{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

skala fra 1-10 eller mening {{forumTopicSubject}}

hey hifi,
kunne godt tænke min en mening eller en skala på min opsætning smiley

i døren: Hertz HCX 690
http://autofix.nu/produkter/68-bilstereo/221-hertz-hcx-690/

i selvbygget hatte hylde: Hertz HCX 690
http://autofix.nu/produkter/68-bilstereo/221-hertz-hcx-690/

i instrumentbord: Hertz ECX 100
http://autofix.nu/produkter/68-bilstereo/192-hertz-ecx-100/

sub: Hertz ES 300
http://autofix.nu/produkter/68-bilstereo/204-hertz-es-300/

forstærkere:
alpine MRV-f545
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4701

alpine mono MRP-m1000
(link fjernet)

kondensator: http://autofix.nu/produkter/77-kondensator/301-caliber-1-farad-kondensator

autoradio: alpine CDE-9882 med 4volt's linieudgang
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skala fra 1-10 eller mening
  • #1   14. jul 2011 kan ikke den præsis opsætning men det ser fornuftigt ud på papiret..

hva bil snakker vi om ?

• #2   14. jul 2011 Havde nok valgt et komponent sæt foran istedet for de to du har skrevet, forstærkerne er ganske fornuftige

• #3   14. jul 2011 thomas F.. det er en golf 3 :).
    martin a.. hvorfor ville du sætte komponent i?, 6x9 i døren giver bassen og mellemtone, og instrumentbord giver diskant og mellemtone:)

• #4   14. jul 2011 præsis derfor jeg spurgte om hvad bil vi snakker om...

for det lyder som om den burde ha komponent sæt når han skal ha i instrumentbrættet...

men det er jo begrænset hvor mange 6x9 sæt i komponent der findes...

• #5   14. jul 2011 er ikke meget for komposet, har kun hørt 2 komposet som jeg selv kunne finde på at sætte i.. og det ene kostede 12000.. men har i nogle forslag?:)

• #6   14. jul 2011 så vidt jeg husker, er det en 6.5" enhed der sidder i døren standart hvilket så kræver en mindre ombygning for at få en 6x9 til at sidde der, men fair nok smiley

6x9´eren i døren vil jo stadig spille diskant hvilket jeg umiddelbart tror vil blive noget rod når den i instrumentbordet spiller ca det samme.

en 6x9 højttaler er som udgangs punkt ikke en særlig god højttaler, de enkelte dele i den er simpelthen for ringe og opbygningen er helt forkert, et komponent sæt giver langt større muligheder i lyden, bedre dele som udgangspunkt og spiller bare generelt bedre.

vil dog lige sluttw med at skrive, at hvis det bare ska kunne spille højt, så er den løsning du selv har fundet frem til sikker fin smiley

• #7   14. jul 2011 hvilke sæt har du hørt ??

• #8   14. jul 2011 komponentsæt helt klart, eller evt et 3 vejs i dørene foran glem så alt om noget bagi

• #9   14. jul 2011 dls up36i
    dls up35
    dls iriduium 8,3i
    dls Gothia 6.3

dem kan jeg i al fald anbefale, de spiller sgu godt

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #10   14. jul 2011 Hellere et fornuftigt 2vejs sæt end et middelmådigt 3vejs... .Desuden kan 3vejs være seriøs pøls at få til at spille godt i bilen..

Glem alt om 6x9... Det være sig både foran, men i særdeleshed også bagi.. Spar bagerste væk og brug det ekstra på forreste komponentsæt istedet... Du sidder jo heller ikke med ryggen til højtalerne hjemme i sofaen vel ? smiley

• #11   14. jul 2011 MARTIN A, nej der sidder ikke nogle højtalere i døren på golf 3.. har set det i GTI modellen, ved ik om det var standart.. har hørt komposet fra, alpine type r. og audison kan ik huske hvad de hed.. så har jeg hørt hertz mile modellen som jeg var helt vild med.. men ikke prisen.. og så clarion ved heller ik hvad de hed...

MAJIK.. hvis du klikkede på de links der var.. så ville du kunne se at det er en 3 vejs højtalere der er sat i døren ;).

MORTEN T... kan godt lide at musiken omgiver en.. og du ikke kan høre hvor de kommer fra, men at du stadig har stereo, det er en kunst at kunne få det til at spille godt sammen i din bil.. og hvis du har godt anlæg i din stue og du har vinklet dine højtalere så lyden ikke slår tilbage.. så er det ligemeget om du sidder med ryggen til eller front smiley det handler om at fylde rummet du er i med musik.

• #12   14. jul 2011 MARTIN A: lyd kan altid diskuteres, men går meget op i lyd og at mine øre sys det er lækkert at lytte til det musik man høre og at det ikke bare er der.. men ja det kan også godt pille højt.. ja 6x9 piller også lidt diskant.. men har sat frekvenserne ned på de høje toner i døren.. fordi de ikke bliver ordenlig hørt alligevel.. derfor jeg har en 2 vejs i instrumentbrættet:) men kik de links.. det er ikke billige højtalere

• #13   14. jul 2011 så var det muligvis en gti jeg byggede det i dengang smiley

men ja lyd er som religion, det kan diskuteres i uendeligheder uden at nogen rigtig bliver enige om noget.

og har skam kigget dine links igennem, og at et sæt højttalere er dyre er ikke ensbetydende med at de er gode, men hvem ved, det ka jo være det lyder himmelsk i dine øre, men syns bare stadig at det er en underlig ide at sætte to forskellige coax højttalere oppe foran, tror sku det vil blive noget rod, ville personligt gå efter et 2 vejs komponent sæt foran.

• #14   14. jul 2011 Martin a: lige mine ord angående lyd.. men de to højtalere er samme mærke bare en anden model, dvs de går efter samme lyd (mere eller mindre) og med hensyn til dyre højtalere.. så er min erfaring at pris og kvalitet går rimelig hånd i hånd når man snakker hifi. Der findes dyre mærker end det, men det er dem lyd jeg sværmer ens smiley men lyder ikke usandsynlige at det næste bliver kompo foran. Skal bare finde en lyd jeg kan affinde mig med:-)

• #15   15. jul 2011 jo pris og kvalitet går somregel side om side, men nogle ting er bestemt også for dyre i forhold til hva men får, men min mening er vist blevet slået fast, men håber da du blever tilfreds med det resultat du ender med smiley

Kommentér på:
skala fra 1-10 eller mening

Annonce