{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Finér og lakering {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Jeg er i færd med at planlægge et nyt sæt højtalere. Og jeg ønsker at beklæde dem med egetræs finér overalt undtaget på fronten. Fronten skal males i hvid satin.
Hvordan gøres det lige bedst? Finér på, maskere af, og så male?

Eller males fronten inden den limes og fineren monteres måske også inden?

Jeg tænker der skal være en lille overgang i form af en tynd rille hvor finér og lakering mødes. Lidt ligesom på Dali Oberon serien.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finér og lakering
  • #3   8. feb 2021 Jeg tror du misser pointen.

    Fineren skal Ikke males. Sider, top, bund og bagside skal have finér. Front skal hvidmales.


  • #5   9. feb 2021 Er der ikke noget med at finér helst skal monteres før pladerne skæres ud, selv om jeg har bygget en hel del højtaler så har jeg kun en gang arbejdet med finér eller det vil sige at jeg den gang fik mitro nord til at lave det for mig.
    Alternativ kunne være at købe pladerne færdig med finér monteret, men det er dyrt.


  • #6   9. feb 2021 Hej Michael.

    Ja det er helt rå MDF der skal behandles. Så der skal spartles lidt må man sige ??

    Farven er mat hvid. Måske ikke helt mat, men tæt på.
    Har dog overvejet lidt at male hele kabinettet hvid, i stedet for finér. Finér lader ikke til at være gratis på nogen måde.

    Siden du er autolakerer, gør du så i at male lidt fusk hist og her? ??


  • #13   9. feb 2021 Jeg har et par skitser fra PCen du kan se. Byggeriet er ikke påbegyndt endnu, da jeg mangler et par detaljer endnu.

    Som det ses, så er de med finér, men det er kun første udkast.

    Silkemat lyder ikke dumt. Det må jeg lige fundere lidt over. Er det noget hø at lave mat?


    profilbillede
  • #14   9. feb 2021 Det ser for i øvrigt skide godt ud det du har lavet der ??

Kommentér på:
Finér og lakering

Annonce