{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

forstærker defekt? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en underlig oplvelse i eftermiddags.

Jeg har færdiggjort mine nye pc højttalere, og ville teste dem om de lød som de skulle.

jeg koblede dem til udgang B på min Yamaha forstærker, og det lød osse som det skulle.

Da jeg skruede godt op, slå den ene kanal fra i b udgangen og forstærkeren slukkede for strømmentilførslen.

Jeg prøvede at slå den over på udgang A for at se om Vega´erne lavede samme fejl. men det gjorde de ikke.

kan der været gået et relæ elelr et elelr andet?

Jeg vil jo mene, at hvis udgangen er defekt, ville den osse være det i i udgang B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstærker defekt?
  • #1   1. okt 2008 rettelse.

Hvis den er defekt i udgang B, vil den vil osse være det i udgang A

• #2   2. okt 2008 Du kunne jo prøve at smide Vega'erne over på udgang B. Hvis problemet stadig er tilstede, er det en fejl i forstærkeren.
    Som udgangspunkt er udgang A og B identiske, men kan godt være styret af en form for relæstyret omskifter.

• #3   2. okt 2008 Måske er der en kortslutning, prøv og tage alle kabler ud og sæt dem igen og så se.

• #4   2. okt 2008 Jeg har nu prøvet at tjekke alle kablerne, og de sidder korrekt.

Vega´erne har været tilsluttet samme terminaler som de nye højttalere, og laver samme fejl.

Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor den ikke knalder udgang A osse.

Har det noget at gøre med at det er 4 ohms højttalere jeg har lavet?

I udgang A er det 4-8 ohm og i B er det 8-16 ohm

• #5   2. okt 2008 Hvis du har skruet helt vildt op med 4 ohms højtalere tilsluttet en forstærker som ikke er lavet til 4 ohm, så kan din forstærker have taget skadet, har selv lavet samme nummer. Der var det dog en indgang der røg og udgangene der tog skade. Problemet blev fikset via garantíen...

Kommentér på:
forstærker defekt?

Annonce