

Kommentér på:
jamo pro 400 ex/ CV 215

Annonce