{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

reklamation på lg 65" NANO79 4K {{forumTopicSubject}}

Jeg har det problem på mit nye købte LG 65" tv at min disneyplus app som er en del af den software som ligger på tv originalt . Kun fungere delvis feks. jeg kan se et afsnit af Feks. X-Files og når jeg stopper og vil forsætte afsnittet senere. så står den bare og kører rundt og efter et ca. 1 minut kommer meddelelsen. Beklager,noget gik galt. prøv igen senere. Og det bliver den ved med. og nu har jeg været i elgiganten hvor det er købt og fortælle og vise dem problemet optager på mobil. og de siger at hverken garanti eller reklamation dækker ikke software på tv.
Kan det være rigtigt. ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reklamation på lg 65" NANO79 4K
  • #1   12. jun 2021 Hvis du har mulighed for at returner så gør det ellers må du afvente update der sikkert vil løse problemet.

  • #2   13. jun 2021 Søren A. har desværre ikke mulighed for at returner, og jeg havde 50 dage returret men først efter ca 60 dage opstod problemet. Men er godt nok skuffet over den service LG support og elgiganten

  • #3   13. jun 2021 Ja det kan jeg godt se, men vil LG service ikke hjælpe dig ?
    Tænker der ikke er så meget andet at gøre end at vente på en update.
    ellers prøv at reset til fabriks standard og se om det evt. kan afhjælpe problemet.


  • #4   13. jun 2021 Søren A.
    LG Service kunne kun anbefale at reset til fabriks standard og afinstallere disneyplus og installere igen og ændre på DNS server til 8.8.8.8
    Men intet virkede og i dag er den endnu mere gal med disneyplus stort set næsten alle film eller serier på disneyplus kan ikke afspilles og står bare og tænker og efter ca. 1 minut kommer meddelelsen "Beklager der er sket en fejl,prøv igen senere"
    Det er godt nok totalt ged og op af bakke Grrrrrrrrrr.
    Men er åben for at høre nogle ideèr


  • #5   14. jun 2021 Har du tjekket nettet for det problem, kan se der er en del der har skrevet om Disney + problem på flere LG, så hvis ikke du finder en løsning der, så må der vel snart komme en update fra Disney / LG som løser problemet.
    ellers er der et forum på https://www.flatpanels.dk/ der er muligheden for hjælp nok større end den er her på HG


  • #6   14. jun 2021 Søren A.
    Er rimelig sikker på at det ikke er nettet som er et problem, da jeg afvikler uden problemer disney+ på mobil eller pc. Og Amazom prime og youtube kører som det skal på mit nye LG


  • #7   14. jun 2021 Du misforstår mig, jeg mente om du har søgt på det problem på nettet, jeg kan i hvert fald finde en del tråde om Disney + problem på LG TV og tænkte om du kunne finde løsningen hos andre med samme problem.
    Tror du må vente på at der kommer update enten til TV eller Disney + kommer med en.


  • #8   14. jun 2021 Søren A. Ja der misforstod jeg dig smiley
    Ingen tvivl jeg havde da helt glemt at youtube kan være ens ven. så nu går jeg i gang med at se de videoer som omhandler fix med disneyplus på LG


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #9   18. jun 2021 Hvis varen er specificeret til at skulle indeholde den nævnte funktion og den ikke virker, er det hvad man kalder fejl eller en mangel. Det er forhandleren, som i flg. købeloven har pligt til at udbedre den indenfor de to år hvor reklamationsretten gælder.
    Nu er det jo højst sandsynlig en SW-fejl, som ingen andre end LG’s SW-folk kan løse, og det vil derfor nok kræve en SW-opdatering, som måske endnu ikke er til stede.
    Hvis du ikke kan leve med det må du bede el-giganten om at udbedre fejlen. Dvs. tilbyde dig et alternativ, f.eks. en ombytning, nedslag i prisen eller at ophæve købet.
    Hvis el-giganten stadig afviser at udbedre fejlen, vil jeg anbefale dig at klage til forbrugerstyrelsen. Jeg har for nogle år siden gjort det ifm. med en fejl på en mobiltelefon, og forbrugerstyrelsen klarede helt fint. Du skal blot forvente, at sagen kan tage meget lang tid. Nedenfor finder du et link til deres hjemmeside og en klageformular.
    https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerguides/reklamationsret/
    https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/


  • #10   18. jun 2021 Tak Jørgen M.
    Nu har jeg snakket med Elgiganten igen igen og fortalt dem det du har skrevet med at ,Hvis varen er specificeret til at skulle indeholde den nævnte funktion og den ikke virker, er det hvad man kalder fejl eller en mangel. Det er forhandleren, som i flg. købeloven har pligt til at udbedre den indenfor de to år hvor reklamationsretten gælder.
    Så denne gang fik piben en lidt anden lyd ,men er stadig skeptisk da jeg var forbi en elgigant i Hørsholm sidste fredag hvor jeg fik den besked med at software ikke var dækket af reklamation og garanti. Men snakkede så med deres mest kyndige tv mand de havde i butikken og viste ham problemet optaget på mobil og sagde at han de skulle nok finde en løsning på problemet og ville ringe til mig,men i dag stadig intet hørt.
    Derfor ringede jeg til elgiganten i dag ca.kl 11.30 og fik den besked at de nok skulle skrive til deres afdeling i Hørshom med det samme og få dem til at ringe mig op inden for et par timer. Og den mand jeg havde kontakt med i dag telefonisk undrede sig også over at de havde givet med den besked med software ikke var dækket af reklamation og garanti og de som forhandler selvfølgelig skulle tage sig af det.
    Men nu må jeg vente og se.


  • #11   18. jun 2021 Jørgen M.
    Tror desværre at piben stadig har samme lyd, da Elgiganten vil kontakte LG og sende en teknikker ud og se på problemet, men tidligere havde jeg selv kontakt med LG og han fortalte at hvis de løsninger han kunne komme frem med ikke kunne afhjælpe problemet ,så ville det ikke løse problemet at sende en tekniker ud da han ikke kunne andet end at prøve at lave de samme ting/løsninger som jeg selv har prøvet feks. at afinstallere disney+ og dr og installere igen og nulstille tv og ændre på DNS server.
    Og den løsning har jeg nu afprøvet op til 5 gange. så som man siger nu til dags..... så er det godt nok op af bakke


  • #12   24. jun 2021 Lige en update. Jeg har desværre intet hørt tilbage enten fra LG support eller Elgiganten.
    Og de sidste par dage har jeg noget så dårlig billede kvalitet når jeg streamer fra Amazon prime som er forud installeret på mit LG 65" nano79 4k. Og jeg er noget så skuffet over det LG tv som er købt hos Elgiganten. Jeg har langt bedre billede kvalitet når jeg streamer på min 6 år gammel Acer laptop som kun har en hd-1080 skærm.
    Så pas på med at handle tv igennem Elgiganten


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #13   24. jun 2021 Har du sagt til el-giganten at du overvejer at klage til forbrugerstyrelsen - eller synes du ikke at det er umagen værd?

  • #14   24. jun 2021 Jørgen M.

    Jeg kører forbi Elgiganten Hørsholm i morgen og ligger kortene på bordet med at overveje at klage til forbrugerstyrelsen.
    Men havde kontakt med Elgigantens kundeservice for ca 1 time siden og de fortalte at de var i dialog med LG for at få en tekniker ud og se på problemet.
    Og du kan tro at jeg syntes at det er umagen værd.
    Hvis de ikke opper sig , så er jeg klar til at gå hele vejen ,uanset hvor lang tid der vil gå smiley
    Hvis jeg feks. finder coming to america 2 på Amazonprime står der at den er i UHD og HDR, men billede kvaliteten er bestemt ikke UHD eller HDR på mit nye LG


Kommentér på:
reklamation på lg 65" NANO79 4K

Annonce