{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

kabinet til denne enhed - antal liter? {{forumTopicSubject}}

Har denne enhed til at ligge og vil prøve at lade en kasse til den.

Disse er de eneste specs jeg har på den.

Belastning 75/150W (RMS/musik) - 94dB (1W/1mtr.)
(Belastningen er angivet for begge svingspoler)
• Impedans 2x4 ohm - 2" svingspole
• Frekvensområde 28-2000Hz - Plade chassis
• Magnet diameter 158 mm • Vægt 4,1 kg

• Fs 27,4 Hz
• Re 2x3,1 ohm
• Qms 2,84
• Qes 0,23
• Qts 0,21
• Vas 97 liter
• Diameter 256 mm
• Huldiameter 233 mm
• Total dybde 112 mm


Vil gerne have en lukket, relativt firkantet kasse til den.

Nogle der kan udregne liter mål og demensioner på den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kabinet til denne enhed - antal liter?
  • #1   26. dec 2012 Den er på 97 liter. Så det er vel omkring 46x46x46 Indre mål.
    Så er du omkring de 97 liter.


  • Martin b
    Martin b Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #2   26. dec 2012 sorry Jonas men hvor får du det fra ?

  • #3   26. dec 2012 http://www.micka.de/org/en/index.php#ideal

    Der er mange flere online kabinet beregnere....


  • #4   26. dec 2012 Har prøvet selv at regne på det med de online beregnere men er ikke helt nok inde i det til at de giver mening for mig.

    Så en så simpel forklaring så muligt helst bare mål på et lukket kabinet der matcher enheden jeg selv kan smide sammen relativt nemt ville være super =)

    Skal ikke være et større project blot noget nemt og hurtigt indtil jeg får købt den sub jeg har kig på


  • #5   26. dec 2012 97 liter he he, det bringer sgu julehumøret frem.
    Hvis det kun er en midlertidig løsning, kan du jo blot eksperimentere lidt med størrelsen smiley Lidt flere oplysninger på enheden havde været topdollar, men hvis du laver en lukket kasse i 22mm, der måler 30cm på alle 3 leder, giver det et indre volumen på små 17 liter. Det burde kunne virke til den pågældende enhed.
    Den vil dog ikke spille eventyrligt dybt, men luft skal den nok flytte.
    Jeg anbefaler at sætte svingspolerne i serie, hvis det skal bruges til et stueanlæg.


  • #6   27. dec 2012 Det var et svar der kunne bruges, jeg takker.

    Hvis jeg gerne vil have enheden længere ned i frekvens er der så et andet design der ville være bedre ?


  • #7   27. dec 2012 FFDP, jo større kabinet, du laver jo mere dybde for du.

    Derfor man skal lave kabinettet efter de liter, der er blevet sat til den, og der står i den teksk du har linket til denne forum, at den yder bedst ved 97 liter.


  • #8   27. dec 2012 Du kan snildt laver kassen en smule størrer, men se blot væk fra de 97 liter. Vas tallet siger intet direkte om enhedens optimale kabinetstørrelse. Prøv en Googlesøgning på "Ækvivalentvolumen", så findes der en del svar på begrebet derude. Ønsker du dunk i mellemgulvet, kan der eventuelt monteres en port i kabinettet. Du kunne også prøve med en TML kabinet, men det bliver en del størrer. Det spiller dog utroligt dybt, hvis det laves korrekt. TML står for Transmissionslinie.

Kommentér på:
kabinet til denne enhed - antal liter?

Annonce