{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Anders R
Anders R
Tilmeldt:
28. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Køb af byggesæt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg skal have mig et nyt sæt højttalere, og jeg kunne godt tænke mig at forsøge mig med at bygge dem selv (altså
kabinettet).

Jeg har søgt rundt omkring på nettet og på torsdag tager jeg en tur til vestjylland for at høre et sæt, der står i et på
råkabinetter. Sættet består af to bas/mellemtone (Monacor SPH-135C) og to meget små fullrange (Monacor SPX-32M), basrefleksrør, isolering og et vikelig godt delefilter (i følge ejeren af hjemmesiden)
Link ((link fjernet)

Sættet er nedsat fra 9000 kr til 2500 kr, så på den front ser det meget positivt ud. Mit budget er på max 3000 for enhederne.
Fordelen ved det her sæt er så også, at hvis jeg bestemmer mig for at det at lave kabinettet bliver for uoverskueligt, kan jeg
få dem i råkabinettet uden beregning.

Jeg ved godt, at det i sidste ende kun handler om, hvorvidt man kan lide lyden og ikke prisen og specifikationerne, men hvis
der er nogen af jer, der kan anbefale noget (i jeres optik) bedre til prisen, er jeg lydhør.

MIt nuværende anlæg består af Dali 104, en Audioquest Dragonfly 1.2 USB-DAC og en gammel JVC AX-311-forstærker, der faktisk lyder meget godt.

Med venlig hilsen
Anders Reimer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af byggesæt
  • #1   25. maj 2014 Det fra altoht har da aldrig været i nlrheden i at koste 9000kr i dele!

    Det ville jeg holde mig langt fra!


  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   25. maj 2014 Ejeren af hjemmesiden indrømmer, at enhederne ikke er det, der trækker prisen i vejret, men delefilteret, men det kan jeg ikke prale af at vide meget om

  • #3   25. maj 2014 Hvis det virkeligt er så meget værd så skal du da ud også og have andet elektronik for at få max lyd, for man vil da heller ikke køre med 4 viborgdæk eller helårsdæk på en stor bmw,merceds,audi smiley


  • #4   25. maj 2014 Altså jeg har bygget nogle ret så fine delefiltre til to højttalere det kostede mig 1500kr, og enhederne som du ser på koster vel ca 1000kr samlet. Hvis du en dag bliver trætte af de højttalere så får du virkelig svært ved at sælge dem pga det er monacor og hjemmebyg. Ikke fordi monacor ikke kan være godt men lige nettop det du ser på var ikke noget jeg ville anbefale.

Kommentér på:
Køb af byggesæt

Annonce