{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

DVB-C tuner? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet ud af at mit antenne laug sender alle mine kanaler (pånær tv3 og 3+) i digital igennem mit kabel. Der er ligeledes HD kanaler smiley
Indtil nu har jeg bare kørt ganske normalt analog signal smiley så det digitale spejl skal da udnyttes smiley


Det kræver en DVB-C tuner smiley


Mit spørgsmål er nu, Er der nogen DVB-C tuner jeg kan sætte mellem udtaget i væggen og tv´et således at jeg IKKE behøver en ekstra fjernebetjening? Snakkede med Canal Digital ,Supporteten menter, at der fandtes bokse hvor man smed antenne signallet ind i, derefter tog
man antenne signal ud og op i den almindelige antenneindgang i TV`et, og vupti´, digital signal, og så kunne man bare søges løs med tv´ets egen søge funktion og ligge de digitale kanaler ind på programmerne på TV`et. Dvs så man er fri for at bruge en fjernebetjning til den eksterne tuner og fri for at klikke over på fx Scart eller HDMI som tuneren kunne være sat til
Er det en mulighed?


Eller lader det sig kun gøre at man bruger den ekstrene box til tuner,
dvs at man fx kører over HDMI indgangne på TV ´et og så skifter man kanal via den fjernbetjening, der følger med den eksterne tuner?


Kan ikke leve med tanken om 2 fjernebetjeninger smiley
Hvad gør i andre?


Nogen der kan gøre mig klogere





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DVB-C tuner?
  • #1   16. mar 2008 Var der ikke noget med du kiggede efter andet tv?
    Jeg ville da kigge efter en skærm med begge typer tunere indbygget, hvis jeg vel og mærke havde kabeltv.


  • #2   16. mar 2008 De skærme der er med DVB-C tuner i er ikke på min liste smiley
    Vil ikke have LCD, og skal det være plasma, så koster det langt over budgettet

    Det bliver at panasonic 42pz85


  • #4   16. mar 2008 Det er desværre ikke særlig mange tv idag som har indbygget DVB-C tuner. Har selv undersøgt sagen til mit eget plasma, og fandt ud af, at det ikke er særlig udbredt. Men kommer forhåbentligt i fremtiden som standard smiley Men god jagt på en ekstern tuner.....

Kommentér på:
DVB-C tuner?

Annonce