{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Jakob  J
Jakob J
Tilmeldt:
12. feb 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hjælp mig med projektor valg.. {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen..

Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg har kigget på følgende projektorer:

NEC MT 1060 : Opløsning 1024 x 768
InFocus LP 770 : Opløsning 1024 x 768
Benq MP620 : Opløsning 1024 x 768
Sanyo PLV-Z3 : Opløsning 1280 x 720
Hitachi PJ-TX100 : Opløsning 1280 x 720

Jeg hælder mest til NEC og InFocus - pga. prisen. Jeg skal bruge projektoren til at se film og spille lidt på. Men jeg har ikke de store krav om high-end udstyr, jeg vil hellere have noget billigt og okay. Jeg er studerende, men er blevet træt af mit lille tv..

Er der nogle af de ovenstående projektor eller mærker i kan anbefale eller omvendt..?

Og er der nogen der ved hvor man kan købe billige pærer henne?

På forhånd tak..

\\Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig med projektor valg..
  • #1   16. feb 2006 ville mene at en opløsning på 1024*768 er for lille..

  • Mikael J
    Mikael J Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 8
    #2   17. feb 2006 Du står i et kedeligt dilemma når du både vil spille og se film (går ud fra det er PC spil?).

    Du kna starte med at læse denne tråd som har meget god info:
    http://hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1065
    Bemærk specielt udlægningen af kontrast vs lumens

    Der ud over skal du ha fundet ud af om du vil prioitere PC spil eller konsol spil/film højest. For 16:9 opløsning er KLART bedste til film og konsol, mens 4:3 er langt nemmere at have med at gøre på PC (få spil understøtter 16:9 deafault, nogle kan hackes til det, men ultimativt må du nok nøjes med en skæv pixelmapping i de fleste spil).

    Af de nævnte modeller, så er Hitachi den nyeste og vil teknisk set den stærkeste. Z3 har fået rigtig mange roser, men har efterhånden LIDT (som i ikke meget) tid på bagen.
    NEC, Infocus og BenQ er typisk budgetmodeller og er vist bygget som konferance projektorere (ud fra den dog lidt usikre devise om at 4:3 er konferance og 16:9 er hometheater). Konferance projektore har høj lystyrke og lav kontrast (kan vise billed i mørke rum, men sort tekst på hvid baggrund kræver stort set ingen kontrast) mod HT projektore som har højkontrast (detajleret billed) og lavt lyd (rummet er jo alligevel mørkt når man ser film)

    Panasonic har i øvrigt også AE 700 modellen på ca samme alder som Z3 som også skulle være ganske fornuftigt til en overkommelig pris.


  • Mikael J
    Mikael J Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 8
    #3   17. feb 2006 IOg jeg mente naturligvis at konferance projektore er i stand til at vise billed i meget lyse rum.

Kommentér på:
Hjælp mig med projektor valg..

Annonce