{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Protection, WHY? {{forumTopicSubject}}

Hey, først vil jeg sige at jeg er rigtig glad for mit nyindkøbte anlæg (Chario og Rotel)... Rotel stereo forstærkeren har 2x4 udgange, så der er muglighed for bi-wirering... så jeg udnyttede det ved at sætte mine DALI blue wave ind i forstærkeren og ud til mine højttalere. Men på Chario'erne (højttalerne) er der kun 2 indgange pr. højttaler. så den gik fre 4 udgange ind i 2udgange. Jeg flettede kablerne til chario'erne.

Og hver gang der er den mindste bass slår forstærkeren protection til!
Det skal siges at når jeg har sat to i chario'erne og det samme i Rotel, så spiller den som den skal...
Men vil meget gerne vide hvorfor den gør det?

Håber i vil sætte jer ind i det

MH Sebastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Protection, WHY?
  • #1   19. jan 2009 Arrrhhhh.... Så kortslutter du udgangene!!!! Så kan jeg sku godt forstå den er gået i protection, hvis den ikke er brændt helt af?

    Ét effekt trin per kredsløb! Ellers afsætter du det modstående effekttrins effekt i det førstes udgangs impedans....

    Du kan Bi-ampe højtalerne, men det skal være på hver sin, og adskilte delefilter indgang.


  • #2   19. jan 2009 Okay, det gav mening smiley

    Nej den er heldigvis ikke brænd sammen...

    men det vil sp sige, at for at jeg kan bi-wire, skal der være 2x4 udgange på forstærker, 2x4 indgange på højttalere?!

    ellers mange tak for svaret smiley


  • #3   19. jan 2009 Hold lige begreberne Bi-Wire og Bi-ampe adskilt... smiley

    Bi-Wire er hvor du samler 2 højtaler kabler i forstærker enden, og køre det ind på, hver sin indgang på højtaleren. (Afmonter bøjlen!)


    Bi-Ampe er hvor du har 2 forstærker trin til hver højtaler. Så du driver eks. diskanten med den ene forstærker, og bassen med den anden. = 2 kabler til hver højtaler.


    Du må IKKE montere 2 forstærker trin til én indgang på højtaleren!


  • #4   19. jan 2009 Du har Bi-ampet dine højttalere, som ikke ''understøtter'' Bi-amp smiley Du en heldig mand:)

  • #5   19. jan 2009 micma18.: kender godt forskellen på de to ting... tak begge to

Kommentér på:
Protection, WHY?

Annonce