{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Spotify eller min pc? {{forumTopicSubject}}

Når jeg sidder og hører musik på spotify så er lyden generelt meget lys og med knap så meget bund som hvis jeg hører musik fra enten pladespiller eller cd afspiller.

Så er spørgsmålet om det er spotify selv eller om det er min pc som er skyld i dette. Jeg syntes ikke at jeg oplever dette på youtube men vil her i morgen laves test med spotify vs youtube ( med de samme sange) og se om det er samme problem her for det er et eller andet sted træls. Jeg syntes som regel at lyden er udemærket lige indtil jeg sætter gang i enten min pladespiller eller cd afspiller.

En dac skulle jo kunne hjælpe med at fjerne støj osv og give en generel renere lyd men kan det hjælpe på dette problem?

edit: kører forresten lyd ud via hdmi og uden nogen form for indstillinger af lyden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spotify eller min pc?
  • #4   28. nov 2013 Tifo, til at skaffe nok ja men så er det igen hvilken? jeg er ikke så meget inde i de dac og har faktisk mine tvivl om hvorvidt det kan give sådan en stor forandring.

    André, hvilken forskel skulle det give?


  • #10   28. nov 2013 Rene K, det er meget muligt at det er dit lydkort der ikke har mere at byde på.

    Når vi skal ses i den nærmeste fremtid, regner jeg med at have fået en USB-DAC hjem, så kan du høre forskellen der.. smiley

    Men hvilken PC bruger du? Bærbar eller Stationær?
    Hvis det er en Stationær, er det så det indbygget lydkort, eller et eftermonteret lydkort du bruger? smiley


  • #11   28. nov 2013 André da jeg svarede havde jeg endnu ikke set den bedsked med kvalitet. Jeg ved ikke om der er forskel der men syntes det ville være lidt underligt men ikke umuligt selvfølgelig smiley Skal nok give svar tilbage når fejlen er fundet smiley

    Tifo, jamen den er da forsøget værd så sådan en fætter tror jeg lige at jeg bestiller i morgen dog mangler jeg en god riaa forstærker hårdere men det kommer nok smiley

    Daniel, det er selvfølgelig en mulighed. Jeg har stationær og lyden kører gennem mit grafikkort så som sådan er der ingen lydkort imellem men alligevel er der da der er det som er indbygget i grafikkortet men der er ingen indstillingsmuligheder for lyden.

    Satser på at få dac før du kommer smiley

    Jesper, takker for dit indput nu hvor du har begge dele smiley


  • #12   28. nov 2013 Så kan du få muligheden for at teste din opimod lidt dyere grej også smiley smiley
    Men det vil helt sikkert give et løft på lyden !
    Når du nu køre det igennem grafikkortet, er det så med minjack eller sådan noget fra dit TV, at det går videre ned i forstærkeren, eller hvordan er det sat til? smiley
    Jeg mener så også at lydkvaliteten "kun" er 320bit på den gratis Spotify, og så "ubegrænset" med Premium smiley smiley


  • #13   28. nov 2013 Så skal du ikke blive skuffet hvis du ikke hører en forbedring mod dit dyrere grej smiley

    Tja det får vi at se. jeg forventer ingen forandring smiley

    Jeg kører med hdmi fra grafikkort og ind i forstærkeren som sender billedet videre op i tv'et smiley

    Jeg har premium spotify smiley


  • #14   28. nov 2013 Eller Daniel, satser ikke på at få dac før dig da det ikke er en dac, den som er linket til smiley

  • #16   29. nov 2013 Tifo, det har du selvfølgelig ret i. Kunne være man lige skulle give dem et kald.

    Ja det er ikke sådan når sådan en H/K reciever ikke kommer med riaa indbygget hvilket er pænt træls smiley Har bare ikke rigtig fundet nogle endnu som jeg syntes virker interessante samtidig med at de koster en bondegård smiley


  • #18   29. nov 2013 jeg har en B&O tx2 med mmc4 pickup.

    okay dem vil jeg lige kigge på smiley


  • #19   29. nov 2013 Jeg har en Dynavox TPR-2 som varmt kan anbefales ! Meget lækker blød i lyden, og så med et line-in/aux input, samt input til pladespiller.
    På undersiden kan man så indstillle om det er MM eller MC pickup man bruger smiley
    OG, så har den vollumekontrol som er praktisk til hvis man sætter en CD-afspiller til deri smiley


  • #20   30. nov 2013 Mente du skrev lidt dyrere grej daniel? Den dynavox er ikke ligefrem det man kalder genialt sammenbygget. Mener kun der går 30v til rørene samt lidt andre fejl i konstruktionen. Har nemlig læst om den og ud fra dette så valgte jeg den ikke smiley

    Jeg har rigelig med indgange så mangler ikke nogen volume knap smiley


  • #21   30. nov 2013 Hehe smiley
    Jeg kan nu godt lide dens lyd i dens prisklasse smiley
    Men sådan er vi jo alle forskellige !
    Jeg kigger mest af alt på hvordan det lyder, og ikke så meget selve teknikken ! smiley smiley


  • #23   30. nov 2013 Der ret så stor forskel på high og HiFi med Wimp (hifi er cd kvalitet & High er samme kvalitet som spotify)

    Det kommer vist i meget høj grad an på hvor hårdt man bliver ramt af placebo effekten. Der er hvertfald utallige folk som har rapporteret om ingen eller minimal forskel på spotify og cd. Har bidt mærke i det typisk er meget nørdede folk, som også kan høre dag og nat forskel på kabler som påstår noget andet.


  • #24   30. nov 2013 Der vil til enhvertid være forskel på Spotify og CD, da man sjældent bruger den samme DAC smiley X-D

  • #25   30. nov 2013 Daniel, lyden kan jeg ikke udtale mig om men opbygningen må gerne være i orden smiley

    Der er ingen forskel om jeg bruger min dac i min cd afspiller eller om jeg bruger den i min H/K og min pc bruger den i min H/K smiley Så på det punkt så deler de samme dac eller det gjorde de smiley


  • #26   30. nov 2013 Tja jeg brugte også samme DAC til min sammenligning af spotify og cd. Hvis der er stor forskel er det fordi man ikke hører den samme indspilning.

  • #27   30. nov 2013 Det er også muligt at resten af dit setup ikke kan afsløre de flere detaljer som den bedste af de 2 DAC kan levere... smiley
    Men jeg har skam også oplevet DAC's hvor man kan se det er placebo effekten der skulle spille ind...
    Men, der er også setups hvor man vinder meget ! smiley
    En af mine kammerater har en gammel JVC CD-afspiller, som vi bruger til samligning med alle andre kilder. Dens integreret DAC er det bedste jeg har lyttet til endnu, uanset om de andre DAC's brugte USB, eller hvad vi brugte foran de eksterne DAC's smiley
    Men resten af anlæget skal også kunne følge med smiley smiley
    Det er alt som er snak om her: Afspiller, signalkabler, forstærker, højttalerkaber og højttalerne! smiley smiley


  • #28   30. nov 2013 Det er rigtigt men jeg kan nu sagtens høre forskel på spotify og cd afspiller så her er det ikke selveste anlæget det er galt med smiley

    Jeg er meget skeptisk med forandringer ment på den måde at jeg har mange tvivl på kabler osv så hos mig virker placebo effekten ikke. smiley

    Jeg har selvfølgelig ikke noget high end grej men det er nu nok så de fleste ville kunne klare sig medmindre man ikke står med mangel på penge smiley


  • #33   1. dec 2013 Men resten af anlæget skal også kunne følge med
    Det er alt som er snak om her: Afspiller, signalkabler, forstærker, højttalerkaber og højttalerne!


    Nu hører jeg også til typen der ikke kan høre nævneværdig forskel på signalkabler og højttalerkabler. Men kan Rene's setup afsløre forskellene, tror jeg nok også mit det kan, no offense. Men det kommer med alderen, jo ældre man bliver, jo flere ting forsvinder der. Så nyd det mens i kan smiley


  • #34   1. dec 2013 Thomas, no offence taken. Jeg er udemærket godt klar over at mit setup ikke er det bedste dog spiller det stadig meget godt ( det er der nok ikke mange der vil tro på men nå). Jeg har selv lige skiftet signal kabler ud men ja her hører jeg sku heller ingen forskel.. Vil da gerne prøve at høre et setup en dag hvor de kan fremvise at det giver nogen forskel på deres anlæg. smiley

Kommentér på:
Spotify eller min pc?

Annonce