{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

Mads W
Mads W
Tilmeldt:
13. nov 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Sony LCD tv.. Hvilket..? {{forumTopicSubject}}

Er ny i dette fag, så vil lige høre jeres mening om disse to fjernsyn.
KDL-40W4500
KDL-40W5500

Har fundet dem ved Cinemagic, hvor jeg regner med at købe mit kommende fjernsyn. Der er en prisforskel på 1.100 kr.
Har selv en ide om at det bliver KDL-40W5500, da prisforskellen ikke er højere.

Kan ikke helt forstå, hvorfor der intet står om responstiden. Gør der heller ikke på Samsung's tv'er.
Er LCD skærmene blevet så gode, at det ikke er vigtigt længere, eller..?


Lige et link til de 2 skærme..!
http://www.sony.dk/comparison/kdl40w4500aep/kdl40w5500k


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sony LCD tv.. Hvilket..?
  • #1   16. mar 2009 Det har aldrig været igtigt med respons tid, har jeg læst, det er forskelligt fra mærke til mærke hvordan de måler det.

    Husk at køb et tv med MPEG 4


  • #2   16. mar 2009 Som du selv siger det er der ikke rigtig nogen idé i at købe den gamle af de to skærme når den nye næsten koster det samme.
    Responstiden vil ligge omkring 2ms på 100hz LCD tv. det er naturligvis g2g og umuligt at stole på i virkeligheden.
    Skal du have en hurtigere skærm er du nødsaget til at kigge på plasma istedet.(Og så er billedkvaliteten samtidig bedre - dobbelt bonus!)


  • #3   17. mar 2009 jeg menes dog at have læst herinde og andre steder, at Sony´s 100 hz modeller ikke lever op til forventningerne.

    Jeg tror faktisk jeg ville kigge nærmere på W4500, hvis jeg var dig. Min far har 4000, og det er en af de bedste LCD skræme jeg har oplevet.

    Og nej du kan ikke bruge den responstid til ret meget, da de som sagt måler forskellige fra fabrikant til fabrikant. Og ligeledes kan det være underordnet med responstiden, da det er billedkvaliteten som helhed, du skal gå efter, når du vælger fladskærm.

    Men hvis jeg var dig, ville jeg da tage ned og få begge skærme demonstreret (Med HD-signal og ligeldes Bluray) for at se hvordan de opføre sig, og for at se om det var noget for dig.

    Vi kan jo ikke bedømme hvilket billede du bryder dig om.


  • #4   17. mar 2009 Sony's 100hz system er absolut det bedste af alle 100hz systemer på markedet imo. Samsung får det til at se falskt ud og Philips det samme, bare med en faktor 10 af det problem samsung har! (Altså, SLEMT!)

    Og Allan, hvorfor siger du han skal kigge på W4500 hvis du ikke mener Sony 100hz er noget værd? Det er jo netop W4500 der har 100 hz teknologi indbygget! smiley


  • #5   17. mar 2009 Nej det er det så ikke.

    4500 er bare et 4000, med sort underkant.

    Og nej Sony´s 100 hz motore er ikke de bedste på markedet.

    De er lige så ringe som de andre. Vent med at vælge et 100 hz tv, til det er ordentligt udviklet


  • Mads W
    Mads W Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #6   17. mar 2009 Det er rart at høre i er enige.. hehe smiley

    Det er ikke nemt at ta en beslutning, men tror jeg tager ud og kigger på nogle forskellige, så ser vi derefter.
    Men er nu mest til KDL-40W5500


  • #7   17. mar 2009 Jepp, du kan osse kigge efter Samsung´s større modeller med MPEG4 tuner og 100 hz, hvis det er en 100 hz model du går efter.

    De har osse gode billder hvis vi tar deres store serie.


  • Mads W
    Mads W Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #8   17. mar 2009 Er ikke sikker på at det skal være et 100 hz.. De fladskærme er ikke det jeg har brugt så meget tid på. Har en ide om hvad man skal vælge. det er så også det.!

    Men kigger efter
    min. en 40"
    mpeg4
    dvb-t
    dvb-c
    et rigtig godt billed
    et flot design


  • #9   17. mar 2009 Jamen så vil en Sony 40KDL-W4000 lige være noget for dig.

    Den er nede i en rigtig fin pris.


  • Mads W
    Mads W Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #10   17. mar 2009 Hvis du anbefaler den, kan KDL-40W5500 jo kun være bedre.. efter hvad jeg kan læse mig frem til kan den en del mere.
    og prisforskellen er så lille, at jeg helt klart vil vælge den nye model.

    Det må du kunne følge mig i.
    Du anbefaler mig en "gammel" model, og store forskelle på de to's kunnen, og lille prisforskel. Så ville 5500 være det logiske valg.


  • #11   17. mar 2009 Jeg kender ikke 5500 modellen, men jeg ved hvor dejlig en 4000 er at se rent billedemæssigt.

    Du ber om vores mening og den får du. Take it ore leave it.


  • #12   17. mar 2009 Allan, man bør vide hvad man taler om når man udtrykker sig som du gør det;

    http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w4500

    Sony W4500 HAR 100hz teknologi.

    Har du nogen beviser for de påstande du kommer med omkring 100hz Sony's 100hz teknologi?

    Jeg er skam ikke ene om at mene at Sony's 100hz system virker;

    Test af X3500 med 100hz motionflow;
    http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1201071261
    Test af D3000 med 100hz motionflow;
    http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1186383612

    Og så en test af Samsung 866;
    http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1229598149

    Bemærk hvordan der i konklusionen på BEGGE sony skærme står at det er et GODT 100hz system, og hvordan det får NEGATIV kritik i Samsung.

    100 hz er altså "bare" 100hz når man taler LCD tv. Det fungerer IKKE på samme måde som på CRT og Plasma.

    Og den model der specifikationsmæssigt er identisk med Sony W4000 men har sort højtalerkant hedder W4230!

    Når man tilbyder sin hjælp bør man selv have styr på hvad man taler om!


Kommentér på:
Sony LCD tv.. Hvilket..?

Annonce