{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

3 faser og 3 nul {{forumTopicSubject}}

det er godt nok ikke hi-fi relateret men er ved at hænge en lampe op og har brug for en der har lidt mere styr på el. lampen har ledning til en fase og en nul men når jeg fjerner dækslet til der hvor jeg skal sætte den til er der sat 3 faser i samme udgang og 3 nul i samme udgang? får den for højspænding hvis jeg bare sætter den til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 faser og 3 nul
  • #1   25. dec 2020 kunne du lægge et billede op, går ud fra den lampe skal tændes med en kontakt ? har du en prøvelampe ? (sådan en der lyser når der er strøm på fasen)

  • #2   25. dec 2020 ja det er til en almindelig kontakt på væggen og jeg har desværre ikke en prøve lampe

    profilbillede
  • #3   25. dec 2020 Så må du prøve dig frem, blå er nul og tror fasen du skal bruge er den røde ledning til højre i billedet jord er den gule/grønne hvis den skal monteres.
    Tænker du først skruer den blå ledning i den hvor den blå allerede er, så kan du ret nemt finde den der er fra kontakten for det er enten den røde eller den der sidder en hvid -brun - sort i.


  • #4   26. dec 2020 Fik du det til at virke?

  • #5   3. jan 2021 ja jeg fik det til at virke det viste sig at de 3 faser var konstant strøm og den hvide og røde var til kontakten

Kommentér på:
3 faser og 3 nul

Annonce