Panasonic PZ85 42" {{forumTopicSubject}}
Jeg har pr. 22. september bestilt og betalt førnævnte fjernsyn hos easyshopping.dk. Det blev leveret d. 24. og desværre allerede d. 26 kunne jeg konstatere blæser larm fra den midterste blæser for kort at forklare larmen så er det som en af vingerne i blæseren går mod en ledning, det sker først efter en 2-3 timer. Jeg har min kamp med at få easyshopping til at makke ret både i den ene og anden retning, sådan set blot fordi jeg gerne vil ombytte/fortryde købet.
Dagen det blev sendt tilbage til butikken opdagede jeg ved et rent tilfælde at hvor den midterste blæser samt den som sidder til højre for den (når man står og kigger lige på fjernsynet) er der en fordybning/bule som jeg tror forklarer hvorfor blæseren går på noget. Er der nogen her som har et fjernsyn magen til? Som kan undersøge om Jeres har samme bule/uddybning? Easyshopping er brændt helt af og fortæller mig at det er noget Panasonic intentionelt laver pga akustik så kabinettet ikke resonerer. Ligeledes fortæller de at de har fået utallige henvendelser fra folk som klager over blæser larm hvortil Panasonic skulle have udtalt til butikken at larmen er inden for normen af hvad der er acceptabelt. Indirekte siger hun at jeg bare må leve med det jeg oplever uden at hun på ingen måde har nogen som helst ide om hvordan lige nøjagtig mit TV larmer. For at min situation ikke ser mere sort ud så tog jeg desværre den forkerte beslutning og havde placeret original emballagen udenfor i 2 dage efter jeg fik det, hvor der er kommet lidt fugt skade, forstået på den måde at den ene side buler ud. De vil ikke lade handlen gå tilbage pga af dette, og jeg har forklaret at jeg ikke ønsker at lade handlen gå tilbage - jeg ønsker blot at få det ombyttet, jeg har endda tilbudt dem at benytte min egen emballage samt tilbehør så de ikke behøver ødelægge noget i den nye kasse men dette har jeg ikke kunne få noget svar på fra den person jeg har snakket med dernede. Jeg har i forbindelse med den problemstilling jeg har fået med emballagen læst på det og det ser ud til at såfremt at emballagen udgør en væsentlig værdi af produktet så kan de kræve at jeg hæfter for det, altså at jeg skal betale for emballagen hvis jeg vil fortryde købet - dette har jeg også tilbudt og igen ikke for at ophæve købet men blot for at få det ombyttet - og ligeledes dette har hende jeg har snakket med ikke kunne svare på dette da hun ikke kan tage stilling til det. Jeg insisterede på at få lov til at snakke med en som kunne tage denne beslutning - og jeg lovede at blive ringet tilbage i går (hvilket heller ikke skete) selvom hun ordret lovede at ringe tilbage til mig uanset om hun fik fat på personen eller ej.
En lang historie fra en meget meget meget frustreret nordjyde. Jeg håber nogle kan hjælpe ved at undersøge hvordan deres PZ85 42" er på bagsiden hvor blæserne sidder.
På forhånd tusinde tak for hjælpen.
Med frustrerende hilsener
Marc Andersen
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 26 Svar: 161
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 75
Nu står jeg til daglig og sælger Tv'er osv. og mindes ikke at jeg har opleves blæseren larme ved lige netop denne model, men du kan jo evt. Undersøge om de overhovedet får deres skærme direkte fra Panasonic
Mvh.
Henrik
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
okt 2008
Jeg har en kammerat som arbejder i elgiganten på Sjælland, han vil undersøge på deres modeller i morgen og så vende tilbage til mig, hvis der ikke er buler så bliver jeg en knap så behagelig mand at snakke med
maj 2007
Når det er Parallel import så dækker Panasonic ikke Reklamationer og Garanti Sager, og Indmaden er typisk heller ikke den samme, men det er jo altid en godt spørgsmål ang. hvor man får varerne fra
okt 2008
1. Er et parallel importeret PZ85 dårligere end et som ikke er parallel importeret?
2. Vil producenten (Panasonic) slet ikke røre henvendelser vedrørende parallel importerede varer? Jeg har utallige gange fået forklaringen med henblik på larmen fra blæseren at de (easyshopping) har haft mange reklamationer fra købere som har klaget over dette hvor de har fortalt dem (og mig) at Panasonic har sagt at den larm er inden for normerne som de sætter. Er dette løgn så? Altså at de har fået disse oplysninger fra Panasonic?
Jeg må nok indrømme at jeg slet ikke har det godt med 1) at have købt en parallel importeret vare (jeg var virkelig ikke klar over at det var det da jeg købte det) 2) at have købt produktet hos easyshopping. Jeg vil ophæve mit køb og købe det eksempelvis hos Elgiganten til 12500, det er 1500 mere men så håber jeg heller ikke jeg får de problemer som jeg har haft her.
maj 2007
1. Har ikke set et Parrallel Tv's billed men kunne forestille mig at de er ens billed mæssig, men er ikke sikker.
De kan godt have ringet til Panasonic og forhørt sig om problemmet men vil ikke udtale mig om firmaet
Der har lige været en retsag sådan generelt ang. Parrallel Import da man i kundens syspunkt vil føle at når der står et navn på produktet så må de os have et ansvar overfor Navnet men det er faktisk sådan i dag at fx. hvís ens fjernbetjening går i stykker så ville man fx. ringe til producentet da det er nemmest for dig som kunde så de kan sende dig en ny men i dag må de faktisk godt spørge efter serie nr, på dit produkt og hvis det ikke stemmer overens med deres så må de godt sige til dig at du må kontakte din forhandler, kan selvfølgelig ikke afvise at de vil hjælpe dig som god service men det jeg har fået af vide fra Konsulenterne er at de ikke rør det.
Håber du får løst problemet
Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig for flere spørgsmål som jeg håber at jeg kan hjælpe med at besvare.
Jeg ved faktisk ikke om Forhandleren ikke skal oplyse at det er Parrallel Import, men det kunne man jo undersøge
Ville jeg gøre i dit tilfælde
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 9 AV-enheder: 7 Emner: 12 Svar: 558
2 - om de vil det, ændre sig lidt fra sag til sag, det ka komme an på fejlen eller hvilket firma produktet er købt hos (har arbejdet hos blandt andet fona og elgigantens service værksted, og det er set at det har taget visse sager) og det ses desværre alt for tit at net butikker bliver meget svære at snakke med når det gælder garanti sager (især når det gælder parralel import.
de ka sagtens ha fået de oplysninger fra panasonic, men hvorfor sku pana pludselig sige "det fjernsyn larmer helt normalt" når deres tidligere modeller ingenting siger?? virker mig meget underligt.
okt 2008
Jeg snakkede med en Steen som fortalte, at eftersom jeg selv havde forsøgt at trykke på området hvor blæseren sad, så var det mig selv der havde forvoldt den bule. Så han beskyldte mig for at det var min egen skyld at fjernsynet så sådan ud. Det var jeg fuldstændig paf over og helt rundt på gulvet, så lavt havde jeg ikke regnet med at nogen ville synke. For det første så trykkede jeg med min tommelfinger og ganske nok så stoppede larmen fra blæseren når jeg gjorde dette, men når jeg fjernede tommel fingeren så begyndte larmen igen så der er altså ikke sket nogen permanent skade - men dette gik fint ind af det ene øre og ud af det andet på ham. Jeg kunne ikke få det ombyttet, det kunne slet ikke komme på tale, netop fordi jeg havde saboteret fjernsynet. Jeg kunne ikke ophæve købet uden at der skulle forefalde en erstatning til easyshopping på tab på fjernsynet, da de ikke kunne sælge det til nypris.
Jeg tror vi snakkede i godt 45 minutter og vi blev enige om at han skulle sende fjernsynet retur i morgen. Jjeg skulle betale portoen den ene vej (400 kroner) da der ikke kunne konstateres fejl på apparatet.
Med den oplevelse i rygsækken kan jeg på det varmeste anbefale at man tager til sin lokale elektronik forretning i stedet for, hvertfald ifølge min mening, hos easyshopping.
Mailen jeg skrev til easyshopping pr. 2. oktober havde følgende ordlyd:
Hej easyshopping
Jeg har pr. 22. september bestilt et Panasonic PZ85 42" hos Jer og selvfølgelig efterfølgende fået det leveret på min adresse pr. 24. september. Desværre kunne jeg, efter blot 2 dage, konstatere problemer med en af blæserne i fjernsynet (nærmere betegnet den midterste). Problemet kan beskrives som en irriterende lyd fra blæseren, som om den går på noget. Dette sker efter fjernsynet har været tændt i ca. 2-3 timer. Jeg kan umiddelbart løse problemet ved at trykke ned på panelet lige hvor blæseren sidder, hvilket jeg dog ikke ser som nogen permanent løsning.
Jeg har haft ringet et par gange for at høre om hvad jeg kan gøre og er så sidst blevet opfordret til at skrive denne mail.
Jeg vil, grundet vi er inden for de 14 dages fuld fortrydelsesret, gerne benytte mig af denne. Dog vil jeg gerne oplyse at kassen som fjernsynet er blevet leveret i, har stået ude i et par dage, hvilket har gjort at lang siderne buler en lille smule, jeg vil derfor ikke have noget imod at det jeg kun får en eventuel ombytter med hjem i samme emballage således at I står med en intakt emballage samt ubrudt tilbehør.
Alt efter hvilket svar jeg får, regner jeg med at køre ned til Jer på lørdag, således at jeg vil være på Jeres adresse inden butikken åbner.
Jeg ser frem til at høre fra Dem.
Det er så på baggrund af dette at han konkluderer at jeg selv har forårsaget bulen på fjernsynet. Jeg er imponeret over at en butik som lever af tilfredse kunder kan synke så lavt til at direkte beskylde en for det.
Jeg håber ikke nogen er i tvivl om at jeg selvfølgelig på intet tidspunkt har så meget som ridset fjernsynet nogle steder og da slet ikke lavet fysiske skader. Det er selvfølgelig logik for perlehøns at man først betaler godt 11000 kroner for et fjernsyn man senere opdigter en fejl på, laver en bule, betaler 400 kroner i forsendelse og hvorefter at sidde med nøjagtig samme fjernsyn igen.
maj 2007
Det lyder som om det bliver en kedelig sag, jeg håber at du bliver ved med at få din sag igennem og i sidste ende må man jo få en Advokat med ind over sagen for det er jo Grotesk, jeg har lige oplevet en tilsvarende i dag os med det nævnte firma.
Eller det vil sige Min kunde's ven havde oplevet dette altså problemerne
okt 2008
nov 2005
maj 2007
Kan desværre ikke huske kunden's problem men ja med det nævnte firma. desværre
Mvh.
HC-Foto
okt 2008
Jeg er i en situation hvor jeg ikke engang tør at brokke mig yderligere efter at jeg er blevet beskyldt for at saboteret mit eget TV, ellers havde jeg brokket mig og sagt at et nyt TV inden for fortrydelsesperioden fanme ikke skal repareres.
okt 2008
Jeg kan kun sige det for lidt, lad vær med at handle hos easyshopping. Det er IKKE en kliché - det er pure alvor.
nov 2005
maj 2007
okt 2008
okt 2008
maj 2007
1. Er vi ikke enige om at Hvis de siger du selv har lavet fejlen hvorfor sender de den så ind for en Garanti sag?
2. De skal jo også følge de Regler & Love der nu engang er i dagens Danmark men syntes at, Sagen har været så meget omkring at De snart må tage dig alvorlig.
okt 2008
Jeg har accepteret at det tager den tid det tager, jeg tør virkelig ikke brokke mig mere da jeg er bange for hvad han kan finde på.
maj 2007
Syntes ikke at du skal være bange for Ham, du har jo en del på ham og især den behandling du har fået er ikke optimal, altså nu står jeg selv i Butik for et at de største Butikskæder indenfor Tv og Elektronik og noget jeg vægter ekstremt højt er at Kunde skal have Tillid til mig og føle sig Trygt selvfølgelig kan man ikke forvente at alle vil føle dette men det er min opgave at få dem til at føle trygge og have tillid til mig og det gør din forhandler ikke i denne SAG....Klø på
okt 2008
Men jeg giver dig fuldstændig ret, og jeg vil gerne erhverve mine næste ting hos dig
maj 2007
Takker
Jamen når han allerede har så mange dårlige sager bag sig så ser jeg kun 1 vej og det er fortsæt med at holde ved i din sag, altså jo flere ting han har været indblandet i jo større chance er der også for at du får din sag igennem
okt 2008
Jeg forsøgte at ringe til easyshopping i dag en 5-6 gange for at høre hvordan det gik med mit fjernsyn, de tog ikke telefonen. Tilfældigvis ringede jeg til en kammerat bare for at chit chatte, og så viste det sig at han var ikke mindre end 20 minutter fra Rødekro hvor butikken ligger - og han skulle den vej, så han tilbød at svinge forbi og høre hvordan det gik.
Han opgav et forkert RMA nummer fordi jeg i sms'en jeg skrev til ham kom til at påføre et ekstra tal, så de kunne ikke finde den ud fra det han oplyste. Så spurgte de om navnet, hvortil han gav mit navn, så faldt 5 øren for ham Steen og han sagde jo så vidste han godt hvad det drejede sig om, hvortil han sagde "ja vi har godt nok snakket om at give dig et nyt fjernsyn for det er jo et meget nyt TV" hvortil han så spurgte om hvor meget plads min kammerat havde i bilen, for så kunne han få et fjernsyn med nu, men han kører i en golf4 så det var der ikke lige plads til. Hvorfor dælen i ind i helgoland er jeg ikke blevet tilbudt et nyt
Panasonic PZ85 42"