{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.467 visninger | Oprettet:

Lynge -
Lynge -
Tilmeldt:
24. feb 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Mangler dybere bas - aktiv subwoofer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.
Sagen er, at jeg ikke synes jeg har helt den dybe bas jeg gerne vil have i stuen, hverken når jeg hører musik eller ser film.
Jo film er faktisk rimeligt, men også kun så længe der er skruet helt op for den drejeknap der styrer bassen på forstærkeren.

Det er en ældre sony surround forstærker med 2 ældre dali højttalere som fromthøjttalere og nogle Eltax som baghøjttalere.
Min subwoofer er en lille jamo subwoofer som er forbundet via udgangene til fronthøjttalere og så fører den så signal videre til højttalerne.

Jeg har en kammerat som har en aktiv subwoofer i hans system og han har en utroligt god bas. Har tit været misundelig smiley

Så hvad gør jeg?
Skal jeg ud og have fat i en anden forstærker og så en aktiv subwoofer? eller kan man få en "almindelig" subwoofer som kan levere noget ordentligt dybde, både i film men som også kan give bas når jeg sætter f.eks. noget Hardstyle, Techno eller andet bas-krævende musik på ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler dybere bas - aktiv subwoofer?
  • #2   24. jan 2013 Hvis du mangler dyb bas, kan jeg varmt anbefale CV's 15" subwoofere smiley Har selv en CLSC-15s, og er du gal den kan skubbe noget luft!

    René, hvilken pioneer forstærker har du, og hvad skal du have for den? Har selv lige brændt min af så kunne godt være interesseret smiley


  • #3   24. jan 2013 Hvis din kammerat skal være misundelig på dig (og det skal han jo )
    Så skal du ha en sub som min , den RYKKER


  • #4   24. jan 2013 Afhængig af hvilken surround forstærker du præcist har, så kan det være der dit problem ligger.
    Hvis den fx er beregnet til brug med satelitter + sub, så sender den ikke sub frekvenser ud af front terminalerne.
    Det kan også være af den type, hvor du kan skifte mellem flere opsætninger, så kan du måske vælge fx "Large" som front, så vil den sende de dybe frekvenser ud til fronterne (og dermed din sub).

    Men .. Hvis det er den Jamo sub jeg tænker på, hvor den er beregnet til at skulle sende signal videre til 2 fronthøjttalere, så er der altså ikke meget smæk på den. Den jeg tænker på har stikkene monteret under bunden og så har den en refleks port på fronten. Relativ smal sub?


  • Lynge -
    Lynge - Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #5   24. jan 2013 Lige præcis Casper. Det er lige præcis den subwoofer. En lille en smiley
    Og forstærkeren har nemlig lige præcis ikke nogen decideret udgang til subwoofer, så derfor sidder den i forbindelse med mine fronthøjttalere.
    Min forstærker er en Sony-TA-AV570
    Måske du kan fortælle mig lidt om den? smiley


  • #6   24. jan 2013 Har lige googlet lidt info. Som du ganske rigtigt siger, så er der ingen sub-udgang. Ikke engang som pre-out.

    Du har selvfølgelig rodet med "Surround mode" og "Pro logic mode" knapperne går jeg ud fra? Det kan jo være du kunne få noget ud af det.
    Hvis der ikke er noget der hjælper, så er du nok ude i både en ny reciever og en ny sub.
    Din Jamo er der ikke meget smæk i og at købe en anden sub alene vil ikke gøre det store, når du hverken har sub-forstærker eller sub-pre out i din reciever. At købe en nyere reciever alene vil heller ikke gøre det store idet det er usædvanligt, at der er indbygget sub-forstærker (der er som regel bare pre-out til aktiv sub)


  • #7   24. jan 2013 Byt til nyt smiley ....eller andet bedre brugt. Reciever og en ordentlig aktiv sub.

  • Lynge -
    Lynge - Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #8   25. jan 2013 jeg siger mange tak for hjælpen smiley

  • Lynge -
    Lynge - Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #9   28. jan 2013 Hej igen folkens smiley
    Casper l
    jeg var lige ovre og kigge bagpå forstærkeren igen. Man kan vel ikke benytte en udgang der bare hedder "Mono" til sub? Der er under "center" nemlig en der hedder Mono..og en subwoofer kører jo mono..men ??


Kommentér på:
Mangler dybere bas - aktiv subwoofer?

Annonce