{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blu-Ray Sony
  • #1   24. jul 2009 Hej René.

    Spørgsmål er du ude efter de nye HD formater fra BD film? for hvis du er det, så vil jeg ikke anbefalde dig at købe PS3. Men som sagt det kommer an på hvor meget du går op lyden og om du vil benytte de nye HD formater.


  • #2   24. jul 2009 Dennis V: PS3 kan da sagtens afspille de nye HD formater...

  • #3   24. jul 2009 Jeg har en xbox så har ikke noget og bruge en ps3 til.

  • #4   24. jul 2009 Nick V.

    Ja den kan afspille, den kan ikke sende det videre som bitstream da den konventere HD lydformater om til LPCM, hvilket jeg og en kammerat har testet, hvor vi samlignede lyden. Hvor vi brugte følgende afspillings maskiner: PS3 vs Panasonic DMP-BD35.

    Hvor vi hurtigt blev enige om at Panasonic vandt, da den helt klart afgav den bedste lyd i loss formaterne, fordi Panasonicen kunne sende HD formater ud via Bitstream og efter PS3 jo konventede lyden om til LPCM, hvilket på ingen måde lyder godt. Dette har en af mine bekendte Otto, fra Av Presion også testet og der fik PS3 heller ikke de bedste karakter inde for lyden.

    Men pyt nu med det.

    Men René, hvor stor pris forskel er der på de to BD afspiller?


  • #5   24. jul 2009 nu har jeg selv testet netop dét du også har testet, det var bare med en Sony Blu Ray afspiller, og der var ikke noget forskel der kunne høres. og dette giver også god mening, da begge maskiner sender Loseless signal til forstærkeren. den ene hvor lyden af afkodet, og den anden hvor lyden først skal afkodes i forstærkeren... og igen, forskellen var ikke til at høre...

    og jeg kender selv til flere der har lavet testen ligesom jeg har, bare med andre afspillere, og der var resultatet det samme.... så her har vi så et bevis på det modsatte af hvad du har fundet frem til.....

    og tror faktisk jeg vil lave en test igen nu her med PS3 VS. Harman/Kardon BDP 10 og se om der er forskel dér, da mine forældre lige har fået sådan en ind af døren...


  • #6   24. jul 2009 Nick V.

    Det er ret at høre at man ikke altid kan være enige om de ting som man kommer frem til, for ellers ville det ikke være sjovt at være her.

    Men jo det kommer også helt klart an på hvilket øre der høre det. og hvor godt ens setup er.

    Men jeg vil godt nok stadig mene at der er forskel lyd mæssigt og det mener min kammerat også. Men jeg vil da gerne prøve at lave testen igen, bare for sjov skyld smiley


  • #7   24. jul 2009 Der er 400 kr. Der er lavet en 550 og en 350 af samme årgang. Så er der bar kommet en ny model af 350 som hedder 360. 360 kan det samme som 550 ved bar ikke om det er til den gode eller dårlige side

  • #8   24. jul 2009 SÅ ville jeg da helt klart vælge 550, når beløbet ikke er større imellem dem.

  • #9   24. jul 2009 Okay tak smiley

  • #10   24. jul 2009 hmm det ene setup var nogle infinity højttalere(kan ikke huske modellen men det var kappa serien) og H/K 355 reciver.

    det andet setup var med 2 x JBL LS 80 1 x JBL LS 40 1 x JBL LS Center og 2 x JBL LS 120P samt en H/K 355

    det tredie setup var mit gamle setup, altså et H/K HKTS11 surround system og en H/K 255 Reciver.

    og det sidste setup der blev testet med var et B&W/Marantz setup, ved ikke hvad højttalerne og forstærkeren hed, men det kan jeg da finde ud af hvis det er.

    men ja vi er ikke alle enige, men heldigvis da :o)


Kommentér på:
Blu-Ray Sony

Annonce