{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.582 visninger | Oprettet:

ekstra batteri {{forumTopicSubject}}

Hey

jeg er ved at lave et anlæg i bilen men er kommet til at tænke på noget..

jeg kunne godt finde på at køre på fx stranden eller ned i skoven og drikke en hel dag og så bruge bilen som anlæg men batteriet kan jo nok ikke klare sådan en hel dag uden jeg skal starte den.

så har tænkt på om ikke man kan lave 1 extern batteri man så parralelkobler med det andet så når biler køre lader den begge og når jeg fx holder stille og vil høre musik så kobler jeg selve "motor" batteriet fra med en kontakt?

eller vil det være smartere at have en omskifter der gør at endten køre strømmen til motor batteriet eller til anlægs batteriet så jeg skiftevis lader dem op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekstra batteri
  • #1   11. maj 2009 det nemmeste er nok at få fat i sådan et her http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3724&pk=43&produkt=Rel%E6_til_ekstra_batteri det skulle vist være noget i den stil du søger smiley

  • #2   11. maj 2009 ja det er det nok tak for det

    hvor kan man få et stort batteri ? en 90 VA eller mere


  • #3   11. maj 2009
    du kan bruge en lade kreds til en campingvogn. jeg kan ikke huske hva det hedder, detsværre, men på en camping vogn eller ligende. der sidder et " dims" der gør at bilen under drift lader på begge batterier, men når du så begynder at bruge fra batteriet i campinvognen " i dit tilfælde extra batteri " så gør den sådan at du ikke bruger strømmen fra motor rummet, men kun fra extra batteriet, så selv om du har kørt extra batteriet fladt, så kan du stadivæk starte fra batteriet i motorummet. . der er nok nogle her der kan hunske hva det hedder. jeg har glemt det, for det er et stykke tid siden jeg har rodet med det. men på den måde er du sikker på at du altid kan starte, selv om du har holdt på stranden og kørt extra batteriet fladt.


  • #4   11. maj 2009 ja self en batteri skiller. my bad.. eventuelt et forbrugs batteri er at fortrække, det kan holde tl at blive totalt afladt mange mange gange. og det kan en syrekasse ikke.

  • #5   11. maj 2009 det værst tænklige der kan ske når du aflader et std syre batteri er at det fasevender. og så går der rigtigt ged i den.

  • #6   12. maj 2009 Faser er en betegnelse man bruger i sammenhæng med vekselstrøm som i eks. 230V.

    Et batteri har ikke faser, men poler og det værst tænkelige der kan ske er at det falder sammen i cellerne og ikke polvender, fordi polvendingen kan man ved hjælp af en genopbygnings ladning rette op på, det kan man ikke med celler som er faldet sammen og celler falder sammen hvis man total aflader sit syrebatteri mange gange.

    Pol vendingen sker ved så lave spændinger at det ikke har indflydelse på det øvrige som sidder i forbindelse med batteriet.

    Men det relæ der skal nok have nogle tykke ledninger :o)
    For hvis man først har afladt det ene helt og aldeles, og bilbatteriet er super duper, så vil der ske det når du starter bilen at det andet batteri som kan levere en start strøm på eks. 650 A i en helveds fart vil lade på det helt afladte batteri og så tror jeg sku relæet står af da det kun kan klare 160A.
    Et helt afladt batteri svare jo faktisk til en kortslutning rent elektrisk set.


  • #7   12. maj 2009 du behøver ikke lære mig om batterier, jeg er VW & Audi mekaniker ;-), og fasevending er almindelig fagsprog på autoværsted smiley polvending / fasevinding kommer ud på et værsted, man ved hva det handler om.

    og har man et batteri der har vent poler, så lader man ikke på det, så kasserer man det og monterer et nyt.


  • #8   13. maj 2009 Hehe ja autoriseret mekanikker ved nok hvordan man tjener penge hehe... :o)
    Men ja vi kan hurtig blive enig om det er den bedste løsning.
    Og ja fagsprog er nok så meget sagt da det ikke er korrekt, men ja der findes mange sjove ord for ting som dette.
    I mit fag som elektronik teknikker der siger man heller ikke plus og minus på et batteri, men plus og stel eller plus og nul.
    Fordi minus er betegnelsen for en negativ spænding og lur mig lige om et batteri giver minus spænding på minus :o) nej vel...
    Men ja det kalder man det nu engang, selv batterierne er jo mærkeret på denne måde, men ja skal man tage det i praksis og i teorien så er det jo hammreme forkert, men alle ved jo godt at minis blot er "stel/0 punkt"
    Men et batteri som har vendt polaritet som det vel mest korrekt hedder, så er det ikke = dødt, men i en kundeservice sag så er det = dødt da det ikke økonomisk kan betale sig for et værksted at "rede" det.
    En kunde har nok lidt svært ved at se hvorfor de skal betale 1 time for rep af batteri frem for at få et nyt til næsten samme pris :o)


Kommentér på:
ekstra batteri

Annonce