{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Byggemateriale til festivalanlæg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Hifi-folk, håber i vil hjælpe mig...

Jeg vil til årets festival bygge et transportabelt musikanlæg til min lejr. fokus er ikke lagt på uovertruffen lydkvalitet, men mere på høj effektivitet kombineret med et lavt bugdet.

link med billeder:
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2177

Info om projekt:
jeg har lavet en lille tegning af "Ghettoblasteren" i google SketchUp så i kan se hvad jeg snakker om.

under låget i toppen er der en autoradio og en ekstern 4-kanals forstærker som jeg brokobler til to 4-ohms 12" bas-enheder, der er placeret i hver deres 100-liters portet kabinet.
autoradioen (4*45w) skal selv drive de øverste højtalere (fuldtone), har dog ikke fundet ud af om det skal være 8 styks 6,5" i 8-ohm som jeg parallelkobler to styks til hver kanal, eller om det bare skal være en 6x9" på 4-ohm til hver kanal. har ikke kunnet finde 6,5" fuldtonehøjtalere i 8-ohm endnu... disse fuldtoneenheder skal spille i lukket kabinet.

Batteri(120ah), autoradio, ekstern forstærker, powerkondensator, sikring osv. er altsammen placeret under låget i toppen som jeg har malet i metalfarve.


Mit problem:

jeg er vandt til at bygge i mdf-plader da det er et stærkt og pragtfuldt materiale at arbejde med, men da det er roskilde og mulighed for regnbyger er det måske ikke det smarteste materiale at benytte? MDF er jo ikke glad for fugt. Kan man imprægnere mdf-plader på en sådan måde at de ikke bliver ødelagt af fugt? anlægget skal jo bygges til at spille udendørs. Er der nogle der har et smart trick, eller skal jeg bygge kabinettet af noget helt andet? har tænkt på at behandle med linolie og skibslak, men er dette nok? jeg kan forestille mig at anlægget bliver udsat for masser af tæsk, så hvis der går hul på lakken vil den vel bare suge derfra så lakken slipper? hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byggemateriale til festivalanlæg?
  • #1   10. maj 2011 hvis jeg bygger anlægget af mdf-plader vil prisen på det hele inklussiv, autogrejet, påmonterede hjul, hængelås, kabler, kontakter, linolie, lak osv. ligge på 3600-3900kr. budgettet skal helst ikke overstige dette..

    Mvh. Hifibanditten


  • #2   11. maj 2011 nogle der har prøvet at bygge kabinet i kryds-finer? lyder det ok?

  • #3   15. maj 2011 Jeg har et par 18" basser billigt til salg hvis du skulle stå og mangle

  • #4   17. maj 2011 Morten E:
    ja jeg har tænkt tanken, men kabinettet bliver desværre for stort, da jeg er nødt til at kunne have "ghettoblasteren" i min bil. har også tænkt på at ændre designet med udgangspunkt i en cubo-hornsub. Anlæget ville komme til at ligne en talerskammel, hvor der er udbygget opad for at gøre plads til diskant, mellemtone samt kammer til batteri og det andet grej.

    http://www.freespeakerplans.com/cubo-18.html

    ok tilbud du har, men skulle i så fald have 1 stk. 18" i 4ohm, så takker desværre nej..


Kommentér på:
Byggemateriale til festivalanlæg?

Annonce