{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Hvilken projektor bør jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter en anstændig projekter til at se film på, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal købe.

Jeg har max 6000 at gøre godt med, og det skal både dække projektor og lærred. Det skal ikke bruges til TV da jeg har et fjernsyn som kommer til at stå bagved lærredet.

Jeg vil selvfølgelig gerne have full-hd, men jeg har kigget lidt på priser på dba.dk og det ser ud til at 6000 slet ikke kommer til at række hvis jeg skal have en full hd projektor. Men hvad bør jeg kigge efter når jeg vælger projektor? Jeg har kigget mest på opløsninger over 1024x768, og den skal selvfølgelig kunne tage 6:9 og andre formater som et almindeligt fjernsyn kan, da den hovedsageligt vil blive brugt til film.

Ethvert råd og enhver ide modtages med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken projektor bør jeg købe?
  • #1   30. apr 2009 jeg har set regnbue effekten på min dlp projektor, MEN man skal VIRKLIG gøre sig umage for at se den regnbue effekt.. ved almenelig film kigning ser man det overhoved ikke, man skal fokusere meget for at se det..
    så jeg mener slet ikke det er noget man skal bekymre sig om..
    men en brugt Infocus projektor kan findes til billge penge, og det er gode projektorer..

• #2   30. apr 2009 jeg har ihvertfald ikke fortrudt..
    det er BARE noget andet at se film på storskærm.. og der gør infocus det bare godt..

• #3   1. maj 2009 Tak for de mange bud - jeg er allerede kommet flere skridt tættere på smiley

Kan i om muligt komme med et par eksempler på nogle infocus som ville være værd at overveje?

Jeg har googlet det lidt, men vil gerne lige have det bekræftet... Forskellen på DLP og LCD projektorer - DLP er en farveskive der kører rundt - jo hutigere, jo bedre billede. Og det er det bedste pt
    Hvor LCD er en form for en gennemsigtig lcdskærm inde i projektoren som så bliver lyst ud på et lærred?

Og hvad menes der med regnbueeffekt?

• #4   1. maj 2009 Hej Danni.

En Ifocus X9 720P projektor er en rigtig hæderlig projektor. Den leverer et flot billede, og er ret lysstærk. Til gengæld er den ikke så stærk i kontrasten. Men kombiner den med et gråtone lærred, fx Grey Light fra Quality Screen, og du har en rigtig god løsning.

Hvor stor afstand har du mellem din kommende projektor og kommende lærred?

• #5   1. maj 2009 Sanyo z3,z4 samt z5 er også rigtig fine. Jeg bruger selv z5 , som jeg er godt tilfreds med

• #6   1. maj 2009 Michael L - Tak for det. Men de farver nogle kan se, er det i luften eller på lærredet eller hvordan skal det forståes?
    Hvad er bedst til mit brug, DLP eller LCD?

Thomas J - Er det sådna en her du tænker på:
    http://www.pricerunner.dk/pl/98-1141256/Projektor/InFocus-Play-Big-X9-Sammenlign-Priser?search=infocus%20x9&ref=redirect&other_hits=198:infocus%20x9;;2323;&q=infocus%20x9

Jeg havde tænkt på at få et sort lærred, jeg har fået at vide det skulle være bedre - men ER det bedre, og vil denne projektor fungere til det?

Der er omkring 5 meter fra kommende projektor til kommende lærred.

ICE - DIY - De ser også fine ud, men er en del over prisklassen smiley

• #7   1. maj 2009 Kommer lige til at se at projektorens standardopløsning er 1280*720 - men hvad sker der så når jeg smider en dvd på som ikke kører i den opløsning? Det er jo et ekstremt bredt billede det der..

• #8   1. maj 2009 Det er præcis sådan én jeg tænker på. Den fylder heller ikke ret meget. Prøv at se hvad du kan finde den til i Tyskland. www.idealo.de

Et lærred, alt efter hvilken type (motor, manuel eller ramme) består af en dug som er afmasket på den ene eller anden måde. En rulle dug m el. u. motor er afmasket over det hele, undtaget der hvor filmen vises. Et rammelærred er typisk afmasket i kanten rundt, fordi lærredet i forvejen har den facon det skal have.

En grå dug (som er afmasket) er bedre til at bringe farver frem, tilgengæld sluger den en del af lyset.
    En Infocus er ret lysstærk, så et GreyLight lærred er rigtig godt til den. Har lige solgt sådan en løsning for nylig.

• #9   1. maj 2009 Okay, men hvad så med sorte vs hvide lærreder?

• #10   1. maj 2009 Øøh? Sorte lærreder? Hvad mener du lige der? Et lærred er da nødt til at være hvidt/gråt for at kunne kaste et billede tilbage.

• #11   1. maj 2009 Du kan iøvrigt få et ca. 3 m. bredt lærred. 135" skærm med den afstand du har opgivet. Det er ganske udmærket! ;o)

• #12   1. maj 2009 Regner med "kun" at få et 124" :-.)

Jamen prøv at søge på sider der leverer lærreder, der kan man da købe sorte?

• #13   1. maj 2009 Det du refererer til, kan kun være sonys prototype, som ikke engang er i handlen endnu. Det lyder meget interessant, bestemt. Hvis Stewart Filmscreens (Verdens førende eksperter inden for lærreder) hopper med på den galej, så er der noget om snakken.

Det lærred der i dag kommer tættest på den løsning vil være et Firehawk fra Stewart som er et mørkegråt lærred med en gain på 1.2. Det koster ca. 26.500 kr. for et rammelærred.

En anden mulighed er en ReAct dug fra Quality Screen med nogenlunde samme egenskaber, den koster 13.695.

Så det er nogle dyre løsninger, taget dit budget i betragtning. ;o)

• #14   2. maj 2009 Det er sådan nogle her jeg tænker på:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=982&ML=710

Det er måske bare et snydebillede? smiley

• #15   2. maj 2009 He he... Det snyder. :o) Det er et ganske alm. hvidt lærred.

• #16   2. maj 2009 Ah, der kan man bare se smiley Jeg kunne heller ikke få det til at passe at man kunne få sorte lærreder, der var ret mange ting der ikke passede sammen smiley

Jeg tænkte på om du måske kunne have lyst til at guide mig en smule over MSN på et tidspunkt? Det er lidt lettere end at skrive herinde.. smiley

Kommentér på:
Hvilken projektor bør jeg købe?

Annonce