{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.335 visninger | Oprettet:

Beovision 10 {{forumTopicSubject}}

Hey drenge!
- Jeg har lige et spørgsmål til jer.
Jeg står og skal have nyt tv, har kigget på beovision 10 i både 40" og 46".
Jeg har kigget lidt brugt fordi b&o er jo stadig kvalitet, men har fundet et 46" men det er 2 år gammelt og med 2 hdmi. Skulle man evt. købe det, eller skulle man anskaffe sig et helt nyt 40" i stedet for ?
- Har 2 år meget og sige eller har de bare lavet nogle få forbedringer i de nyere modeller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beovision 10
  • #1   6. sep 2012 1: b&o er ikke kvalitet, det er et mærke, åbner du deres produkter, er højtalere, lort, og resten er Sony smiley

jeg ville kigge efter et samsung eller panasonic tv istedet.
    Det er jo dumt at betale for et mærke, i mindre man er til sådan noget.

• #2   6. sep 2012 Samsung eller panasonic er ikke et tv jeg nogensinde skal have. Jeg synes ikke deres billede og deres lyd er behageligt. Jeg har endnu ikke hørt et tv som har ligeså god lyd som et b&o, så det andet er udelukket. Dette skulle heller ikke være et diskussionsopslag iforhold til om man kan li b&o eller ej, men mere om hvad der kan betale sig.

• #3   6. sep 2012 Tak for de pæne ord André S.

Jeg gav min mening omkring B&O, da jeg ved at det ikke er lige så godt, som det står til i prisen, langt fra endda.

Mathias D.
    Jeg synes selv at det er sjældent at man bruger højtalerne i fjernsynet, og troede du kørte lyden over noget andet.

Min mening er bare at, B&O ikke levere den kvalitet til de penge de sælger deres produkter til, langt fra endda.

Men du skal da ikke høre på andres meninger, jeg har ingen erfaring med B&O, jeg kan kun sige hvad jeg selv har læst mig frem til.

• #4   6. sep 2012 Jonas D

Du burde jo nok bare blive væk fra tasterne når du ikke engang ved at det er et Samsung panel som er i B&Os LCD tv. Plasma er fra Panasonic. Men de får første klasses paneler som hverken Samsung eller Panasonic selv benytter.... Samtidig er B&O de eneste i verden som har lov at forbedre disse 1.klasses paneler.

Men som svar er der ikke den store forbedring sket på billed fronten de seneste år.... Men selvfølgelig nok lidt målbart men intet du vil kunne se med dine egne øjne. Der er kommet flere HDMI indgange det er nok den største ændring....

Mathias

Husk at du ikke skal regne med priserne på B&O.... Man forhandler sig selv frem til en pris. Og måske det kan gøre at der kunne blive råd til en 46" bv10. Det ville jeg prøve først så kan du selv tage stilling om det er for meget smiley

• #5   6. sep 2012 Siger ikke deres Produkter er dårlige, men de er satme ikke gode i forskel til Prisen.

• #7   6. sep 2012 Det kan du mene.... Men stadig ikke Sony tv som du skriver.... Allerede der giver det ikke dig det bedste grundlag for at kende B&Os produkter.... smiley

• #8   6. sep 2012 Og jo jeg mener at B&O, kvalitet og pris har intet med hinanden at gøre. Du kan få produkter der er 200 Gange bedre for mindre en 1/3 af deres pris..
    Kig engang her.
    http://nerds.dk/review/?rid=154

• #10   6. sep 2012 Det er jo kun begrund af mærket, Spørg du mig, så er B&O et mærke og langt fra kvalitet..
    men det er jo min mening.

• #11   6. sep 2012 Ja og jeg kan her vise flere links som viser det modsatte.... Om man er for eller imod har jo meget at gøre med hvem man er som person.... Men et er sikkert at hvis man vælger B&O er man meget kvalitets bevist og stilbevist.... Man er somregel ikke et rodehoved.... Som gider benytte mange fjernbetjeninger. Alt styres med en enkelt fjernbetjening

Men her nogle links som er for B&O:
    http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1259567706

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1254735166

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1254735166

http://www.youtube.com/watch?v=CH7imq2HP3k

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #13   6. sep 2012 ellers har loewe da gang i en BV10 kopi, men den er sikkert ikke meget billigere, og nok ikke bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=3utrEiMAqm8

• #14   6. sep 2012 Jeg kan skam sagtens tåle sandhede Andre S, det er jeg skam ikke bange for.
    Jeg siger stadigvæk ikke at B&O er dårlig kvalitet, jeg personligt synes bare ikke at deres kvalitet ligger til deres pris.

• #16   6. sep 2012 Har også lidt overvejet og gå mere over til deres lyd også anskaffe mig et beoplay v1 også et sæt beolab 9 ? kunne det også være en fed nok løsning?

• #17   6. sep 2012 Jonas D.

Måske skulle du tjekke facks inden at du begynder at udtale dig om noget, du TYDELIGVIS ikke ved noget om......
    For det første har jeg aldrig set en lort inde i et B&O produkt, for det andet så finderdu heller ikke sony, en måske Samsung )

Kvalite er mange ting, husk på det smiley Sony, Pana og andre mærker er billige plastik produkter som endten ser crapy ud, eller bare ligner billigt Bling Bing!
    B&O er kvalitets materialer og gennem tænkt design samt brugevenlighed.

Mathias

BV10 udgår nok snart. Så vælger du at købe brugt, så vendt da priserne nok vil falde smiley

• #19   6. sep 2012 Synes bare det passer godt sammen med beolab 9 også bv1.
    hvad skal i så have for dem ? smiley

• #20   7. sep 2012 Kan købe et beovision 10 med motorfod for 47700. Det var den pris han gav mig, og det synes jeg lige var i overkanten. De kan købes brugte til 26000-33000. Men vil sku også bare godt have god lyd! synes billedet på BV1 er fedt når det er indstillet godt.
    Men ang. det med sony, samsung og panasonic så skal jeg ikke have det, da jeg ikke bryder mig om billedet på nogle af skærmene.

• #22   7. sep 2012 Andre

Du skulle næsten prøve at tilslutte din fars sub når du får dit tv

• #23   7. sep 2012 A S: nej det var på en 40" med coated og motorfod. Og det var endda med sommertilbud på skærmen..
    André: Jeg kan købe et sæt sort beolab 9 for 27000
    Hvis du kan gøre det billigere vil jeg da se på en løsning smiley

• #24   7. sep 2012 Dennis H

Når du skriver at Loewe er foran B&O teknologisk så kan jeg kun sige at du kan optage og andre småting som ekstra gimmicks som B&O ikke kan. Men kommer det til brugervenlighed og billed- oglydkvalitet så kan Loewe altså ikke være med.... Og når du samlinger en led Panasonic med en B&O led så trækker det danske mærke også klart det længste strå....

Og historien ville være den samme med plasma.... Men om så design, lyd og billed samt materiale valg er merprisen værd må den enkelte så gøre op...

Men Loewe har altid været foran når det gælder alle mulige smarte trådløse overførsler og andet lyd og billed overførsler. Men alle ved jo at en trådløs forbindelse ikke leverer samme kvalitet som en fast forbindelse.... Der af kan man også læse at B&O ikke vil gå på kompromis med kvaliteten. Men sådan er folk desværre. Det hele skal være så hurtigt og effektivt og vi skal alle kunne hente musikken i elendig kvalitet lynende hurtigt.... Det er sku næsten afstressede at benytte pladespilleren iforhold til...

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #27   7. sep 2012 Spændende læsning !

Jeg står selv og er ved at købe et Beovision 10-46.
    Der er pt. store rabatter at hente pga. det snart udgår. Som jeg lige husker det er det ca. 11.000 på 10-46 og ca. 7.000 på 10-40 ift. til listeprisen. Og så er der jo nok mulighed for lidt yderligere forhandling ved kontantkøb.

Håber det kan bruges

• #28   7. sep 2012 André har du fundet ud af en pris?

• #30   7. sep 2012 Dennis H

B&O benytter jo netop plasma paneler fra Panasonic og det er deres premium paneler som ikke engang Panasonic sælger herhjemme.... Og B&O har også her ret som de eneste lov til at forbedre teknikken iforhold til panelet.... Det er bl.a en af grundene til den højere pris sammen med den dyrere løsning med gode materialer

• #31   7. sep 2012 Kommer helt an på prisen af beolab 9 smiley

• #33   7. sep 2012 Pris listen

(link fjernet)

• #34   7. sep 2012 Det var nu heller ikke for at rette på dig.... Mere for at der ikke ville være tvivl om priserne smiley

• #35   7. sep 2012 AS: der er tilbud på den 40" de har i aalborg. til 42700 med coated og 37000 uden.

• #36   7. sep 2012 Panasonic er altså slet ikke så ringe som i antyder, jeg har et Panasonic 42" fuld hd, og jeg synes det er et rigtig godt billede man får, selv ved tilkobling af pc med WGA. Lyden skal jeg så ikke kunne udtale mig om, da jeg altid kører lyd fra film og musik over anlæg smiley

God weekend alle sammen smiley

• #37   8. sep 2012 Det var billigt for BL3 hvis det er et nyt sæt! i aalborg koster de 13125 stk!.

Daniel F: du mener vel VGA og ikke WGA? men jeg har aldrig brugt mig om billedet på hverken sony, samsung eller panasonic, men sådan er man jo forskellige smiley

• #38   8. sep 2012 men Dennis: det der er med det hele er at alle har sin egen måde at definere "et godt billede på". Derfor synes DU at billedekvaliteten på et vt50 er bedre en på b&o. Hvorimod jeg synes at et vt50 har et trælst billede. Sådan er vi forskellige.

• #39   8. sep 2012 Ja sorry smiley

• #40   8. sep 2012 Dennis H

Du tror da vel ikke at B&O modtager skærmene med indmad for Samsung og Panasonic og så bare laver kassen omkring for at sælge det under Bang & Olufsen navnet???? Så op med humøret og tag ved lære... vi kan alle kun blive klogere end vi i forvejen er.... DETTE ER MENT MED HUMOR smiley

De modtager kun panelerne og udvikler alt teknikken her kan du se hvordan arbejdet foregår....
    http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1254986157

Her kan du læse lidt om det store 103" B&O tv
    http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1258450452

Det er bl.a dette plasma panel fra Panasonic B&O benytter sig af.... og jeg undskylder.... De hedder ikke premium paneler men profesionel smiley
    http://www.panasonic.com/business/plasma/TH-103PF12U.asp

• #41   8. sep 2012 i dag kl. 01:52 Det var billigt for BL3 hvis det er et nyt sæt! i aalborg koster de 13125 stk!.

Daniel F: du mener vel VGA og ikke WGA? men jeg har aldrig brugt mig om billedet på hverken sony, samsung eller panasonic, men sådan er man jo forskellige

Sony
    Laver ellers 4k
    http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&identifier=S_4KTV

• #42   9. sep 2012 Jeg er i tvivl om hvor meget du rent faktisk ved om tingene når du mener B&O blot laver kasserne og ikke udvikler deres egne teknikker og kredsløb.... De benytter kvalitets mæssigt de bedste og dyreste paneler som Panasonic producerer og allerede der siger det jo alt om billedet... Om Panasonic leverer samme kvalitet i deres professionel skærme som B&o gør er noget andet. Med at VT50 leverer samme kvalitet som panasonics egen professionel skærm gør den med garanti ikke.... Derfor også bedre billede på beovision plasma tv end vt50... Og det er helt sikkert også min oplevelse af de to skærme.... Men du mener hvad du vil. Jeg har min oplevelse og min mening

• #43   9. sep 2012 Kun fordi de ikke for lov at teste Panasonic Pro skærme eller b&o plasma som er samme paneler... Jeg kan ikke finde nogle test af disse paneler.... Men panasonics 103" koste også i nærheden af 300.000 kr samlignet med b&o til 500.000 kr uden stand og. Højtaller.... Der må være en grund til disse priser... Men deres mindste professionel panel er ned til 65" der Koster B&Os beovision 12 ca150.000 som er et billigere tv end den udgået 65" udgave Beovision 4

• #44   9. sep 2012 Mon ikke denne Panasonic skærm har bedre billedkvalitet end VT50 til den pris???? og det er netop disse paneler som B&O for leveret af Panasonic til deres store Beovision 4 skærme....

http://www.av-connection.dk/?PNo=PS-85PF12EK

Det står faktisk nederst i denne artikel
    http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1245656319

• #45   14. sep 2012 Hold nu helt op da, det var utrolig så mange fordømme der er imod B&O, selvfølgelig er billed, lyd og design en smag og behag sag og dette kan ikke diskuteres.

Men Ja jeg arbejder med B&O til daglig, og jeg må nok indrømme at hvis man skal lave samligning med B&O og de andre mærker på markedet, så er B&O helt klart det bedste, man får ikke noget mere plastik møg, billederne er utrolig klare, skarpe og behaglige at se på og så er der selvfølgelig lyden, uhh der kan de andre mærker slet ikke lege med, OVERHOVEDET!

Det er helt korrekt at B&O bruger Samsung og Panasonic panaler, men de trikker selv motoren sammen, som sidder bag panalet for den får man normalt med når køber et panel. I BV10 bruger man Samsung Panel og i mener at man bruger Sharp i BeoPlay V1 - Men kan dog ikke helt huske det. og så bruger vi selvfølgelig Panasonic Plasma i vores tvere som har en et plasma panel.

Selvfølgelig kan de andre mærker nogle ting som B&O ikke kan, gå direkte på internet (via app), optage på USB osv osv osv, men det som bare ikke lige ved er, at man kan f.eks. koble en Sony blu-Ray afspiller på en BV10 og lave det sådan at man kan styre den via Beo4 eller Beo6, så det vil sige at man kan lave en helt clean indstallation, hvor ALT er gemt væk og kun bruge en fjernbetjning.
    Dette gælder ikke kun Sony, men en helt masse andre mærker og modeller. - Denne service er dog ikke gratis, det koster selvfølgelig noget at få lagt koderne ind i tvet og få sat sin Beo5 eller den nye Beo6 korrekt op.

Så har man selvfølgelig også muligheder for at opgrader digital modtageren løbende, hvis det skulle være. da det hele er bygget i moduller. Men dette koster slevfølgelig noget.

Men bare for at stikke lidt til de folk som syns at B&O er for dyrt, det er jo typisk de folk som gerne vil have B&O, men vælger at priotere sine penge på en anden måde og derved har de måske lidt ondt i bag enden når andre vælger at købe B&O.

Men nok om det, nu tror jeg heller at jeg vil forsøge at besvare Mathias D spørgsmål.

Selvfølgelig er der sket nogle få opdateringere på den tid som BV10 har været på markedet. de første BV10-40 har indbygget DVB-T/C tuner og derfor ikke klar til den standart som der er i dag, altså DVB-T2 tuner, dog kan dette opgraderes med en ny digital tuner for et givet beløb som jeg ikke lige kan huske.
    Så har de første BV10-40 modeller også kun 2 HDMI indgange, hvor de nye har 3 stk.
    igen på de første BV10-40 modeller, der starter tvet op med et andet billed end det gør på de nye modeller, altså når man trykker på tv på ens fjernbetjening, så kommer der et ur op på de første modeller, som forsvinder lige inden at der kommer billed på, hvor de på de nye modeller bare har sort skærm men hvor der står Bang & Olufsen nederst i højre hjørne. Hvis man anskaffer sig en "gamle" model, så er det muligt at få den opdageret så den starter op på samme måde som de nye, dette gøre ved at en forhandler skal ud og tilslutte en computer til tvet og derved bliver hele tvet og digital modtageren TOTAL opdageret med den nyeste software. Dette koster selvfølgelig også noget smiley

Så tror jeg ikke at jeg har mere at tilføje lige nu smiley

• #46   14. sep 2012 Hov glemte noget vedr. BV 10, du kan også anskaffe dig en AppleTV og tilslutte den til tvet og få det lavet sådan at du kan styre den med Beo4 fjernbetjening, så har du også muligheder for at gå på nettet via de apps der er på den, leje film, streame musik, billeder eller film fra din Iphone/Ipad/ eller fra din mac computer.

Uhh nu kan ikke holde mund igen smiley Jeg kom sku til at læse flere at de andres indlæg smiley

Altså Personligt syns jeg at BeoPlay V1 er et sindsygt lækkert tvet, man får utrolig godt og lækkert fjernsyn for "ingen" penge, når man tænker på at det er B&O.

Men nu kunne jeg se at du har fundet nogle brugt priser på BV10, der er dog lige en en ting som du skal være obs på , det er de er med eller unden Antirefleskkontrask skærm eller ej, hvor den brugt pris du har fundet, kunne godt lyde som om at den er uden den behandling og hvis den er, så kan den IKKE eftermonteres.

Hvis du ikke ved hvad den behandling gør, så skal jeg lige hurtigt forklare det. Det denne lille behandling gør, at den minsker genskindet i glasset på fjernsynet, så selvom at man generelt har meget lys eller sollys ind eller har lamper med en pæser som har en høj watt effekt, så minsker behandlingen det så meget ned at du kan se fjernsyn selv ved højt lys dag, dog fjerner den ikke genskindet 100 %, men den minsker det som sagt.

• Allan O
    Allan O Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #47   10. dec 2012 Sikke en gang sludder folk skriver her inde !
    jeg ejer selv et beovision 10 og har også et pioneer 55" og har haft stortset ALLE mærker og modeller !!
    Bpevision har den mest suvurene lyd af et tv og billedet et mindst på højde med andre modeller, vi har haft et samsung model 8008 55" hvilket skulle være noget af det bedste og der er b&o bestemt lige så godt !
    Jeg vil da helt sikkert købe et brugt da disse tv holder ALTID og ikke som diverse kina modeller der går i stykker osv ! Jeg kan kun tale for et tv fra B&O Det virker og køber du et brugt nu holder det også prisen nogenlunde Feks hvis du køber det nu for 30.000kr og vil ha et nyt om -2-3-4år får du nemt 20-25000 men med et samsung eller andet kan du smide det ud !!

• LilleArne
    LilleArne Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #48   23. dec 2012 Ligegyldigt hvad folk skriver, så kan smag diskuteres, men man har heldigvis forskellig, hvilket gør verden spændende at leve i. Til trådstarter, giv mig en pm hvis du vil have en god pris, og hvad du skal bruge! Arbejder i en b1 butik, og vi får både brugte tv igennem, men jeg kan også lave et par sprøde priser på nye smiley

• LilleArne
    LilleArne Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #49   23. dec 2012 By the Way, de fleste forhandlere har V1 på bud mellem jul og nytår smiley

Kommentér på:
Beovision 10

Annonce