{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

kenno
kenno
Tilmeldt:
24. feb 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165

delefilter? hvordan og hvorledes? {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens smiley

håber der en der kan svare mig på hvordan man finder ud af hvilke delefiltre der vil passe til de højtalere jeg har har fundet mig, jeg overvejer.

http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/624----19-mm-diskant-4-ohm-xt/
(link fjernet)

ved ikke lige hvordan finder ud af hvordan med dem.

ser gerne en af http://frequence-shop.dk/produkter/20-delefilter/ disse passer helst? men gør de det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  delefilter? hvordan og hvorledes?
  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #1   18. mar 2011 men hvordan regner man et filter ud? smiley . står lidt på bar bund.

    ja skal os lave kabinet smiley


  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #2   18. mar 2011 skal man nu os til købe programmer smiley smiley heh. nå. må jeg se på. vil så gerne have noget til min lat 500, den står lidt ensom. men nogle gamle gamle gamle jamo'er, der skratter lidt smiley

  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #3   18. mar 2011 jeppe s - hmm hvad gør man så ? smiley

  • #4   18. mar 2011 først starter man med at beregne kabinetvolumen, og en eventuel basrefleksport, og bygger det så færdigt

    dernæst skal enhederne spilles til, og så skal man have enhederne målt ud med et målesystem som clio eller holm acoustics

    når man så har målt det ud, så skal man beregne filteret i et program, for at få den rigtige lyd ud af det

    en LAAAAANGSOM process


  • #5   18. mar 2011 sådan et pre bygget filter, resultatet bliver SLET ikke godt, trust me....

    hvis det er du har brug for måling og sådan, så kan jeg måle det ud for dig, hvis du kommer til århus


  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #6   18. mar 2011 det lyder lidt af en omgang at begive sig ind i, vil jeg sige smiley . øvsen.

    Desværre er jeg helt fra lolland af MAJIK.


    hvis jeg så tager en af frequence byggehøjtalere. fx. http://www.frequence.dk/sites/vp-alliance-kit.htm
    vil det så resultere godt? . dog kan jeg ikke finde de 100% nødagtige produkter, men tilsvarer, fra jantzen audio.


  • #7   18. mar 2011 selve kittet ser jeg ingen problemer i, MEEEN JEG mener at frequence har nogle designfejl i deres sæt, ikke udseendes mæssigt, men prøv at se hvor langt diskant og mellemtone sidder fra hinanden, de skal sidde så tæt som overhovedet muligt

    og så kan manden altså ikke lave delefiltre

    men jeg ville anbefale dig at oprette dig på speakerbuilder, der kan du få AL den hjælp og vejledning du vil have

    der sidder folk som har været med til at fremstille og designe flere super enheder for store fabrikanter


  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #8   18. mar 2011 majik, takker, det tror jeg, jeg vil prøve. for kan se man får mere for pengene ved byg selv.


  • #9   18. mar 2011 det gør man bestemt..... men det kræver lidt fingersnilde, og noget arbejde med filteret

  • #10   18. mar 2011 eller lav et troels graversen smiley

Kommentér på:
delefilter? hvordan og hvorledes?

Annonce