{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

nyt lcd tv . {{forumTopicSubject}}

Hej drenge, så er det tid til at jeg skal have købt mig et nyt lcd tv, ville derfor høre jer ad, hvad for nogle mærker og modeller jeg skulle tage og kigge nærmere på !
og så vil jeg høre vilke butikker der har god service og ved noget om skærme?

ville være lækkert med evt nogle link smiley
obs: skærmen skal helst være en 32" men må måske os gdt komme op i 37" hvis det nu endelig skal være smiley

alt film spil osv, bliver afspillet på min ps3, ved ikke om det har noget at sige, men vil lige sige det .
det jeg ligger meget mærke til er hvor hurtige billederne er, gider ikke de skærme hvor der er skygger efter menneskerne osv.

håber i kan/vil hjælpe mig med at finde det helt rigtige tv smiley

på forhånd tak for hjælpen.

Mvh Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi skal have udført reparation af vaskemaskine i vaskerum i ejerforening 650 kr.
  • Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt lcd tv .
  • #1   3. jan 2009 Jeg kan sagtens hjælpe dig med at finde det helt rigtige tv smiley

Dog bør du lige svare på;

Hvorfor har du valgt en LCD skærm?
    Ved mindre du har tænkt dig at bruge din skærm som en erstatning for din computer skærm bør du nok overveje at købe en plasma skærm istedet for.

Panasonic PX80 er en fabelagtig plasma skærm og koster cirka 5500 for 37" (og cirka det samme for en 42" for at det ikke skal være løgn ;))

Hvis du er i tvivl om plasma, hvad det er og hvorfor du bør vælge det, så læs dette;

http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1026083

Og er du stadig i tvivl så spørg løs smiley

• #2   3. jan 2009 har kontrasten meget at sige ? og hvad skal den gerne ligge omkring ?
    var nemlig inde og kigge lidt under expert's hjemmeside, og der faldt jeg over en sony med en kontrast på 8000:1 og så fandt jeg en philips med en kontrast på 40000:1 vilket jeg syntes lyder som en kæmpe forskel smiley

• #3   3. jan 2009 hej Nicklas smiley

jamen jeg har bare altid troet at lcd var bedst når man er under 42" så det er sådan set derfor jeg ville have et lcd smiley
    jeg har ikke tænkt mig at slutte min computer til min tv skærm, så der er ingen problem der smiley
    kender du en butik som har den panasonic model som du snakker om, til udstilling ?

• #4   3. jan 2009 Angående hvem der har god service og ved noget om hvad de taler om kommer det meget an på hvor du bor henne af. Der er special butikker rundt omkring der ofte har styr på hvad de taler om.
    Dog er der også mange sælgere i de "almindelige" butikker der har styr på hvad de taler om (almindelige = elgiganten, expert, fona osv). At de ikke allesammen er til at stole på er selvfølgelig en anden sag.

Bor du i københavns området kan du smide mig en PB, så får du en invitation til hvor jeg arbejder og så skal jeg gerne give dig den helt store rundtur og forklaring smiley

• #5   3. jan 2009 jeg bor desværre i sønderjylland smiley
    kunne ellers lige have været perfekt med noget pro hjælp hele vejen igennem smiley
    det panasonic plasma tv du snakker om, ser rigtig fint ud, er det hurtig nok med billeder og sådan noget ? altså der er ingen skygger efter mennesker osv ?

og for resten, mange tak for din store hjælp smiley super fedt man bare kan spørger herinde smiley

• #6   3. jan 2009 Kontrasten er meget vigtig ja. Men desværre er den opgivne kontrast ikke noget som helst værd da det er "dynamisk kontrast". Det er det man kan statisk kontrast der kan bruges til noget, desværre er det efterhånden umuligt at få oplyst statisk kontrast hos LCD producenter. Plasma skærme har oftest meget højere reel kontrast og både Panasonic og Pioneer skriver det gerne på deres produkter (Pioneer oplyser ofte ikke engang dynamisk kontrast).

Jeg er selv i Expert, og ved at mange Expert butikker har PX80 stående. Ellers har Elgiganten det ofte også.

• #7   3. jan 2009 Plasma har en generelt en responstid på 0,001ms. (Cirka 1000 gange lavere end de bedste LCD skærme). Altså er de meget hurtige ja.

Jeg har oplevet denne skærm mange gange og har aldrig selv kunne se skygger efter mennesker. Hverken som mangel på hastighed i selve skærmen eller på grund af det man kalder fosfor trails.
    For en meget grundig gennemgang af skærmen bør du også læse dette;

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1213261291

Og selv tak da smiley

• #8   3. jan 2009 Okay, jamen så er det jo bare og komme ud i nogle butikker og kigge .
    er der andre mærker end panasonic jeg evt godt kunne kigge på os ? har hørt philips os skulle lave nogle fine skærme ?

• #9   3. jan 2009 Nicklas: har været inde og læse meget om skærmen, der står den ikke har fuld hd . vil det sige at når jeg vil se en bluray film på min ps3 at den så ikke køre med så mange linjer som en fuld hd skærm ville ?

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #11   4. jan 2009 Hey Nicklas S

Jeg har sat og læst en masse forums for at finde ud af hvilket fjernsyn jeg kunne tænke mig. Sidder ligesom Morten L og søger efter ca. 40" tv

Og kan se at du er rimlig stor fan af plasma tv :).

Jeg har læst hele den anmeldelse af plasma TV'et men da jeg læste det mht. at TV'et havde noget grønt slør i PS3 spil bliver jeg lidt nervøs for at købe det.
    Også det at anmeldelsen er ved at være halv gammel, (det udvikler sig jo hurtigt det skidt).

der står også det her: 480p/i, 576p/i, 720p,1080i & 1080p (24, 50 & 60 Hz)
    1080p er vel det bedste? det går vel ud på det er Full HD TV. Men har hørt fra mine venner at jeg skulle i hvertfald sørge for at det havde 100hz. men denne har jo kun 60hz? betyder det noget? og hvad betyder det? :\

• #12   4. jan 2009 Thomas T

har os været en del inde og læse om det panasonic tv, og har læst at det er et 100 hz tv smiley

det kan du læse under pricerunner.dk og inde på komplett.dk
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=347582&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6
    der kan du læse at det er et 100 hz smiley

Kommentér på:
nyt lcd tv .

Annonce