{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Jesper L
Jesper L
Tilmeldt:
6. okt 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Hvilket delfilter? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har et par 18" bundkasser jeg skal have købt nye delfiltre til og jeg har to forskellige i tankerne
er der nogen der kan hjælpe mig med at vælge

basserne er på 1600watt peak

http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=302_314&products_id=2001

http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=302_314&products_id=2002

eller skal jeg vælge noget helt andet?

mvh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket delfilter?
  • #1   8. maj 2011 Du skal ikke have delefiltre i dine bundkasser. Det er noget kage. Du skal dele dem aktivt. Dvs. du skal have et elektronisk delefilter foran dem.

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #2   8. maj 2011 hmm

    der sidder bare delefiltre i dem nu, hvor den ene spole er stået af, og de spiller helt kanon som de er
    så derfor ville jeg bare have det samme igen


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #3   9. maj 2011 spolen er blevet skiftet og nu spiller de igen
    tak for hjælpen

    ps. Har lagt mærke til at man også kan høre melodien i bundkasserne når der spilles, er det ikke meningen at de kun skal lave bulder?
    og hvad kan evt. være grunden til dette?

    De gjorde det også inden spolen steg af


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #4   9. maj 2011 hmm det er jeg ikke lige klar over

    hvis du mener hvor de sidder er det lige på den anden side at speakon stikkene bag på kassen

    hvad mener du med hvor skarpt jeg deler?

    mvh Jesper


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #5   9. maj 2011 ja det er der

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #6   9. maj 2011 omkring 120herz mener jeg

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #7   9. maj 2011 okay

    hvor kan man købe de filtre henne?
    det lyder som noget der skal prøves :o)


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #8   10. maj 2011 Det lyder godt

    jeg har været inde og kigge og er lidt forvirret
    for jeg kan ikke finde de filtre du snakker om?

    kan du evt. sende et direkte link til mig?

    mvh Jesper


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #9   10. maj 2011 okay sådan en .o)

    men den er jo kun 2 vejs i stereo, så jeg burde vel have 2 af dem så jeg har en til bundkasserne og en til topkasserne ikk?


  • #10   10. maj 2011 Vi er ikke alle heeelt enige om, hvorvidt Behringers analoge filtre er fine .. Lydmæssigt synes jeg bestemt de taber. Det er selvfølgelig godt at have justeringsmulighederne og du undgår effekt tabet i dine passive filtre, men har tit hørt de Behringer filtre nedgradere lydkvaliteten ret så tydeligt

  • #11   10. maj 2011 Synes ikke det gør nogen forskel om det er til top eller bund .. Den gør ikke noget godt for outputtet

  • #12   11. maj 2011 Nej jeg ville købe et ordentligt filter smiley ..
    Det var ikke så meget anbefalingen af Behringer filteret, for ja, det er billigt og så kan han prøve det, men mere at kalde det "rigtig fint". Det mener jeg er en anelse på kanten smiley


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #13   11. maj 2011 jo der er filter i mine topkasser, og de er blevet modificeret

    så jeg kan vel nøjes med et filter til sub's?


  • #14   11. maj 2011 Har vist på ingen måde skamskudt dine forslag, vil bare igennem mine indlæg fortælle ham, at han ikke skal regne med et "rigtig fint" filter. Det er ikke sikkert man ved det, hvis man ikke kender markedet.

    Skrev jo faktisk selv, at det var godt fordi det var billigt og så kunne han prøve det, men pointere, at lydkvaliteten ikke er i top ..

    Kan da sagtens skrue et filter sammen, men ikke til de penge smiley .. Vil selv anbefale enten et brugt kvali analog filter (kan desværre ikke finde noget på markedet lige pt) eller smide et par tusinde efter en DSP som fx Behringers DCX2496, men så er vi jo gået noget op i pris, men så har man også mere fritstillet mht. justering af anlæg og har en masse ekstra parametre at skrue på ..

    Kan sagtens sætte et filter sammen, men det kan sikkert ikke betale sig. Som så mange andre vil jeg nemlig også gerne have lidt for ulejligheden smiley


  • #15   12. maj 2011 http://nettomusic.dk/shop/dbx-delefiltre-223-13025p.html bare for at komme med et forslag .. Ved godt at det næsten er en tusse mere end CX2310, men kvaliteten er også derefter - det samme med gensalgsværdien

Kommentér på:
Hvilket delfilter?

Annonce