461 visninger
|
Oprettet:
HDMI {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre om i kan hjælpe mig med at få en ting på plads....
HDMI kablet, kører der både lyd og billede i det, eller skal man ha et hdmi + optisk fra sin dvd og til forstærkeren?
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men for at få det ud, så skal du enten køre det igennem en Reciver med HDMI indgang (ikke switch), eller også skal du hente stereo lyden ud af dit tv.
Ofte kan man dog køre lyden via et S/PDIF (Coax eller Optisk) kabel ved siden af. Men det kan man af gode grunde ikke gøre med HD lyd formaterne!
Men læs spec's på afspilleren først, for det kommer jo an på hvordan den er lavet!
jun 2006
Lyden igennem et optisk kabel er nok det ringeste digitale medie der findes. Hvis man kører multikanals lyd (mere end 2 kanaler) så er lyden komprimeret med enten DD eller DTS. Og tabet og forvrængningen i et optisk kabel er også større end i tilsvarene Coax. Foruden er der 2 ekstra signal konverteringer, man var foruden ved at vælge Coax.
HDMI 1,3 har understøtter jo HD lydformater, herunder Lossless på op til 8 kanaler, hvis jeg husker rigtig.
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 49 AV-enheder: 1 Emner: 60 Svar: 276
Vil det så sige at jeg ikke kan køre HD formaterne?
jun 2006
aug 2005
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 19
Forresten kunne der være nogle der også vidste om der findes noget rigtig godt til at overføre musik trådløst?? altså fra bærbar til anlæg..
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 49 AV-enheder: 1 Emner: 60 Svar: 276
Så min PS3 og en Marantz med HDMI 1.1 ikke kan køre TrueHD sammen? :S
HDMI