{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Musik i bedst kvalitet {{forumTopicSubject}}

Nu er mit anlæg endelig blevet fuldendt, efter der er kommet en DAC og nye kabler på.Men efter lange timer massivt aflytning på min nuværende sange "liste", har jeg sku lyst til at høre noget nyt, da anlægget åbner op for nye døre smiley

Så kom hid med nogle af jeres yndligs albums. Eneste krav er at det SKAL være i SUPER KVALITET fra optagelsen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Musik i bedst kvalitet
  • #1   5. dec 2011 Det meste fra Owl City - kan virkelig give mig gåsehud fordi musikken bare flyder ud af mine højtaler der bestemt ikke er i den dårlige ende. Lyder fantastisk smiley

Kan hentes på du ved hvilken bay i flac så kvaliteten burde ikke være noget problem smiley

• #2   5. dec 2011 Kristian F: Synes ikke rigtig det virker på mit anlæg smiley Hvis der er noget som skal give gåsehud så er det Mike oldfield eller rammstein med los smiley

Lars C: Ja hende kender jeg godt. Har en cd fra stockfish, hvor hun er bland andet er på smiley Chris jones er også i samme stil, og bliver optaget hos stockfish. Han har dog lavet rigtig mange plader smiley

• #3   5. dec 2011 Men folkens hit dog med nogle flere! smiley Kan da selv begynder lidt her.

Andrea Bocelli - vivere
    Laura Pausini - Primavera anticipada
    Scorpions - Acoustica
    Nils lofgren - Acoustic live
    Rammstein - Reise, Reise
    katie Melua - The collection
    Rodrigo y Gabriela - 11:11
    Jaunes - La vidaa Es un Ratico
    JJ heller - deeper

og ja jeg kunne blive ved. Men det må I jo hjælpe til smiley

• #4   5. dec 2011 Lars C

Tja, jeg synes godt nok det ødelægger fuldstændig musikken hvis kvaliteten er dårligt smiley

• #6   5. dec 2011 David Gray - This years love
    Tracy Chapman - Baby can I hold you
    Leonard Cohen - Take this waltz

• #7   6. dec 2011 Tusind tak! Der er næsten nogle timer at gå i gang med smiley

• #8   6. dec 2011 Et lille pust musik herfra smiley

Søren Huus - Troen Eller Ingen
    Flere sange fra 1. sal
    Roger Waters - Amused To death
    David Gilmour - On an Island
    Nils Lofgren - Accoustic Live

• #9   6. dec 2011 Boyce Avenue - Superman
    Allan Taylor - The Beat Hotel

og så syntes jeg at det nye nummer med Nickelback er super fedt!

Nickelback - When We Stand Together

• #10   6. dec 2011 @Andrè S
    Dine forslag er bestemt fedt musik. Men du kunne faktisk ikke havde valgt ringere kvalitets indspilninger.
    Hverken U2 eller Depeche Mode er kendt for deres kvalitets indspilninger, nok nærmere det modsatte..........

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Sarah K og andre Stockfish indspilninger er "gode" men ultra pumpet rum og lyder meget unaturlige. De fleste anlæg kan få disse indspilninger til at lyde flot.

De mest dynamiske cd`r jeg til dato har hørt er klart følgende:
    Janis Ian, Breaking Silence
    Rickie Lee Jones, Girl and her Volcano

Men ellers så er min anbefaling at holde sig fra remasterede udgaver og købe gamle 80`r albums, når vi snakker cd.
    Men hvilken genre lytter du mest til, så er det nemmere for os at komme med anbefalinger smiley

• #11   6. dec 2011 Tja, nu har jeg hørt alle jeres sange igennem, og faldt ikke lige i jorden for mig. Dog mest på grund af optagelserne stadigvæk, og så de fleste kender jeg allerede godt smiley

Pr:

Tak for rådet, den vil jeg tag godt imod smiley Har også bemærket efter det nye anlæg, at de sange fra den årgang lyder ÆGTE. Især zz top - med le grande lyder vild godt. Men vil da lige tag en lytter på dine forslag. I øvrigt min musik smag er stort. Du kan bland andet se længere oppe hvad jeg høre smiley

og ja, stockfish records bliver nærmest ringere jo bedre anlæg det spilles på. Bassen er også alt for dominerende nogen gange.

• #12   6. dec 2011 yello essential

• #13   6. dec 2011 Flim and the bb's

• #14   6. dec 2011 hvis det her var facebook, havde din kommentar fået en "syntes godt om" Lars C smiley

• #15   7. dec 2011 ZZ top !!! Godt Indspillet !!! ARG... Så kan jeg nu finde bedre indspilninger i det hvad jeg har lagt op da smiley

Men PR har ret, remastered er til at lukke op og s**** i, kvaliteten bliver kraftig forringet, sys generelt der er meget i omløb som lyder af hækkenfelt til af nyt musik, rent indspilningsmæssigt.. smiley

• #16   7. dec 2011 Og jeg ville også ha trykket sys godt om til Lars kommentar:
    Det vigtigste er sku musikkens sjæl - har musikken nok sjæl glemmer man hurtigt kvaliteten..
    Det hele kan ikke måles i kurver og diagrammer smiley

• #17   7. dec 2011 Lars C

Det jeg efter spørger om, er jo hvad jeres favorit album er. Og har blot et lille krav at kvaliteten skal være i tip top også smiley Så det er musik med sjæl og teknik smiley

Stig J
    Hmm, den Le grande version der er inde i spotify, er i hvert fald i super kvalitet. Man kan høre tromme skindet 100% og stemmen er klokke rent smiley Ellers er der rammstein. Der er det godt optaget, og sangene lyder vild fede smiley

• #18   7. dec 2011 Spotify premium og CD. Har testet dem imod hinanden, og det var ikke den vildeste forskel. Der kom lidt mere detaljer og smule større lydbillede på CD'en smiley

So ein ding har også lavet en blindtest hvor de sagde det samme smiley

• #19   7. dec 2011 A.S

Du kørte da vel over en DAC? smiley

• #20   7. dec 2011 Jeg kan ikke høre forskel på Spotify og CD. Bruger i begge tilfælde den 32 bit Dac som sidder i min nye Pioneer Lx-75.

• #21   7. dec 2011 A S

Det forklare en del smiley Men du må da prøve igen. Bare husk at have premium, for så bliver kvaliteten dobbelt så god.

Der jeg testede det, køre det over en DAC med Gamut CD1 indmad med signal fra et creative lydkort. Først prøvede jeg spotify, og dernæst på CD med den samme sang og computer smiley

• #22   7. dec 2011 Nu skal du jo også lige have en cd afspiller som er værd at sætte en cd i, for at kunne sammenligne, for spotify kommer sku aldrig op på samme kvalitet som en cd.. Og jeg har også haft pre account, det er smart og genialt helt sikkert, og so ein ding giver jeg ikke særlig meget for, det er alt for subjektivt.. smiley

• #23   7. dec 2011 Men Ja Rammstein lyder til tider ret godt, især Los smiley

• #24   8. dec 2011 Stig

Hov hov, en Gamut CD1 har sku da en go´ lyd som er værd at sætte en cd i smiley

Men selvfølgelig cd'en køre jo med 1411kbit CCD hvorimod spotify køre med 320kbit vogg (svare til 640kbit mp3). Så cd'en er nummer et i kvalitet. Streaming skal nok få en stor fremtid. Med de netforbindelser der bliver tilgængeligt med tiden, kan det nemt stream i 1000+ kbit. Måske endda på 2000+ kbit.

• #25   8. dec 2011 hmm, tror jeg vil prøve det igen bare for en sikkerheds skyld i dag smiley Synes bare jeg ikke oplevet det så voldsomt på mit anlæg .)

• #26   8. dec 2011 Ja streaming og digitalisering det er "desværre" fremtiden - som du nok kan hører så er jeg analogfikseret :).. Men genialt det er det sku..
    Men det er selvfølgelig ikke fordi spotify er dårligt og at det ikke virker fint, men det slår ikke at smide en ordenlig indspillet cd på anlægget :)..

• #27   9. dec 2011 Sorry jeg først skriver nu, selvom testet blevet lavet i går. Havde vild travlt med at lave surround i stuen for min far smiley

Men jeg kørte over samme afspilningsenhed, hvilket var over computeren med coaxial til en Gamut CD1 lavet om til en DAC. Testen bestod af 3 sange med forskellige genre, og for at være 100% sikker brugte jeg windows medieplayer til cd'en, da spotify bruger afspilningsmodulet fra windows medie player. Rørene var i øvrigt varmet helt op inden test smiley

Katie melua - what a wonderfull world
    -spotify mere frem i stemmen, og cdén lidt mere tilbage trukket og rolig. Detajler var ens. Cdén havde en smule mere kontrol på bass. og en lidt bedre klang. Især ved klaver delen til sidst.

Andrea bocelli - Besame mucho
    -CDén var mere delt i lyden, og en smule bedre bass kontrol. Stemmen og detaljerne var ens.

Runrig - Stamping on the ground edit
    -Meget ens, udover cd'en havde en smule større lydbilledet og anderledes mellemtone.

Testen imponeret mig virkelig meget. Det var tit jeg blev nød til at spole tilbage flere gange det samme sted, bare for at høre forskellen. Anlægget har meget at sige på sådan en test selvfølgeligt, nogen oplever en stor forskel. Andre kan slet ikke høre forskel. Jeg kan blot sige, at mit setup virker fantastisk til spotify, og forskellen er alt for lille til at bruge over 500+ kr for at få en god samling smiley

• #28   9. dec 2011 Altså, det var ikke det vilde på bassen. I runrig var det helt ens, og katie melua var det også meget ens. Det var kun andrea bocelli, hvor der kunne høres forskel smiley

TJa, jeg har endnu ikke fundet en sang, der ikke fandtes på spotify smiley udover pink floyd !

• #29   9. dec 2011 Ja har man en ordenlig DAC så kan man forbedre rigtig meget, men de sidste detaljer kommer igennem et Originalt cd medie,.. Du skulle næsten prøve at investere i en cd afspiller med rør output, det er bare noget andet, hvis man kan lide rør lyden, så er det lige prikken over i'et smiley

• #31   10. dec 2011 Ja der var en masse. Tusind tak smiley

• #32   10. dec 2011 Jamen velbekomme. Bare det kunne bruges.

• #33   10. dec 2011 Li så snart der er personlig tid med anlægget, vil jeg høre det igennem. Det var i hvert fald en masse navnet, jeg ikke kendte til smiley

• Tobias  K
    Tobias K Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #34   28. apr 2012 Trentemøller-moan

Det er helt sikkert et track du kan bruge smiley

Kommentér på:
Musik i bedst kvalitet

Annonce