{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Frederik P
Frederik P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Subwoofer spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en beringer vmx 1000 mixer med sub udgang! Det signal sender jeg over i min Samick smp-6000 (1200 watts) forstærker som er brokoblet. Og ud i min zomax 18" 600 watts rms bas enhed inbygget i kabinet (hjemmelavet) som jeg lige har købt!
Jeg prøvede i min stue i går, og havde forventet en volsom bas. Der kom da bas men ik noget til at få ondt i ørende af.
Burde denne opsætning ikke gi ok meget bas??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vaskemaskinefront og greb i ikea køkken 500 kr.
  • Fjern ukrudt fra hæk 600 kr.
  • Afmontere kaffemaskine 750 kr.
  • Reparation af plæneklipper 600 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 110 m hæk 2.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer spørgsmål.
  • #1   3. mar 2006 Er det en discoforstærker??

For hvis det er det, så kan du jo ikke justere bassen op eller ned, som man kan på en hififorstærker, eller på den forstærker som sidder på en hifi subwoofer

• #2   3. mar 2006 nej men det kan han så på mixeren..

men jo det burde give en del bas, da det er i en lille stue.. men normalt er det kun de høje toner du får ondt i ørene af..

mvh brian

• #3   4. mar 2006 Hey Frederik

der kan være flere grunde til at den ikke lyder så vild som du tilsyneladende forventede..
    1. Hvis rummet er bette, lyder det ikke så højt med så store enheder. Prøvede engang for sjov at tage 4x18" JBL'er med ind på værelset. Det sagde faltisk ikke så meget igen, men hvis de derimod får et større lokale og lege i. så er de fede

2. At din Samick forstærker ikke er så kraftig igen. Samick er ikke kendt for at lave kraftige kvalitets PA forstærkere, det er mere en "begynder" forstærker, som måske i virkeligheden ikke leverer i nærheden af 1200 watt. desværre.

3. Din Zomax enhed er ikke så kraftig som du måske tror. Har selv engang haft 2 bundkasser med 2x18" Zomax enheder i, og de sagde altså ikke meget. De kunne da nok buldre og larme. Men ikke hjernedødt højt eller dybt.

håber det kunne bruges

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #4   4. mar 2006 Tak for svarende.....
    Jeg fik mere bas ved at skruge MEGET op for bassen på mixeren, og så skruge ned for bassen på højtalerne.

Kan man måle hvor mange watt en forstærker yder??

• #5   7. mar 2006 Mål volt og amp, så ganger du Volt Og Amp. med hinanden, og du har Watt tallet (Det mest præcise) smiley

Kommentér på:
Subwoofer spørgsmål.

Annonce