{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

selvbyg af bundbas, nogen der har forslag {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil meget gerne bygge min egen bundbas/sobwofer.

Jeg ligger ende med to gange JBL 500 watt 15 tommer bas men synes ikke de gir nok bas synes ikke rigtig jeg for det der tryk i mit bryst som jeg gerne vil have.

Så vil jeg gerne bygge en god bundbas/sobwofer med godt tryk så vis nogen af jer ligger ende med et godt sted hvor man kan købe nogen gode enheder til en sob så må i meget gerne skriver og vis i har nogen gode forslag til hvordan jeg skal bygge dem kunne jeg også godt bruge nogen råd der..

mange tak.

jeg har 1000 kr til at lave den af så vis i kender en bundbas der virkelig rykker røv som jeg ikke behøver og bygge op som koster lidt uden 1000 kr kunne det også være fedt..

håber ikke jeg skriver noget i forum som jeg ikke må...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selvbyg af bundbas, nogen der har forslag
  • #2   12. feb 2013 Patrick D

    Han skriver han vil have mere tryk, og dobbelt 15" ikke er nok for ham.. Tror du så en enkelt 10" er nok?


  • #3   12. feb 2013 ja desværrer patrick så er den alt for lille. men tak fordi du prøve..

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #4   12. feb 2013 Hvorfor er en 10" for lille?

    hvor stort er det rum du skal spille op?


  • #5   12. feb 2013 jeg har jo to gange 15 tommer er det så ikke lidt tosset og købe en der er mindre

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #6   13. feb 2013 Ja ja. Det kan jeg godt følge dig i.

    Du spurgte bare efter nogle forslag. Det kan jo være at de to ti tommere sparker røv. Jeg aner det ikke:-)

    Men det rum du skal spille i, hvor stort er det? to 15" plejer altså og kunne give et kæmpe tryk. Der kan jo være mange ting der gør at de ikke giver det tryk du ønsker. Hvad har du af anlæg?


  • #8   13. feb 2013 Hvis de 15tommer kun får 10 papwatt i et 10kvm rum. Så de jo ikke 3 potter pis værd. Så hellere en aktiv 10 tommer.

  • #9   13. feb 2013 I et lille rum med store enheder får du ikke meget ud af det.

    Da jeg var yngre (ung og naiv) hev jeg en dobbelt 18" JBL kasse med ind på mine ca. 12kvm i håbet om, at jeg ville falde baglæns af lydtryk .. Guess what .. Ingenting. Hele værelset rystede, men absolut intet tryk/punch. Enhederne var simpelthen for store til at fungere optimalt med så få kubik meter.

    Et sæt gode 10" bundkasser med ordentlig effekt bag gav væsentligt federe bas. Det var ikke bare ét stort buldreshow, men der var styr på det og der var tryk nok til at få det dårligt.

    Større er ikke altid = bedre.


  • #10   13. feb 2013 jeg har en kraft forstærker som hedder ( vantage power )
    som er på to gange 220 watt og ja ved godt den er for lille til mine to JBL 500 watt men derfor skulle jeg da stadig kunne få et godt tryk ud af dem. det var derfor jeg hede tænkt på at købe en sobwoofer og et aktiv delefilter til den.

    for synes ikke rigtig mit værsle ryster så meget som så mange andres

    det rum som højtalleren stå i er ca 16-18 kvm..


  • #11   13. feb 2013 skrev forkert min kraft forstræker er på to gange 270 watt

  • #12   13. feb 2013 jeg ville helt klar smide minde penge efter den sub jeg lagde link til dig, de der enheder er alt for store til dit lille værelse, ALT for store

  • #14   13. feb 2013 det er ikke bil højtaller det er indedørs højtaller er du helt fra forstaden man skal ikke bruge bil højtaller indefor det kommer til at lyde af lort til

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #16   13. feb 2013 270 watt er rigelig til at sparke røv til to 15". Hvis forstærkeren altså trækker strøm nok.

  • #17   14. feb 2013 det er sådan to styks jeg har og skal bruge mere bas svære er det ikke. jeg har ikke selv lavet dem. men jeg vil godt selv lave en sobwoofer eller købe en der kunne hjælpe godt med godt tryk

    profilbillede
  • #18   14. feb 2013 Det ligner en pa top, altså kun mellemtone og diskant
    Så kan jeg godt forstå du mangler bass smiley


  • #19   14. feb 2013 ja og det jo det jeg siger hele tiden at jeg gerne vil have bas men alle misforstår mig hele tiden

  • #20   14. feb 2013 Tror faktisk du misforstår lidt smiley

    Du vil have bas så dine bukseben blafrer? .. Så køb enheder, som er beregnet til det.
    De 15" fra JBL JRX er:
    1. Ikke beregnet til disideret bund, men lige så meget som mellemtone.
    2. Enhederne i JRX serien er lidt noget junk i sig selv.

    Så .. Hvis du gerne vil opnå den bas du snakker om, så køb enheder til formålet og få bygget en kasse, som passer til dem.

    Alternativt, så skal du skaffe T/S data på de 15" i JRX kasserne, så kan det MÅSKE lade sig gøre, at lave en kasse, som udnytter dem bedre, så du kommer lidt nærmere dit mål med det du har.


Kommentér på:
selvbyg af bundbas, nogen der har forslag

Annonce