{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Subwoofer tilslutning? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har været så heldig at få fat i to sprit nye 12" Boxter DB WARRIOR II, men jeg er lidt i tvivl om hvordan disse skal sluttes til min monoblok.

Subsne er jo på 2x2ohm pr styk, og de kan på ingen måde brokobles da min monoblok ikke er 1 ohm stabil.

Monoblokken er en 2 kanals STEG K2.03

Nogle der ved hvordan jeg bedst muligt får det tilsluttet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer tilslutning?
  • Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   29. mar 2015 Du kan serie forbinde og parallel forbinde din enhed... Så de 2x2 ohm enten blir 1ohm eller 4ohm kan ikk lige huske hvad der er hvad... Men hvis du forbinder dem så du har 4 ohm pr. Enhed kan du køre hver enhed på hver udgang... Hvis du forstår?!?!?

  • #2   30. mar 2015 Jeg har fået svar på mit spørgsmål smiley
    Skal holde den i 2 ohm smiley

    http://www.the12volt.com/12voltimages/2_2ohm_dvc_2ohm.gif


  • #3   2. apr 2015 1) Er din strøm bank optimeret i forhold til det forbrug som du prøver at hive ud af det?

    2) Yderst lækker italiensk forstærker du har fået fat på.

    3) Ved at parallel forbinde begge svingspoler på hver enhed og derefter forbinde begge subs i serie så lander du på 2 ohm igen men du får ikke det fulde udbytte ud af dem med en forstærker der ikke levere nok.

    4) Hvad ønsker du at opnå med anlæget da forstærkeren er rigtig god til SQ eller SQL mens subs udelukkende er SPL og intet andet.

    5) I dette tilfælde ville en xzound madness forstærker stortset gøre sig lige så godt når det kommer til lyden samt de er billigere og stabile ved 1 ohm hvis du en dag vil trække enhederne fuldt ud.


  • #4   3. apr 2015 Jeg har fået dem ned i 2 ohm, og ved godt de ikke får lov at arbejde fuldt ud da de kun får omkring 1000watt rms stykket, men tror nu sagtens de 1000watt fra en kvalitetsforstærker kan sætte gang i sådanne 2 subs smiley

    Meningen er er de nok kommer til at spille sq selvom det ikke er det subs er lavet efter, men mon ikke det kan lade sig gøre? De kommer højst sandsynligt i lukket kabinet for mere kontant bas og for at undgå portstøj smiley


Kommentér på:
Subwoofer tilslutning?

Annonce