{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

master slave relæ {{forumTopicSubject}}

Halløj derude smiley
Jeg har en American Audio V6001 plus, der bliver brugt som sub-forstærker (til 2x 15")
Der er lige det minus at forstærkeren ikke tænder selv ved signal.
Jeg er lidt ude efter et relæ til den med master-slave, men kan ikke finde nogen som kan tag mindst 25A
Nogen der har en ide?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  master slave relæ
  • #2   27. feb 2020 Fordi sub-forstærkeren engang tog strømmen i huset på grund af at gruppen den var sat til kun var på 20a. Den har nu sin egen gruppe på 35a, hvilket har gjort at den ikke tager strømmen når jeg spiller højt smiley


  • #3   27. feb 2020 Tag kontakt til en elektriker, jeg er ret sikker på det kan laves som en relæ.
    Men det vil nok kræver at du har en trigger udgang på din kontrolforstærker.


  • #4   27. feb 2020 Tak Søren, det lyder som en go' ide smiley

  • #5   27. feb 2020 #1 fordi forstærkeren kan trække op til 27A ved 230V så jeg vil faktisk anbefale en relæ der er på 32A hvilket ville være det korrekte, men det kræver en trigger eller en klog elektriker.

  • #8   27. feb 2020 dvs. når surround forstærkeren tænder på det relæ, tænder sub-forstærkeren også?
    ps. surround forstærkeren strømkilde kan vel også bruges til det relæ


  • #10   27. feb 2020 Bare lige for en sikkerheds skyld ville jeg nok lige få en elektriker ind over da du skal være sikker på det er lovligt, de ledninger / kabler der bruges skal være godkendt til 32A og det skal laves så der ikke er risiko for stød.
    Det er tåbeligt at brænde huset ned med noget ulovligt = ingen dækning


  • #11   27. feb 2020 Tak skal du have Thomas, jeg tror det er den løsning jeg går efter.
    Jeg har en ven som er elektrikker, han burde vide hvordan det kan laves lovligt smiley


  • #13   27. feb 2020 skal jeg forstå det sådan at jeg skal have et 40 ampere, istedet for 30 ampere?

  • #14   28. feb 2020 Du kan sagtens bruge et 40 amperes relæ, hvor stor er sikringen på fødekablet ?

  • #15   28. feb 2020 Den er på 35 ampere

  • #16   28. feb 2020 Du kan sagtens bruge den 40ampers relæ, jeg ville benytte 6 (max 32Amper) kvadrat kabel, det bør være fint da forstærkeren max trækker 27Amp eller 10 kvadrat (50Amper) kabel i og fra denne relæ system til forstærkeren.
    Fra din installations skab og frem til udtaget skal det være min 10 kvadrat.

    For jeg går ud fra du har et vægudtag til forstærkeren ikke ? for er det direkte montering på kablet fra installations skab skal det være 10 kvadrat efter hvad jeg ved.


Kommentér på:
master slave relæ

Annonce