{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af nyt tv
  • #1   19. jun 2011 Og hva med plasma ?

    Hva ska man vælge.. Eller er det en smagssag ?


  • #2   19. jun 2011 Plasma er klart dem som gengiver det bedste sortniveau. kan klart anbefale en Panasonic plasmaskærm

  • #3   19. jun 2011 helt enig med allan, plasma er og bliver bedre end ldc og led

  • #4   20. jun 2011 Helt sikkert. Dog skal det siges at mange LED modeller i dag gør det utroligt godt. Både Samsung, Philips og Sony. Desværre skal man bare op i deres aller dyreste modeller før billedet kommer i nærheden af plasmaskærmens sortniveau.

  • #5   20. jun 2011 Er ellers vild med LED billedet.. Men hvis det kræver man putter mere end 8000 kr i lortet så er jeg stået af.. De falder jo i pris og når de kommer ned på noget man kan betale så udgår de.. smiley

  • #6   20. jun 2011 Du får langt mere for dine penge i en Plasmaskærm fra Panasonic smiley Dermed ikke sagt at LED skærmene er dårlige, men man vil jo gerne have et tv som kan gengive sortniveau´et uden at det blir blåt eller gråt smiley

    Tag et kig på denne her smiley

    http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42g30y-6861p.html


  • #7   20. jun 2011 Vil du have det bedste tv i prisklassen er det dette her du skal have smiley

    http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42g30-plasma-6633p.html


  • #8   20. jun 2011 Jeg har også sværget til Plasma, men de sidste par år, begyndte min el regning, at pisse mig mere og mere af. Så jeg besluttede at skifte, til et LCD med LED, da dette efter hvad jeg havde læst, gav et bedre sort nivau, og mindre strømforbrug, end et "alm" LCD tv.

    Jeg købte et LCD med direkte LED baggrundsbelysning, da jeg igen havde læst, at denne type LED, skulle være, eller i det mindste have muligheden for, at give et bedre billede, ifht kant LED bagrundsbelysning.

    Jeg er fuldt tilfreds med mit LCD/LED tv - og for bare 4-5 år siden, skreg jeg af grin, når jeg så billedet fra et LCD tv, der er sgu´ sket meget....


  • #9   20. jun 2011 Ja helt sikkert. De er kommet godt med det sidste stykke tid smiley

  • #10   20. jun 2011 Fakta er at det afhænger af hvad du skal bruge den til.

    Plasmaen er i sin grundopbygning ikke i stand til at vise lige så mange detaljer som en LED/LCD

    Så hvis det er mest Blu-Ray og HD film - jamen så er en LED/LCD mere detaljeret.

    Dernæst bruger de ca 50% mindre i strøm - samt der er blevet udviklet Dynamic LED som bevirker at man kan overstyre Dioden og få et mere hvidt hvidt - læg dog mærke til at en billig LED overstyrer den hvide til at blive blålig - ala zenon på biler.

    Går vi skridtet videre er der nogle baggrundsbelyste skærme - eks sony KDL 46hx900 som netop er ved at udgå til fordel for KDL 46hx920 -
    Mit lokale Sony Center har sænket prisen på den gamle model - jeg har stået og sammenlignet dem - og det er virkelig peditesser der skiller de 2 ad i billedkvalitet.

    Generelt kan jeg ikke anbefale LG - synes de for nemt overstyrer farverne - skal du have LED så vil jeg sige Sony - skal det være plasma så Panasonic da de er nogen af de eneste som faktisk er temmelig tro overfor hvad ægte og naturlige farver


  • #11   20. jun 2011 Jeg vil nu sige at skal man have LED skal det være Samsung

  • #12   21. jun 2011 Heh he vil ikke sige jeg var sur over det smiley Men fik en anden opfattelse efter jeg selv fik en plasmaskærm smiley jeg synes farverne er mere nartulige og levende på plasma end det er på LCD/LED så længe vi er nede 6-7000 kroners klassen. Kommer vi højere op findes der utrolig gode LED skærme

  • #13   21. jun 2011 Ja prisen har selvfølgelig også noget at sige..
    Og jeg vil ikk ud og tømme dankortet..
    Men har den opfattelse at hvis man køber for under 8000 kr så er det plasma og over så er det LED.. Men ja.. Det er jo altid svært.. Og der vil altid være delte meninger om hva man synes ser bedst ud..

    Jeg har en ven der har et LG LED som er 1 år gammelt og kostede 12.000 kr dengang..
    Det står sindsygt flot i billedet.. Og der kan de plasma skærme jeg har set altså ikk følge med.. Men det er også en sjat penge jeg ikk vil ud med for et tv.. Ikk når jeg ved at evt 3D er godt på vej.. (Hvis det bliver så godt at jeg har tænkt mig at købe det hvilket man aldrig ved)
    Jeg vil hellere opdatere engang imellem og så betale mindre end at gi et stort beløb og så nærmest er tvunget til at have det rigtig længe fordi det har været så dyrt og man ikk vil kunne få en skid for det efter et par år..


  • #14   21. jun 2011 ja hvis du er under 8000, får du uden tvivl bedst billedoplevelse på en plasmaskærm. Kommer du derover findes der LED skærme som kan gøre det lige så godt, ikke bedre, men lige så godt og måske lidt anderledes

Kommentér på:
Valg af nyt tv

Annonce