{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Michael D
Michael D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

LG LCD - Er det okay? {{forumTopicSubject}}

Hey, endnu sådan et spørgsmål! smiley

Jeg går og overvejer at købe et LCD TV, og har hørt at til mine penge (7-8000) er LG det bedste!?

Selv har jeg kigget på sådan et her: (link fjernet)

Jeg er ikke den store nørd, men synes det ser fornuftigt ud! Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med LG LCD'er, og især med sådan en model her!?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LG LCD - Er det okay?
  • Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    jul 2006

#1   25. jul 2006 http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products_id=898

Måske det også er en mulighed?

• #2   25. jul 2006 hmm 1000:1 var ikke meget.. men man kan jo selvfølgelig heller ikke få alt til billige penge:)

men du skal ihvertfald ud at se den inden du bestiller, for der er meget stor forskel på billedkvaliteten selvom at de har samme specs. og det ville da være trist at blive skuffet, når du får den tilsluttet

• #3   25. jul 2006 Som Brian C skriver, så skal du ud og se dem selv, det er umuligt at få en ide om billedet ud fra spec's, da det ofte er målt på forskellige måder. Nogen skærme med 1:1000 i kontrast kan have ligeså god kontrast som en der er opgivet til 1:5000, det kommer an på hvordan det er målt, du kan sammenligne det lidt med watt opgivelser på højtalere .. Det samme gælder iøvrigt det med farver, var nede og se på 2 Samsung lcd tv hvor den ene skulle have 3,2 mia farver og den anden skulle have 12,4 mia farver, forskellen var minimal ... Så ud og kig smiley

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    jul 2006

#4   25. jul 2006 Hvad mener i kontrasten skal være for at det er godkendt?

• #6   25. jul 2006 Michael D: Man kan ikke sige kontrasten skal være noget bestemt som mimumum, der er umuligt...

• #7   25. jul 2006 Anders A:

da jeg ledte efter mit nye tv, kiggede jeg på 2 fra samsung, den ene havde 3000:1 og den anden 5000:1, og der var altså en stor forskel.. men som casper også nævner, så er der jo forskel på hvordan det bliver målt.. måske derfor at den loewe er god, selvom at den kun er opgivet til 800:1..

men bare fordi at et tv koster 27000 betyder det jo ikke at den er meget bedre end et til 15000.. det kan være designet osv. der trækker produktet op.. bare se b&o, der har designet meget at sige..

• #9   25. jul 2006 gav jo også lige casper ret i at der er forskellige måder at måle det på.. så på det pu nkt er vi enige.

angående forskellen mellem de 2 kan jeg ikke udtale mig om det, da jeg aldrig har set det omtalte loewe.. men ved f.eks B&o.. så er det da designet og mærket der trækker prisen op.. billedet på en B&O fladskærm til 100.000kr er da ikke 4 gange bedre end på et til f.eks 25000kr

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    jul 2006

#10   25. jul 2006 Mange tak, for de mange svar - Men der mangler stadig et decideret svar på om LG er godt eller skidt!?

• #12   26. jul 2006 Kontrast kan ikke bruges til en skid fordi der er forskellige måder at måle det på. Nogle måler det ved at tænde for fjernsynet med et komplet hvidt billede og derefter slukker de det for så at måle forskellen og kalde det for kontrasten.
    Andre gør det ved at lave et "skakbræt" billede og måler så forskellem mellem sorte og hvide tern.

Der er altså ikke nogen endegyldig måde at måle kontrast på og derfor kan det reelt set ikke bruges til noget (medmindre man snakker kontrast inden for et bestemt mærke).

Det er bl.a. derfor Sony aldrig oplyser hvad kontrasten på deres TV'er er.

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    jul 2006

#13   26. jul 2006 Argh!! Kæmpe forvirrende! Men jeg må ud og se på nogle forskellige! MAnge tak for hjælpen allesammen!!

Kommentér på:
LG LCD - Er det okay?

Annonce