{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

højttalere går ud ved høj lydstyrke {{forumTopicSubject}}

Har lige fået sat ny forstærker og sub i min bil, men har stadig standard højttalere. Det spiller sindssygt men når jeg skruer rigtig højt op ryger mine højttalere - de er ikke brændt af eftersom der ingen kratlyd er og efter 10-15 minutter begynder de at spille igen, nogle erfaringer herinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højttalere går ud ved høj lydstyrke
  • #1   30. maj 2018 Du overanstrenger sikkert anlægget ved at spille det for højt, og derfor slår lyden fra indtil det er kølet lidt ned igen.
    Så det har sikkert en indbygget sikring i radio/forstærker, som slår midlertidig fra når det bliver overbelastet for meget.
    Mange standdard bilradioer kan også holde op med at virke midlertidig, bare de bliver for varme ved at have spillet i mange timer uden pause.


  • #2   31. maj 2018 Den slår fra, pga at du overbelaster den smiley

  • #3   31. maj 2018 Okay tænker jeg også selv, det er en rimelig kraftig forstærker og sub jeg har fået mig smiley
    og med bare standard lorte højtallere vil de jo sikkert brænde af efter noget tid. Ved i om grunden til de slår fra er fordi de er overbelastede (altså tæt på at brænde af/ikke kan klare alle de watt) eller om de slår fra af sikkerhedsmæssige årsager? tænker selv det første smiley som sagt er der ikke rigtige kradtlyde


  • #4   1. jun 2018 Dine højtalere kan ikke slå fra, det er fysisk umuligt. Din forstærker slår fra, det kan være alt fra for billigt anlæg til for dårlige kabler/forbindelser og dårlig indstilling. Og hvis dine højtalere springer, er det som regel fordi man spiller for højt med LIDT watt.

  • #5   1. jun 2018 Billigt og billlgt 9000kr ?? for forstærker og sub. De springer ikke, de slår bare fra

  • #6   1. jun 2018 Så kan det være overophedning eller som Thomas siger, noget med dine kabler. Såfremt subwooferen fortsat spiller, bør strøm- og stel være lavet som det skal.

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #7   1. jun 2018 Det kan også være dit batteri som ikke kan levere nok strøm

  • #8   5. jun 2018 Det er enten sikringskredsløbet/protektion i din forstærker, eller også kører du en lavere impedans, end forstærkeren kan klare.
    Hvis du f.eks. Bruger en 4 ohm højttaler, og forstærkeren er beregnet til 8 ohm. Eller hvis du har flere højttalere koblet i parallel, så bliver den samlede modstand for lav. Og til sidst kan der naturligvis være tale om overgang i dit ledningssystem.


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 27
    #9   5. jun 2018 Simpelt. Du skruer for højt op.

  • #10   5. jun 2018 Og gain har du sikkert jordet helt op

  • Claus C
    Claus C Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   6. jun 2018 Du er vil jeg tro heldig, men går du hend med et del filter til dine front højtaler, så de får fra 200 herts og op. Kan det være en løsning, ved at den effekt, som nu ikke kan omsættes under de 200 herts de gir varme. Normalt max kl 13-14 på volumen. Som uden videre et forslag smiley C.C

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #12   6. jun 2018 Har du mere end sæt højttalere til hver udgang?

  • #13   5. jul 2018 jeg skal lige være med her .. duhar købt forstærker og sub til 9000 .. hvad har du købt ? er det kun subben der køre på forstærker ? spiller dine højtaler over radioen eller på forstærkeren ? hvor tykke er dine kabler ?

  • #14   25. sep 2018 Din sub slår ikke fra. Det er fejl indstilling eller dårlig strømtilførsel der er problemet

Kommentér på:
højttalere går ud ved høj lydstyrke

Annonce