Hvilken projektor bør jeg købe? {{forumTopicSubject}}
Jeg leder efter en anstændig projekter til at se film på, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal købe.
Jeg har max 6000 at gøre godt med, og det skal både dække projektor og lærred. Det skal ikke bruges til TV da jeg har et fjernsyn som kommer til at stå bagved lærredet.
Jeg vil selvfølgelig gerne have full-hd, men jeg har kigget lidt på priser på dba.dk og det ser ud til at 6000 slet ikke kommer til at række hvis jeg skal have en full hd projektor. Men hvad bør jeg kigge efter når jeg vælger projektor? Jeg har kigget mest på opløsninger over 1024x768, og den skal selvfølgelig kunne tage 6:9 og andre formater som et almindeligt fjernsyn kan, da den hovedsageligt vil blive brugt til film.
Ethvert råd og enhver ide modtages med kyshånd!
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 5 Svar: 203
så jeg mener slet ikke det er noget man skal bekymre sig om..
men en brugt Infocus projektor kan findes til billge penge, og det er gode projektorer..
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 5 Svar: 203
det er BARE noget andet at se film på storskærm.. og der gør infocus det bare godt..
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 9
Kan i om muligt komme med et par eksempler på nogle infocus som ville være værd at overveje?
Jeg har googlet det lidt, men vil gerne lige have det bekræftet... Forskellen på DLP og LCD projektorer - DLP er en farveskive der kører rundt - jo hutigere, jo bedre billede. Og det er det bedste pt
Hvor LCD er en form for en gennemsigtig lcdskærm inde i projektoren som så bliver lyst ud på et lærred?
Og hvad menes der med regnbueeffekt?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 362
En Ifocus X9 720P projektor er en rigtig hæderlig projektor. Den leverer et flot billede, og er ret lysstærk. Til gengæld er den ikke så stærk i kontrasten. Men kombiner den med et gråtone lærred, fx Grey Light fra Quality Screen, og du har en rigtig god løsning.
Hvor stor afstand har du mellem din kommende projektor og kommende lærred?
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 99
mar 2009
Hvad er bedst til mit brug, DLP eller LCD?
Thomas J - Er det sådna en her du tænker på:
http://www.pricerunner.dk/pl/98-1141256/Projektor/InFocus-Play-Big-X9-Sammenlign-Priser?search=infocus%20x9&ref=redirect&other_hits=198:infocus%20x9;;2323;&q=infocus%20x9
Jeg havde tænkt på at få et sort lærred, jeg har fået at vide det skulle være bedre - men ER det bedre, og vil denne projektor fungere til det?
Der er omkring 5 meter fra kommende projektor til kommende lærred.
ICE - DIY - De ser også fine ud, men er en del over prisklassen
mar 2009
apr 2008
Et lærred, alt efter hvilken type (motor, manuel eller ramme) består af en dug som er afmasket på den ene eller anden måde. En rulle dug m el. u. motor er afmasket over det hele, undtaget der hvor filmen vises. Et rammelærred er typisk afmasket i kanten rundt, fordi lærredet i forvejen har den facon det skal have.
En grå dug (som er afmasket) er bedre til at bringe farver frem, tilgengæld sluger den en del af lyset.
En Infocus er ret lysstærk, så et GreyLight lærred er rigtig godt til den. Har lige solgt sådan en løsning for nylig.
mar 2009
apr 2008
apr 2008
mar 2009
Jamen prøv at søge på sider der leverer lærreder, der kan man da købe sorte?
apr 2008
Det lærred der i dag kommer tættest på den løsning vil være et Firehawk fra Stewart som er et mørkegråt lærred med en gain på 1.2. Det koster ca. 26.500 kr. for et rammelærred.
En anden mulighed er en ReAct dug fra Quality Screen med nogenlunde samme egenskaber, den koster 13.695.
Så det er nogle dyre løsninger, taget dit budget i betragtning. ;o)
mar 2009
http://www.av-connection.dk/?PGr=982&ML=710
Det er måske bare et snydebillede?
apr 2008
mar 2009
Jeg tænkte på om du måske kunne have lyst til at guide mig en smule over MSN på et tidspunkt? Det er lidt lettere end at skrive herinde..
Hvilken projektor bør jeg købe?