1.581 visninger
|
Oprettet:
aktiv Subwoofer Dc15 enhed {{forumTopicSubject}}
1. kan man lave en subwoofer med en Dc15 bas ?
2. I så fald, vil jeg meget gerne have en mand, der kunne hjælpe mig
Jeg mangler :
Træ
forstærker - ingen idé hvilken...
pianolak - hvis det ikke er for dyrt.
En god hjælpende hånd, som ved hvad han laver, da jeg er helt på bar bund her
jeg ved ikke hvor lang tid sådan noget tager.. Men jeg regner med at det er et "dags" projekt ? Maks en hel dag..
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 152
Jeg vil lave en sub med en dc15' hvis det kan lade sig gøre... Resten har jeg ikke styr på...
Men det skal blive så "hifi" relateret som overhovedet muligt
Grunden er, at jeg har et par dc15 stående, hvori én af højttalerne har en falsk bas... så kan jeg ikke bruge dem, så jeg spiller dem ad og bruger det jeg kan
nov 2006
men for at have det grundlæggende på plads, så er du død pine nødt til at vide T&S parametrene på enheden, hvis du ikke kender den, så kan du IKKE finde korrekt kabinetvolumen, eller porttuning
at bygge noget ud af ingen data, det ville faktisk være lettere at finde en nål i en høstak med brækkede fingre og begge øjne prikkede ud, hvis du forstår
så jeg vil KLART anbefale dig at sælge de DC15 og så finde 1 rigtig god 15" som du kender ALLE parametre på
godt nok KUN en 12" men dælme en FED bas der kan en del, bliver brugt af bla linn i deres subs
http://frequence-shop.dk/produkter/13-scanspeak-discovery/768-30-cm-bas-4-ohm-51-mm-vc/
alternativt denne
(link fjernet)
nov 2010
nov 2006
bauhaus kan skære plader ud på mål til dig, så er det bare at lime sammen og slibe til
nov 2010
For mig er det bare en kasse med en enhed... Men jeg ved, at der er meget mere der skal ordnet...
Ved du hvor jeg finder forstærkere som skal sidde inde i kabinettet ?
nov 2006
nov 2010
Det skal være ca. ligeså kraftigt som 2 cerwin vega cls15s... Men ligeså præcist som Dali mentor...
Kan sådan noget lade sig gøre for under 6.000 ? =)
nov 2006
nov 2010
Undskyld jeg stiller så mange spørgsmål
nov 2006
hvis det var MIG så havde jeg valgt noget af dette
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=208502 dali evidence 870
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=207163 dali evidence 870
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=206830 Snel CV halløjse en højttaler, hvis man passer på enhederne
det er nok de bud der er brugt der passer bedst til dine ønsker
jeg har aldrig hørt de to op imod hinanden, men snell er rigtig stram i bassen fordi den er i trykkamme og lidt lettere at placere, evidence har bagudrettet port, så den er NOGET krævende at have stående, den BØR mindst have 0,5M bag sig og til siden
nov 2006
men de snell er virkelig noget lækkert, som kan en HEL masse
evidencen ligger dog også rigtig lunt i svinget, den 4*8" basser i refleks kan virkelig rykke noget bas af, HVIS man har pladsen
nov 2010
Der er én ting mere jeg skal vide...
Hvilken løsning er den billigste for god dyb præcis bund?
er det byg selv...
Eller køb færdigsamlet b&w Eller Dali, monitor audio eller whateveR ? =)
nov 2006
jeg vil KLART anbefale at tage den bas der er mest præcis, det bliver mindst trættende i længden
at bygge selv, det LANGTFRA en let løsning, og en sub vil du ALDRIG i livet kunne få integreret i lydbilledet så du ikke opdager den, den vil ALTID halte bagefter lidt som den der taske der bliver slæbt i en elastik
men køber man en kvalitets enhed som den jeg har linket til ovenfor, jamen det bliver dyrt, og en ganske godt resultat kan også laves der, men det bliver ALDRIG det samme som et rigtig godt sæt højttalere.
og folk som siger man ikke kan så film bas ud af et sæt almindelige gulvhøjttalere, de burde høre mine DIY, de går liniært til 30HZ, det er der mange subs der ikke engang gør
nov 2010
Sådan noget som det her :
http://frequence-shop.dk/produkter/8-subwoofere/759-pca-s12-ne/
Er det noget man kan bruge til noget ?
nov 2006
jeg havde selv valgt at beregne kabinet og port
men hvorfor ikke bare købe nogle ordentlige højttalere?
nov 2010
jeg kunne forestille man ville spare en masse penge... Og jeg kunne forestille man ville have et andet forhold til dem ! =)
men det er nok nemmest at købe færdigsamlet
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 816
Sidst jeg byggede subwoofer, endte vi med at bruge 4500kr pr stk uden forstærker. Og piano lak .. puuuhaaa det er dyrt. Har spurgt forskellige autolakører og det ligger godt nok i nogle vilde priser. 4000kr skulle vi af med for en højglans lakering.
For lidt inspiration hvis du skulle bygge, kan du kigge med her, hvordan det hele forgik da vi byggede.
(link fjernet)
Det er godt nok til bilen, men ja du kan få et overblik af fremgangsmåden. Vi fik de fleste plader skåret hos Bauhaus, og de små skar vi selv.
nov 2010
Hvad kan du anbefale af sub, som kan spille meget hårdere end de Cerwin vega subs... Men samtidig også spiller præcist og ikke runger sådan ?
Til omkring 6-7000
aktiv Subwoofer Dc15 enhed