{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

De bedste enheder - hvilke anbefaler du ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Hvis du skulle ud og bruge penge på et par enheder (både sub, mellemtone og diskanter) hvilke skulle det så være ?

Der er ingen grænser, men lad nu vær med at vælg det dyreste af det dyreste, bare fordi det er dyrt smiley Vælg gerne noget du har en svaghed for og noget som du synes spiller helt sindsygt godt smiley

Vi snakker løse enheder smiley

Størrelser:
Sub = 5.25" / 6"
Mellemtoner = 3" / 4"
Diskanter = Underordnet bare de er små og gerne mikro

Håber i vil komme med lidt indput smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De bedste enheder - hvilke anbefaler du ?
  • #1   8. nov 2015 Scanspeak, Vifa, Peerles og Seas. De laver i hvert fald gode enheder.
    Jeg har selv nogle scanspeak højtalere, og lyden i dem er rigtig god. Selv med det meget simple delefilter.


  • #2   8. nov 2015 Har også selv kig på Peerless smiley De må gerne koste omkring en tusse pr enhed.. det lyder ikke af meget, men det meste ligger vel på 4-600,- af det jeg har kig på, så det må gerne løftes lidt til noget mere eksklusivt smiley

  • #3   8. nov 2015 Hej jeg er igang med nogen diy HT og der bruger jeg enheder fra monacor ved godt der måske er mange der har et lidt skævt øje til dem, men nu prøver jeg dem har ik selv bygget noget med dem før men tror på de er gode nok til min standart i første diy projekt og de er til at betale. Tror selv på at det langt fra kommer and på enhederne for god lyd i hjemme byg, der er mange andre ting der kan hæve neuvuet højere end dem. Så som opbygning og delefilter/ forstærker..

  • #4   8. nov 2015 Hybrid audio legatia serien og imagine serien.

    Dette er oprindelig set til bilen men er også designet til hjemmebrug hvilket de de også bliver brugt til, derfor ingen grimme logo'er på fronten af enhederne.

    Fra legatia serien ville jeg tage l3v2 ( en 3.7") som faktisk er en bredbåndsenhed der har en frekvensgang på 113-18.000hz så ingen behov for diskant medmindre du kan høre over 18khz hvilket de færreste kan.

    Som basenhed havde jeg valgt imagine i6sw ( en 6.5") i transmissionline kabinet hvis designet tillader dette.


    Rigtíg fede enheder som er med i den store liga til konkurrence brug.


  • #5   8. nov 2015

    profilbillede
  • #6   8. nov 2015 De ser godt nok også spændene ud også fine små enheder som han søger.

  • #8   8. nov 2015 Jeps, ville selv have lavet diy i hybrid audio men jeg vil ikke støtte den danske distributør så jeg er ved at undersøge om jeg kan få nogle andre enheder lavet til mig selv fra en andet producent uden logo på, hvis ikke så er jeg heldigvis i kontakt med andre producenter hvor jeg mere eller mindre kan få det som jeg vil have det smiley

  • #14   9. nov 2015 Christian jeg har et sæt scanspeak 15 w liggende, de har ikke spillet meget. Hvis det var noget du kunne bruge ? smiley

  • #15   9. nov 2015 ja de fuldtone med træ er rigtig flotte

  • #17   10. nov 2015 Altså, hvis man skal hjælpe nogen, skal man starte med at skrive navnene rigtigt på producenterne

    Pearles (en pære??)
    Sears (er det ikke et amerikansk storcenter?)

    de hedder PEERLESS og SEAS

    men hvad du søger af enheder, det kommer jo rigtig meget an på hvad de skal bruges til jo.

    du skriver SUB enheder, skal det være en 3-vejs højttaler eller en 2-vejs med to små subs ved siden af?

    jeg vil til hver en tid råde dig til at starte med en 2-vejs højttaler, og så bruge de ekstra penge på et par rigtig gode enheder.

    Et andet spørgsmål kommer mig på sinde, hvorfor vil du have en lille diskant?
    Disse er jo ofte med neodymium magnet og har ofte lidt olie i svingspolegabet.


Kommentér på:
De bedste enheder - hvilke anbefaler du ?

Annonce