{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

selb bygget sub kasse. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hifigalleri.

Nu er det jo sådan at jeg har fået bygget mig en subswoofer kasse til bilen.

Dvs. efter mine egne mål. og ikke beregnet ud hvor mange liter den er på.

Ville så lige høre om der er nogle af der som har bygget selv som har erfaring med at ligge "isolering" i sub kassen. om det giver en bedre lyd. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selb bygget sub kasse.
  • #1   23. jun 2008 altså jeg synes bestemt du lige skulle så regnet ud hvor mange liter den kasse skulle være på, for ellers kan du få en sub der spiller af helvede til

og jeg synes helt klart du skla ligge noget dæmpning i, du kan bruge dæmpevat eller hvad jeg plejer at foretrække, købe en helsemåtte i et skumhus, og så klippe den til så den passer på fladerne, så får du ingen stillestående resonanser (en skum madras der ligner en æggebakke)
    det fåes også i en dicideret akustik udgave, men sålænge du bare skla bruge den til bilstereo, så er den fin, en anden ting var hvis du skulle bygge noget highend grej hjem til

• #2   23. jun 2008 *majik *

Min Bas har aldrig spillet bedre. de kasser jeg ellers har haft til den har ikke været gode til den. så besluttede for mig selv at prøve mig da, og bassen spiller ufattelig godt. den har sku aldrig spillet bedre. og tror nu heller ikke rigtigt en kasse med rigtigt liter mål. vil gøre det bedre.

Men kunne være man skulle prøve og finde ud at smide der ind.

men problemet med udregning er at jeg aldrig har bygget sådan noget før. da jeg ikke lige helt ved hvor jeg og hvad jeg skal søge på for at få de rigtige beregninger til en udmålt kasse.

og da min kasse er lidt special lavet da, jeg ville have den til at fylde minst muligt i mit baggagderum. så jeg stadig kan udnytte det plads som er i bilen. den den er rimelig stor. min bil.

Billeder af den vil snart komme.

• #3   23. jun 2008 Det betyder næsten uenligt meget, hvor mange liter kabinettet er på. Det skal altså passe med enheden. Dæmpning skal du prøve dig frem med, men kom felt på alle siderne, og lig somreelt altid Pyramide skum bag enheden. Jeg kan forstille mig dit kabinet er lidt skævt, så læg også pyramide skum i toppen. Det skal ligge oven på felten.

• #4   23. jun 2008 med hensyn til skum og deslige ska man altså ikk bare gå ud fra at det virker bare at fulde det i kassen, det er absolut noget man ska prøve sig frem med.

• #5   23. jun 2008 - Karsten Kranvogn -

Ved godt det md liter er noget som betyder noget. som du selv siger uendeligt. meget. også derfor jeg syntes jeg er så held. at jeg lige har ramt et litter mål som passer til bassen. godt nok er jeg ikke god til at regne ud med de mål og litter. men har stadig mine forstillinger om hvor stor og sådan den skal være..

men med sukm er der jo ikke andet end at prøve og ligge noget i kassen og se hvordan det kommer til at lyde.

• #7   24. jun 2008 Jeg vil også gerne se hvilken enhed du bruger. Så vil jeg gerne lige regne det. Det lyder som om din æske er meget lille.
    En lille kabinet giver ofte mindre dyb bas, plus der kommer et hæv inden, den ruller af. Omkring 50-80Hz .. Det lyder ikke specielt godt.

• #8   24. jun 2008 Michael G.

Det er en Magnat AD300
    og nej forstod den ikke lige.

Men den kasse som jeg har lavet spiller faktisk godt..

- Karsten Kranvogn -
    Det er en Magnat AD300
    link = http://www.audio-shop.sk/audio/images/Spravy_obrazky/AH%20SK%204_07%20Magnat%20AD300%20vitaz%20testu_img_1.jpg

• #10   24. jun 2008 hvad har du lavet kassen af? og hvad dimension?

• #11   25. jun 2008 Michael G.

1. Har hørt modellen i passende kasse.
    2. er ikke tondedøv.
    3. Ja har nok været rimelig heldig.

Og den er lukket.

*majik *
    Den er lavet af 18mm MDF plade.

Kan ikke huske dimensionen. lige pt.

• #12   25. jun 2008 18mm mdf er lige i underkanten synes jeg, til enheder over 10" bruger jeg altid minimum 22mm

men det liger altså godt nok bare spunplade, ligner det har rejst sig i kanten

men hvad ved jeg

men få regnet det kabinet ud, det er altså det bedste

• #13   25. jun 2008 *majik *

havde ikke andet end 18mm MDF plade.

hva snakker du om som ligner spunplade?

hvis du tænker på, den du kan se på mit billede. er det ikke den.

Men jeg syntes ikke jeg gider lave mere ved det, da den spiller super godt.

Og jeg ved sku godt hvordan en sub skal spille. !!

• #15   25. jun 2008 han spørger jo egentlig ikk om hjælp til kassen, men om erfaringer med dæmpe materiale i den.

• #17   25. jun 2008 jeg er helt enig

• #18   25. jun 2008 enig michael, nu vil man bare mandens bedste, men at ære åben for noget nyt, uha det ert farligt

• #19   25. jun 2008 Martin A.

tak.

Michal G.

Der er da ikke noget i vejen for at starte på din måde. man skal jo starte et sted. ik? Men du må da komme og få et lyt. så kan du sige hvad du vil. men den lyder rigtig godt. og syntes det er så utroligt at jeg har ramt rigtigt/næsten rigtig. for det kan da sikkert godt blive lidt bedre. men det er ikke meget.

*majik*

Nej det er ikke farligt. det er helt fint at i giver response, på det.
    Hvis jeg har skrevet så det er blevet forstået som om jeg ikke er glad for det. Beklager jeg. for det er sku godt med noget.

Og har svaret på bedste muligvis.

• #21   26. jun 2008 Michael G.

Her er lidt data på den.

http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=68_460_904&products_id=5379

Det med målene på kassen, skal jeg nok lige komme med når jeg lige får målt den igen. Men har ikke for meget tid til overs, men skal nok komme.

Hvor henne har jeg sagt at det ikke betyder noget at have over 20 års erfaring?

Men hvis du skal komme med sådan nogle dumme kommentar, gider jeg da slet ikke hører på det.
    har skam taget imod det, men det bliver ikke i denne omgang, da jeg syntes min egen kasse spiller fint.

Men når jeg en gang skal til at lave noget som er alfa og omega vil jeg gå til en som ved noget mere om det. angående med at måle litterne ud i kassen til den bestemte basenhed. hvordan det hele skal skruges sammen, bruge tykkere plade, osv.

Altså det første man laver kan jo ikke blive perfekt vel? man starter da et sted? Det burde du da vide?

Kommentér på:
selb bygget sub kasse.

Annonce