{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Tidal hifi abonnement {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige startet en prøve periode hos tidal for lige at finde ud af om deres hifi abonnement er pengene værd.
Jeg er lidt grøn på streaming så det er nok nogle simple begynder spørgsmål jeg har.

Hvad skal der til for at kunne benytte sig af master? Når jeg streamer et nummer der er tilgængeligt i master viser min tlf at den streamer i hifi (jeg har været i indstillinger og vælge master).

Er en chromecast god nok at streame til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidal hifi abonnement
  • #1   14. feb 2021 Den viser ikke hvis du afspiller master ....det kan kun ses på playlisten. Der står kun hifi smiley
    Lige pt. streamer jeg til Chromecast eller sætter computer direkte til anlæg. Det lyder godt smiley Jeg overvejer en streamer men jeg ved ikke rigtig hvad smiley


  • #2   14. feb 2021 Min telefon viser altså hvis jeg spiller master

  • #4   16. feb 2021 Gør min også samsung galaxy s10+



    profilbillede
  • #5   16. feb 2021 Jeg fandt ud af at man ikke kan streame i master til chromecast da en chromecast ikke har mqa decoder.
    Tidal har sin egen mqa decoder i app'en og på pc.
    Men det virker åbenbart ikke når man streamer.


  • #6   18. feb 2021 Så lærte jeg da også lige noget nyt smiley
    Tak for alle jeres input smiley


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #7   18. feb 2021 Jeg har en Raspberry Pi med Volumio installeret og med toslink over til min NAD D3045.
    Med et MyVolumio abonnement (billigt) og med Tidal Hifi abonnement får jeg MQA afspillet fra Volumio decodet i NAD D3045. (det står lige så fint i displayet på NAD'en, når den modtager et MQA signal).
    Men det begyndte først at spilles som Master (MQA), da jeg gik fra prøveabonnement på MyVolumio til et betalt.


  • #8   18. feb 2021 Det er ikke alle sange der er i master. Men du kan se det hvis der er et m ud fra sangen.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #9   19. feb 2021 Min oplevelse indtil videre med Master er, at det er meget svingende, om det gør en positiv forskel.

    Jeg har prøvet at sammenligne CD-indspilninger rippet til FLAC med samme sang i Master udgave spillet fra Tidal. (men begge spillet fra min Raspberry Pi, så grejet er ens i hele signalvejen).

    Jeg har oplevet, at Master udgaven lød *bedre* end CD-indspilningen, f.eks. Rickie Lee Jones, Easy Money.
    I sådan et tilfælde har Tidal åbenbart fået fat i en bedre mastering end det, som er blevet brugt til at trykke CD'en.

    I de fleste tilfælde har det været rimeligt sammenligneligt med CD kvalitet.

    Men det kan også hænde, at Master udgaven er ringere end CD-udgaven.
    Let's face it. At et album bliver "remastered" er ikke altid ensbetydende med, at lyden bliver bedre.

    En god ven, der er erfaren indenfor studieverdenen, skrev til mig: "I en lang periode bestod" remaster" af en smiley EQ og en brickwall-limiter så det lød mere detaljeret og højere.. SUK!!! Det var en mørk tid for musikhistorien."

    Så overall, så giver Master konceptet fra Tidal MULIGHED for en bedre streaming kvalitet.
    Men man vil også kunne opleve, at man får en ringere oplevelse end den oprindelige.


  • #10   19. feb 2021 som regl er en cd 16 bit og 44.1khz, tidal master er højere

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #11   20. feb 2021 Ja, men spørgsmålet er, om grundmaterialet er højere.
    Lyden bliver jo ikke bedre af, at man tager en 44.1/16 optagelse og konverterer til 48/24 smiley

    Denne artikel handler om downloads, men princippet er det samme.
    https://www.realhd-audio.com/?p=6207

    Og så er lyden fra en CD ukomprimeret og i et tabsløst format.
    En Tidal Master bliver leveret i MQA format, som er et "lossy" format. Altså, noget af informationen tabes i komprimeringen.

    Der er slet ikke det samme tab som MP3.
    Men det er ikke tabsløst som en CD er.

    Så alt i alt vil man altså kunne opleve, at CD'en lyder bedre end en Tidal Master.
    Men man vil også kunne opleve, at en Tidal Master lyder bedre, hvis CD'en er blevet trykt med dårligt grundmateriale, mens Tidal har fået fat i en bedre mastering.


Kommentér på:
Tidal hifi abonnement

Annonce