Vild 6,5" Subwoofer ?? {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Er ved at bygge mig en lille "håndværker"radio. Har fået købt godt og grundigt ind: 5,25" fuldtonehøjtalere med dertilhørende subwoofer som køre over en Axton Impact forstærker 600w.
Front/Rear på omkring 45 w RMS og en Subwoofer udgang på 100w RMS.
Købte mig den her:
http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=302_304_614&products_id=70768
Med tankerne på at den kunne tage rimeligt lave Hz og at den efter min overbevisning nok skulle kunne brage igennem.
Problemet er bare at jeg synes ikke den levere HELT så meget som jeg havde håbet på, well lesson learned, men hvad skal jeg så have ??
Synes den spiller godt, og kan også følge med langt hen ad vejen, men når jeg op på lydstyrken hvor det begynder at spille højt så er der mange sange hvor den simpelthen bliver kvalt og spiller over.
Findes der subwoofere i 6,5" eller derunder som bare kan knalde igennem (Selvfølgelig til en højere pris ?)
Tror 8" bliver for stort, men hvis det virkelig der det ender så kan det også gå skulle jeg mene !
Bonus: Kan man på nogen måder sige bare lidt om hvordan sammenhængen imellem en enheds RMS watt og forstærkerens og hvordan enheden vil klare det ?
Er ny indenfor faget og min logik siger mig at den subwoofer jeg linker til på 125W rms og min forstærker på 100w rms så skulle den kunne spille forstærkeren ud ???
Kan den dog ikke, og ved også godt der findes enheder med f.eks sammen RMS watt men i heeeeeeelt forskellig kvalitet !
Så er det kun der der ligger (kvaliteten), eller er der nogen gyldne regler eller lign.
Håber det gav mening, og smid endelig forslag til en ny subwoofer hvis det ender med jeg skal have sådan en
EDIT:
Godt eksempel : Bosch radioen:
http://www.screwfix.com/p/bosch-gml20-jobsite-radio-with-subwoofer-26w/36152#product_additional_details_container
26w subwoofer, spiller bedre end den jeg har købt - WHY ?
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 218
http://www.monacor.dk/produkter/bilstereo-subwoofer/vnr/104350/
man plejer at sige at forstærkeren aldrig kan blive for stor.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
den kan da godt levere varen
hvor mange liter har du lavet den i?jeg regner det ud til 14,5L 2" port på 16,7cm, så får den et lille peak ved det gode frekvenser
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 48
Ronnie: Det bliver deromkring, og det er lige på kan jeg ikke garantere, skal nok lyde godt nok til mig alligevel
Tak for svaret, må spare lidt sammen og bestille sådan en !
nov 2006
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.929
Mener jeg så to stk til salg for ikke særlig længe siden for 700kr
nov 2006
aug 2012
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.929
Altohifi.dk (købte min der) ved ikke om de har flere.
aug 2012
Vild 6,5" Subwoofer ??