2.679 visninger
|
Oprettet:
Samsung`s nye LED TV {{forumTopicSubject}}
Heyy.
Jeg overvejer at gå ud og købe det nye Samsung LED tv som hedder UE40B7070XXE.
Ville bare hører om nogle af jer allerede havde det og hvad i syntes om det. Og selv hvad i andre syntes...
Hilsen Dj-Hyksi (Mark)
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 439
Et styks dansk test.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 127
Det er ganske almindelige LCD de har tilført LED bagbelysning.
Samsung levere med deres nyeste LCD skærme (med LED bagbelysning) meget skarpere farver og et bedre sort niveau men detaljerne er stadig ikke på højde med de bedste plasma skærme og det samme gælder sort niviauet.
Og sidst men ikke mindst. Farverne er meget skarpe og flotte men de har aldrig været rigtige eller realistiske.
aug 2006
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 64
3 fra mit arbejde bestilte igennem min kæreste som arbejder med at sælge tv o.s.v
Det fedeste tv jeg nogensinde har siddet ved, og kan høre at Phillip L ikke har set en film på dem
du må sige hvis du skal købe et, kan få det en del billigere igennem min kæreste hvis det er.. med garanti o.s.v og kvitering..
Ked af bilgalleri er nede lige nu, ellers kunne du se hvor de lå i bilen.. alle 3 stk
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 34 Svar: 93
regner med at tage ud og købe den den 13 juni (Dagen efter min fødselsdag) så jeg ligesom har givet mig selv en fødselsdagsgave...
maj 2008
Så har du heller ikke set en film på et kalibreret plasma fra Panasonic eller Pioneer.
For så ville du vide at Samsung slet ikke når dem til sokkeholderne.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 228
aug 2006
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 64
Og LED tv´et slår plasma på alle områder.. har prøvet at se på begge, tilgengæld har du ikke..
apr 2008
Philip G, det er utroligt at du bliver ved med, at blande dig i fladskærms diskussioner, når det er så tydeligt, at du ikke ved hvad du taler om.
Arki, du må forstå som jeg skriver ovenover at LED skærmene fra samsung er ganske almindelige LCD skærme, bare med en anden baggrundsbelysning. Det er ikke denne baggrundsbelysning der gør dem bedre, det er ganske enkelt panelteknologien der er blevet bedre. Selvsamme paneler bliver brugt af Samsung selv i deres LExxB modeller (alm. LCD med CCFL backlight) og af Sony.
Samsung's UE modeller ("LED"), lider alle i større eller mindre grad af en del trailing i billedet. Først konstateret af Rasmus Larsen fra Flatpanels, og derefter noget jeg selv har testet med det eksemplar jeg har i min butik.
Du kan se en video Rasmus har lavet af det her;
http://www.youtube.com/watch?v=0H-d8d5gSgY&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flatpanels.dk%2Ftest.php%3Fsubaction%3Dshowfull%26id%3D1240994458&feature=player_embedded
Når man først har lagt mærke til det er det svært at abstrahere fra igen syntes jeg. Så på det grundlag ville jeg vælge W5500 af de modeller du nævner.
Michael M - du må så også forstå at det ikke er ægte LED tv. Men at det i sin sande essens fortsat blot er LCD tv Samsung laver (selvom de markedsfører det på anden vis). Jeg ejer tilfældigvis et kalibreret Pioneer, og har igennem mit arbejdet efterhånden set på flere skærme end de fleste nogensinde kommer til. Og jeg vil love dig højt og helligt at både tilsvarende Panasonic modeller, og alle Pioneer Kuro modeller står langt mere korrekt og detajleret end et B7000.
At du er så stor Samsung fanatiker at du ikke kan se udover din egen næsetip er lidt en skam. For tro det eller ej, Samsung har IKKE opfundet den dybe tallerken igen.
jul 2007
1. Ja jeg blander mig! Det er et forum hvis ikke det er gået op for dig!
2. Hvis ikke Samsungs LED skærme er en disse bedre en deres LCD så forklar det venlist til alle de test der snart er blevet lavet, og alle de tusinde mennesker hvis øjne synes samsungs LED skærme er bedre...
3. Det er stadig min mening og jeg fortæller folk hvad jeg mener.. Jeg og atter jeg synes samsungs nye LED skærme og de flotteste på markedet.
At det hedder LED rager mig.. For min skyld kunne de kalder dem CRT. Jeg ved godt at forbedringen fra deres andre tv ikke er en revulotion men klart en forbedrig! Læs f.eks første test. Men udover billede kvalitet har de helt klart også andre fordele så som medie 2.0
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 641
Man kunne næsten foranledes til at mene den rent faktisk udgjorde en trussel mod deres tro
Jeg har selv været 100% plasma tilhænger, men mit job som sælger tvinger mig til at fremstå objektiv, og jeg kan ærligt sige at forskellende er blevet mindre over de sidste år.
Pioneer har stadigvæk det bedste billede hvis man spørger mig, men det som en Samsung LED tilbyder ud over dét er efterhånden så meget at billedet kan blive sekundært. Selv for en som mig der i sin tid prioritede billedet 100%.
Skærmens tykkelse er i sig selv en fantastisk feature, og kombineret med mpeg4 tuner så man slipper for en ekstra boks og en ekstra remote, står det blot endnu stærkere. Og at man så samtidig har en skærm er bruger under halvt så meget strøm gør det ikke ligefrem mindre interessant.
Det er nogle tungtvejene argumenter, og så meget dårligere er billedet ikke længere.
Hvis bare de havde lavet en LED LCD skærm med local dimming i samme tykkelse var jeg solgt.
maj 2008
Jeres positivitet for Samsungs skærme viser bare hvor lidt i er inde i markedet, og hvor lidt i faktisk ved.
Man kan også kun grine af at brugerne på HifiGalleri er de eneste der udråber Samsung til de bedste skærme, når samtlige andre "ENTUSIAST SIDER" stadig holder på plasma skærmene.
jun 2006
Jeg har ikke i sinde at skifte min Pioneer før jeg møder en skærm der slår den på alle punkter, og der går nok en 1-2 år endnu.
Det hele handler jo om synspunkt.
Phillip L at du sådan fornægter andre teknologier antyder jo kun at du er total blind overfor udvikling.
Hvem var de førende inden for udvikling af Plasma? Hvad laver de nu?
Hvis du svarer panasonic udstiller du i lige så høj grad uvidenhed som du mener andre gør i denne tråd.
Plasma går en stille død i møde. Det må vi bare indse. Overlegen billedkvalitet eller ej. Og LCD er jo ikke ligefrem stillestående i sin udvikling, og kan som sådan på ingen måde afskrives fra markedet.
Jeg har intet behov for at praise samsung uhæmmet, men hvis man ikke synes en 3cm tynd LCD med alt integreret er bare en smule sexet, er man sku ude af trit med tiden. Farverne på en Sony X4500 med RGB LED baggrundsbelysning er meget bedre, men den er bare ikke nær så lækker at have hængende.
Så jeg tror det jeg prøver at sige er at det kan da godt være at du absolut mener at Plasma er guds gave til folket, men desværre må du nok indse at du ikke kan representere hele folket. Og hvis du så smatidigt begynder at se ned på alle der har en anden mening end dig, burde du nok overveje en politisk karriere hos DF.
jun 2006
Du er manden der står på gadehjørnet med en bilbatteri-drevet pladespiller og føler dig hævet over alle de andre der render rundt med ipods, for "hvad ved de om god lyd".
jul 2007
Plasma er godt! Og jeg har heller aldrig sagt at det ikke var godt, hvis folk skulle få den opfatning.. Plasma er fint men man kan bare ikke rigtig gøre mere ved det end det er!! Nok mest pga at det er xenon og neon gas-atomer som driver det og det er begrænset hvad man kan udvikle med det i forhold til LCD..
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 37
Siger du at led teknologien ikke når plasma til sokkeholderene. Du skal da vist lige hjem og studeret et 2 år mere på hg før du sælger den vare..
Med LED kan det der skal være sort, blive fuldstændig sort så det ikke kan blive mere sort, grunden til det er fordi at LED kan styres som intet andet lys kan og så kan man slukke helt for en diode uden den mister effekt når den tændes igen, det kan man ikke med andet lys, og så er det langtidsholdbart og bliver ikke varmt som fx en plasmaskærm gør. et andet stort plus, er at det er det mest energi venlige, i forhold til både alt andet plasma og lcd.
ps. har du overhovede prøvet at stille et plasma med en blueray film på eller for den sags skyld en af de hd kanaler som yousee og stofa udsænder, op imod samsungs nye LED skærm med det samme, det tror jeg næppe..........
apr 2008
Og de få modeller der er kommet der HAR local dimming (X4500 og 9803H for eks), når ikke de samme dybder i sortniveau som Pioneer plasma, og har kun 128 zoner der kan justeres. Og på grund af de begrænsede antal zoner, vil du muligvis, med tiden, kunne opnå et sortniveau på højde med Pioneer, men på ingen måde en shadow detail der kan nå Pioneer eller Panasonics topmodeller for den sags skyld.
Så kære William, du bør nok selv læse på lektien før du belærer andre brugere.
Philips G, plasma er ikke per definition godt. Gode plasma skærme er gode. Ligesom gode LCD skærme er gode. Problemet er bare, at som det ser ud nu, er de gode Plasma skærme bedre end de gode LCD/LED skærme. Og når jeg siger bedre mener jeg udelukkende billedkvalitet.
Jeg siger bestemt ikke at Plasma for evigt vil være det bedste, og jeg benægter heller ikke faktumet at LCD kommer tættere og tættere på. Men LCD teknologien har bare nogle ret grunlæggende ulemper, der gør det en hel del sværrere at lave samme gode billede. Klart, med de RIGTIGE LED skærme kommer man MEGET tæt på, men de er for det første katastrofalt dyre, og har stadig ikke den samme detajlegrad.
Skal man bruge en direkte afløser til plasma når det kommer til billedkvalitet er jeg bange for vi må vente på OLED.
Og når du siger at "De nye "LED" tv'er fra samsung slår dem(plasma) i alt!!", bør det ikke være din egen mening du ytrer. For så er du ligeså subjektiv som Philips L er det. Kigger du objektivt på billedgengivelse er der ingen vej uden om det faktum at de bedre plasma skærme ganske enkelt står mere korrekt og nuanceret. At det er din mening at de er bedre er jo fuldstændig ligegyldigt når alle seriøse entusiaster, testsider og professionelle stadig bruger Pioneer plasma som reference model.
Beklager dog den lidt hårde tone i mit tidligere indlæg
jul 2007
Det er heller ikke ligeså nemt at forklare sig på skrift, som hvis man stod under 4 øjne ::)
Hvis jeg skal se på det objektivt, og det skal man jo, så vil jeg helt klart sige at hvis man bruger et plasma tv til analogt tv så ja, så er det et "bedre" tv. Det jeg mener er et mere roligt og naturligt billede. MEN så snart jeg ser et nyere LCD, f.eks samsungs "LED", eller deres nye LCD tv, vil jeg med 110% garanti sige at de er bedre til Digitalt tv eller alle andre former for digital kilder som f.eks HDTV eller blu-ray. Der er jeg altså ikke i tvivl hvad jeg ser..
mar 2006
Jeg har skam læst på lektien.
hvis du lige læse mit indlæg en gang til, kan du se at jeg på intet tidspukt hvor jeg forklare om LED (Dioder), referer til samsung. det eneste tidspunkt jeg gør det, er der hvor jeg stille Samsung LED og Plasma imod hinanden.
Men igen, det er da en smags sag, og hvis du siger at du synes en plasma er bedre ind de nye lcd tv, så fair nok. men jeg tror på det jeg ser, og jeg ser et klart langt feder og mere detalieret billede på de nye LED skærme.
mar 2006
Vent 2-3 måneder med at købe en skærm, for så er de nye samsung LED skærme kommet med 200hz.. de er på vej!
jun 2006
"Med LED kan det der skal være sort, blive fuldstændig sort så det ikke kan blive mere sort"
Det er jo netop den sætning der Nicklas S modsætter sig.
Det ligner at du ikke har opdaget der findes mere end ét slags LED TV.
De nye tynde samsung skærme benytter en teknologi der ikke giver dem bedre kontrast end traditionelle LCD skærme, og de kan ikke styres individuelt. Da vil den eneste forskel til en almindelig LCD skærm være energiforbrug og ergonomi (tykkelse).
Hvis en LED skærm har local dimming LED, kan den ganske rigtigt, teoretisk, opnå et bedre sortniveau.
Men eftersom det ikke er local dimming LED samsung har sendt på gaden i denne omgang, løber dit argument lidt ud i sandet.
maj 2008
Hvis jeg jeg siger andet er det jo løgn.
Og jeg er ikke blind over for andre teknologier. Men de andre teknologier er ikke på højde med plasma endnu. BASTA!
Jeg er meget åben over for visse OLED typer som der allerede næsten er på højde med plasma. Men skærme over 19" er ikke rigtig på markedet endnu, så derfor kan den teknologi ikke tages med ind over.
Og jeg siger ikke at alle plasma skærme er bedre end alt andet men de store modeller fra Pioneer og Panasonic slår alt. Simpelthen ALT.
Der er kun Runco (som der er LCD) der kan matche det bare en smugle.
maj 2008
Det er IKKE LED skærme. Det er almindelige LCD skærme med LED bagbelysning.
maj 2008
Så jeg tror det jeg prøver at sige er at det kan da godt være at du absolut mener at Plasma er guds gave til folket, men desværre må du nok indse at du ikke kan representere hele folket.
MIG:
Det har jeg aldrig sagt, siger ganske enkelt at de bedste plasma skærme på markedet har det bedste billede på markedet.
CITAT BJARKE G:
Og hvis du så samtidigt begynder at se ned på alle der har en anden mening end dig, burde du nok overveje en politisk karriere hos DF.
MIG:
Jeg ser ikke ned på folk men siger at plasma er bedst. Derfor ser jeg ikke ned på folk.
Ser måske ned på folk der ikke fatter (nu har jeg skrevet det 30 gange) at det ikke er LED skærme men LCD skærme med LED bagbelysning.
Og lad lige være med at være dobbeltmoralsk også selv se ned på folk der stemmer på DF. For det mener vi jo er det rigtige.
okt 2007
Det kan godt være at i alle syntes i har en god mening om det eller en dårlig. Men altså det behøves jo ikke udvikle sig til en kæmpe slagmark det her.
Jeg spørg bare om det er et godt tv jeg vælger. ikke andet!!!!
Så fik vi lige sat det på plads
Dj-Hyksi (Mark)
jul 2007
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
Jeg har selv får år tilbage været tilhænger af plasmaskærme, på grund f.eks. sortniveaut.
Men nu forholder det sig sådan at LCD skærme efterhånden er så godt med, at man kun kan se bitte små forskelle.
Om man vælger plasma eller LCD, er i dag underodnet, når man tænker på hvor hurtigt udviklinmgen går.
Jeg har set flere Panasonic og andre plasma skærme sat op imod f.eks. Sony´s, Philips & Samsungs LCD skærme, og der vandt Sony & Samsung med flere bølgelængder i forhold til de efterhånden håbløs og ukontrollerede "overvurdere" plasma skærme fra Panasonic.
Lad os nu bare tage tuneren som eksempel.
Panansonic har først nu fået MPEG4 tuner i´nogle af deres modeller. Der var Samsung, Philips og Sony langt hurtigere fremme.
Billedkvaliteten?
I dag kan du indstille og kalibere en LCD skærm så den får mindst lige så flotte billeder som de efter min mening "grumsede Panasonic skærme som igen efter min mening kun har et nogenlunde dynamisk billede med Bluray signal.
Så det med at plasma er et og alt, er vist ved at være et overstået kapitel. LCD er lige så godt, hvis ikke bedre på rigtig mange områder. Både hvad angår billedet, tuner-funktioner, strømforbrug osv.
Og når det er sagt så synes jeg ikke der skal laves flere ukontrollerede debatter vedr. LCD & Plasma.
Forummet indeholder nok af den slags informationer og håbløse skænderier.
Manden stiller et spørgsmål, så lad os hjælpe ham med de informationer om produktet i stedet for at starte endnu en ligegyldig LCD/Plasma debat.
Det er til at brække sig over efterhånden.
/ Allan. A
okt 2007
Tusinde tak for det.. Endelig en der virkelig fattede mit budskab..
og ja jeg er ikke til plasma. Da jeg nok snart skal have et barn. Og lortet kan forsage kraft jo.. Så er ligeglad med det der plasma der. Spurgte jo bare om det var en god skærm...
jun 2006
Du kan jo forhelved få kraft af _ALT_
Du må heller ikke bruge plastikposer til dine frysevarer, og du skal også passe på med at trække vejret et sted hvor der er kunstigt lys.
Og husk på at røgalarmen er radioaktiv.
Ja undskyld, men den slags har jeg lidt svært ved at tage seriøst 8)
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 54 Svar: 838
og vil mene jeg klart kan anbefalde det, nøj det er lækkert, dejlig lille skærm, dog med det floteste billede jeg har set længe
men ellers så sys jeg du selv skal tage ned og kigge på det tv, det er den eneste måde at tage et beslutning på, ikke det der med at surfe på nettet og kigge på specs
okt 2007
Samsung`s nye LED TV