{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Thomas W
Thomas W
Tilmeldt:
14. maj 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

Gulvhøjtaler som kan trækkes af NAD 304? {{forumTopicSubject}}

Hej HOL smiley

Jeg har gået og overvejet at skifte mine nuværende højtalere ud (B&W DM601 S2) ud med nogle gulvhøjtalere som kan spille lidt højere og som har en dybere bas.

Jeg er dog i tvivl om hvilken højtaler det skal være, og om en NAD 304 i så fald vil kunne trække en gulvhøjtaler.

Her er de få krav og +'er som jeg har:

- Bas enheden skal helst være 8" eller større.

- Skal kunne drives af en NAD 304.

- Skal kunne erhverves i en byttehandel med mine nuværende højtalere (B&W DM601 S2) hvor jeg max giver 700 til den anden part, eller til den pris som de kan sælges for (~1800kr vil jeg tro, afhængig af køber) og så højst 700kr mere til den anden part. Altså mit budget er omkring de 2500kr.

- Jeg ser helst at de er 'buttede' og ikke de høje spinkle nogen. Dette er dog kun et + og ikke et krav, da de spinkle ser lidt for 'væltbare' ud efter min mening, og at jeg syntes at de 'buttede' er pænere.

Mit nuværende værelse er cirka 10m2, får nyt værelse der er cirka 14m2, hvis det skal bruges til noget.

Så hvis der er nogen venlige sjæle, som vil hjælpe mig med at finde nogle gulvhøjtalere til mine krav/+'er. Designet er ikke så vigtigt igen, men det skal ikke være totalt grimt smiley

Har selv tænkt på noget B&W, Dali eller Jamo, men kan ikke finde rundt i de forskellige modeller, og hvad der er godt og dårligt smiley

Har selv kigget lidt på denne http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-808-dejli/id-82591871/ men er i tvivl om det er 'overkill' til mit værelse, og om min forstærker kan trække den?

Når ja, jeg foretrækker lydkvalitet fremfor hvor højt de skal spille, men de må stadig gerne kunne spille lidt højt smiley

Spørg hvis jeg mangler noget (:

På forhånd tak (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulvhøjtaler som kan trækkes af NAD 304?
  • Thomas W
    Thomas W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #1   14. maj 2012 Okay, kan se at der var en lille fejl i teksten, der skal selvfølgelig stå HifiGalleri istedet for HOL (har smidt den op flere forskellige steder) smiley

  • Thomas W
    Thomas W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #2   15. maj 2012 Ingen? Kan den trække et sæt Dali 909 uden problemer?

  • #3   15. maj 2012 Jeg tror godt den kan trække de Dali 808 du linker til.
    Den 304 har rigtig pæne tal for dynamisk effekt, for en 2x30w forstærker.

    Du kan sikkert få de 808, en del billigere end de 1600,- de står til, sælger skriver, giv evt bud - prøv at byde 1200,-



  • dan h
    dan h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #4   15. maj 2012 Gå aktiv i stedet

  • Thomas W
    Thomas W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #5   15. maj 2012 Kent N tak for input smiley

    Dan H. Nej tak.


  • Thomas W
    Thomas W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #6   17. maj 2012 Dali 909 kører ved 4 ohm, og der står dette i min manual til NAD 304:
    IHF dynamic power (maximum short term power per channel)
    8 ohm 120W (21dBW)
    4 ohm 160W (23dBW)
    2 ohm 200W (23dBW)

    Kan det så ikke godt lade sig gøre at trække Dali 909?


  • #7   17. maj 2012 Jeg har nogle cerwin vega a103 til salg. de er hverken tynde eller høje. Sidder 10" bas i dem, den ene skal dog laves, medmindre man vælger at skifte begge.

Kommentér på:
Gulvhøjtaler som kan trækkes af NAD 304?

Annonce