{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.973 visninger | Oprettet:

hvilket 40" med dvb-c og dvb-s ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har overtalt min kærestes bedsteforældre om at de skal udskifte deres gamle B&O billedrørs tv med tilhørende dvb-c, dvb-s tuner og vhs-optager.

det jeg så leder efter nu, er et tv som kan opfylde deres krav, i en "alt i en" løsning.
- Jeg kan godt finde tv med både dvb-c og dvb-s tuner, men jeg ved ikke om det er muligt at bruge begge løsninger samtidig ? (de har yousee og bruger os de gratis tyske kanaler fra satellit)

- tv'et skal have mulighed for at optage over usb, så man kan tilføje en usb harddisk, man kan optage på, i stedet for den gamle vhs-optager Tongue

- billedkvaliteten skal være i top, da han er meget kræsen, og ikke mener at have set nogen tv med et bedre billede end hans gamle billedrørs tv. skal jeg kigge efter plasma, eller måske et LED ?

- prisen er i første omgang underordnet. skal dog være til at betale Wink

- størrelse, jeg formoder at et 40" vil være fint til deres lille stue, de har et 28" nu.

nogen som har forslag til valg af TV ? jeg har kigget lidt rundt, men syntes det er svært at finde nogen der lever op til deres krav. specielt det med dvb-c og dvb-s Dead

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket 40" med dvb-c og dvb-s ?
  • #1   23. mar 2011 nu han har B&O tv er han også vant til god lyd fra tvet alene.... så et B&O tv er vel at foretrække lydmæssigt hvis de vil smide de ekstra penge..... anbefaler BV8-40 eller BV10-40... kig evt mit BV8-40

    de kan jo bare nøjes med et tv med DVB-C og så tilslutte sat-recieveren til tvet og skifte kanaler på den.... så behøver tvet ikke DVB-S... og de gratis tyske kanaler er ikke digitale så, jeg mener ikke de kan modtages med DVB-S.... "ret mig endelig hvis dette er forkert".... mine forældre bruger også en analog sat til deres tv og der skifter de få recieveren...


  • #2   23. mar 2011 Michael, jeg kan ikke forstå hvorfor du har overtalt din kærestes bedsteforældre til at udskiftet deres gamle tv, bare fordi at det er et billedrørs tv. Jeg vil godt give din kærestes bedstefar ret i, at der bliver svært at finde et ikke B&O tv, som har lige så godt et billed som det tv han har nu og det samme gælder for lyden. Men jeg syns hvert fald at du SKAL fortælle ham de ting som jeg kommer med, for der vil være nogle ting som mindster hvis de ikke vælger et B&O tv og det mener jeg at han SKAL gøres opmærksom på.

    Ja når nu at din kærestes bedsteforældre er vant til den rigtigt gode lyd og et godt billede, så ville det være synd hvis de gik over til et andet mærke, da de på ingen måde får den samme oplevelse.

    Men ved du om de har Link i deres hus? hvis ja, så mindster de jo noget af Linken hvis de skulle vælge et andet tv som ikke er B&O.

    Men ikke nok med, hvis de vælger et andet tv, så de andre mærkers fjernbetjening ikke lige så god som den fjernbetjening der er til B&O tv, for så skal de jo til at "pege" mere hen imod et andet mærke tv, da fjerntjening fra de andre producenter ikke er lige så kraftig som fjerntjeningen er ved B&O.

    Du har dog ikke mulighed for at tilsluttet en USB harddisk til B&O tv, men hvis det er akn de jo anskaffe sig en Sony Harddisk optager eller noget lignede, og så kan man ligge en software ind i tvet og derved styre harddisk optageren med B&O fjerntjening.

    Men ja de kan kigge på en BeoVision 8-40, men det skulle ikke undre mig, at design mæssigt, så er de nok mere til en BeoVision 10-40, Begge fjernsyn har indbygget DVB-T/C tuner, men jeg mener også at det er muligt at få indbygget DVB-T/C/S i BeoVision 10-40, for selvfølgelig lidt mere pris. og så kan man lave det sådan at de kan bruge begge tuner, men så skal DVB-C kaldes for tv og satelit kaldes for DTV på fjernbetjning for at kunne bruge de to tuner.

    men hvis du evt. skal gøre noget som giver plus på din konto over for din kærestes bedsteforældre, så aftal med dem at de tager med ud at kigge på fjernsyn, og så SKAL I gå en B&O butik, da han jo SKAL høre om de muligheder som han har med et B&O tv og de desginet på dem. men samt også se at de lever bedre op til hans krav end de andre producenters tv gør. men så han også kan se hvad han endelig kan miste hvis de skulle vælge et andet mærke tv.

    Jeg arbejder selv i B&O butik, og vi oplever flere gange at, der kommer folk ind og spørgs os om vi ikke har et tv som de evt. har råd til, og hvis ikke, jamen så melder de klart ud om at de vil købe et andet mærke, men så gør vi dem selvfølgelig opmærksom på de ting som de mister, men de siger bare at de går nok. men der går ikke lang tid så kommer de igen og siger, at nu har de købt et nyt tv, men af et andet mærke og spørg om der er mulighed for at linke lyden ud i linkrummene eller om det er muligt at tilsluttet B&O højttaler eller anlæg til deres nye tv for lyden er så dårlig i tvet, og hold da op hvor bliver folk da skuffet når de finger ud af at de ikke kan få lyden ud i link rummen eller få lyden ud til nogle B&O højttaler eller anlæg, fordi det tv som de har købt ikke er de korrekte udgange.

    Så igen michael, syns jeg at du SKAL gøre ham opmærksom på hvad han evt. mister ved at vælge et ikke B&O tv. og hvad der er af muligheder ved at vælge et B&O tv.


  • #3   23. mar 2011 Men ved du michael hvilket B&O TV der er at din kærestes bedsteforældre har nu?

  • #4   23. mar 2011 Dennis V

    flot salgstale.... jeg kunne ikke ha skrevet det flottere selv.... jeg giver dig ret i alt hvaddu skriver....

    Ps Beovision 8-40 fås også med DVB-S tuner....


  • #5   23. mar 2011 Rhino .

    Oki det kunne jeg så ikke huske, det er desværre ikke lige hver dag at vi sælger et tv med DVB-S tuner i smiley

    Men takker for din opbakning smiley

    Nu må vi bare se hvad Michael siger til det smiley


  • #6   23. mar 2011 tak for feedbacken.. jeg burde måske havde forklaret mig bedre, det er nok mere dem som har valgt at de skal have nyt tv, i takt med at deres syn ikke er blevet bedre med årene, så de har svære ved at se underteksterne smiley
    de har ikke Link i deres hus, og umiddelbart er det eneste de har fra B&O, deres tv, så de vil ikke gå klip af så meget der.. smiley

    ja B&O er lækkert.. men jeg vil altid mene at man kan få mere for de samme penge andre steder..


  • #7   23. mar 2011 Michael .

    Arr michael, det kan du godt nok ikke.

    Hvor mange andre steder kan du få et tv med brug af matereialer som aluminum og hærdte glas?

    Hvor mange andre tv har indbygget surround modul.?

    Hvor mange andre tv har den gode lyd som ALLE efterspørg ved køb af nyt tv?

    Hvor mange andre tv har mulighed for at styre andre mærker, ved brug af samme remote?

    hvor mange andre tv har indbygget lyssensor, som juster både i kontrast og lys nivuet i forhold til lyset i rummet?

    Hvor mange andre tv har en syns vinkel på næsten 180grader?

    Hvor mange andre tv har antirefleks behandlet skærm, som mindsker reflektioner i glasset?

    Så hvis du kan finde et tv som inden holder alt dette uden brug af ekstra udstyr overhovdet.

    Og du skal ikke sige Loewe fjernsyn, da man jo siger at det er B&O bare i tysk design smiley


  • #9   23. mar 2011 Christoffer Leise A

    Det er korrekt at Bang & Olufsen ligger godt oppe i pris nivuet, men man forbinder jo også Bang & Olufsen for at være et kvalitits mærke.


  • #10   23. mar 2011 Ved ikke en skid om B&O så skal nok holde min kæft, men kom lige til at læse det hele, og det der link du snakker om, så vidt jeg har forstået er det alt andet B&O udstyr i form af højtalere i alle rum osv....og det kan IKKE sættes til et lad os bare sige et samsung TV ? altså få det hele til at spille sammen ?

    Det vil sige køber man B&O så har man købt en produkt a lá Apple, hvor man igen kun kan bruge deres produkter :D....det er self oss en måde at tvinge ens kunde til at komme tilbage igen smiley mener kun B&O er prestige intet andet, og det er oss fint nok, jo der er skide god lyd i fjerneren, personlig er jeg bare mere til et par lækre højtalere der styre den del når mit fjernsyn kører smiley

    sry back to topic.


  • #11   23. mar 2011 Rhino - Det er mange mange flere digitale kanaler på astra senderen end der er analoge. Dine forældre skal hurtigst mulig købe en ny parabol reciver, De får mange flere kanaler og i bedre kvalitet.

    Dennis V - Du har ganske ret i næsten alt hvad du siger.

    hvor mange andre tv har indbygget lyssensor, som juster både i kontrast og lys nivuet i forhold til lyset i rummet?
    Svar: Det ca. alle panasonic tv, ved ikke med de andre mærker men lur mig om de ikke også har.

    Hvor mange andre tv har en syns vinkel på næsten 180grader?
    Svar: Ca. alle andre tv på market.

    Jeg vil anbefalde et beoVision 10-40 som også kan fås med dvb-s tuner.
    Sammen med en vilkårlig harddisk optager som der b&o har styring til.

    Ellers så tag et kig på hvad panasonic har, vis det skal være lidt billigere


  • #12   23. mar 2011 Martin N

    Det er jo kun analog.... og der er alle kanaler gratis.... tilgengæld har du ret i at der ikke er særlig mange kanaler, og heller ikke de kanaler som du og jeg sikker foretrækker.... Mine forældre ser f.eks meget tyske kanaler og underholdning derfra.... hehe


  • #13   23. mar 2011 Beovision 8-40 har også mulighed for at styre en harddisk optager.... Beovision 8 og 10 har præcis samme muligheder for link og styring af andre produkter.... kun design og led tilforskel....

  • #14   23. mar 2011 Rhino:
    Altså ved ikke hvad du mener med kun analog, alle analoge tyske kanaler på Astra er også i digital Free to air. Vis dine forældre ser de tyske kanaler meget skal de skifte til digital ASAP. det eneste det kræver er en ny satmodtager og muligvis en ny LNB,

    BeoVision 10 er et klart bedre tv end 8'eren.


  • #15   23. mar 2011 Martin N

    Billedet er en smule bedre på BeoVision 10, men dette skyldes glasset som er har fået en behandling. Ellers så er det faktisk samme fjernsyn, eller sagt på en anden måde, er BeoVision 10 bare en Beovision 8 pakket ind i andet design.

    lydmæssigt er BeoVision 8 en smule dyber i lyden, men det er meget lidt.


  • #16   23. mar 2011 Mine forældre ønsker ikke skifte reciever.... deres virker upåklageligt.... men de ser kun på analog.... ikke digitalt....

    BV8 er faktisk samme tv som 10ern.... eneste forskel er langt bedre og flottere materialer og finish på 10ern og LED kantbelysning.... ellers er de ens... Lyden er lidt mere kræftfuld i BV8.... men Billedkvalitet lidt bedre i BV10 som tilgængel har lidt ringere betragnings vinkel....

    den største forskel er designet og materialerne.... Jeg er mest til 8ern.... de fleste andre mest til 10ern...


  • #17   23. mar 2011 Martin N

    jeg viste ikke at Panasonic havde automatisk lys og kontrast justering.
    De fjernsyn som jeg har kigget på, har ikke lige så stor en syns vinkel som der er på B&O, og oplever også at det er noget som kunderne har lagt mærke til. Men jeg har ikke kigget så meget nærmere på de andre produkter vedr. syns vinkelen.


  • #18   23. mar 2011 Jeg vil nu sige at 10'eren har meget bedre billede end 8'eren. men Jaja lad det nu ligge, det var jo ikke meningen det skulle være en B&o Tråd :-S

Kommentér på:
hvilket 40" med dvb-c og dvb-s ?

Annonce