2.860 visninger
|
Oprettet:
Cerwin vega 12" Vmax til hjemmebrug? {{forumTopicSubject}}
Kan det anbefales at bygge en sub med en:
Cerwin vega 12" 800w Vmax
fra en bil til hjemmebrug?
Der bliver selvfølgelig bygget en aktiv subforstærker i den.
Har kig på en:
JAMO subwooferforstærker
(link fjernet)
Vil gerne bygge den i et lukket kabinet, da jeg syntes at det lyder bedst.
Skal jeg gøre det her eller ikke?
Glæder mig til at høre hvad folk siger.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 25 AV-enheder: 2 Emner: 88 Svar: 299
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
snup hellere en Peerless XXLS 10'' (eller hvis du kan finde en 12'', de laves ikke mere, så det er brugt)...
jeg har selv en Peerless XXLS 10'' med den Jamo forstærker modul, og det spiller faktisk ganske udemærket... jeg spiller dog kun mellem 20 og 40Hz da jeg kun mangler den dybe rumlen i mit setup...
den giver ikke det der hårde spark i brystet, men den brummer godt, perfekt til film...
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
Men der er jo nok altid nogen der er for og imod det ene og det andet.
okt 2008
men kender du Peerles, B2, Hertz, Audison, Pioneer, Alpine Type X / Type R / F1 Status, JBL GTI, Morel, Polk,Ground Zero, DLS osv osv, så er CV i samme klasse som Xzound...
(BEMÆRK, den gamle Stroker enhed er super fed, og ikke den der er i klasse med Xzound!)
aug 2007
det er sku svært det her.
okt 2008
hvis det ikke spiller godt nok, jamen så kan du begynde at kigge på andre produkter...
aug 2007
Det er jo bare lidt tid, også noget mdf plade, hvis det skulle gå helt galt
Men så er spørgsmålet hvor står forstærkeren skal være. Det er sku heller ikke nemt.
okt 2008
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
Men hvis du vil gøre det så skal kabinettet være afstemt korekt for det første!
aug 2007
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
aug 2007
Jeg kan huske da jeg havde en 15" CV i bilen engang i et lukket. Der var den da kun på 40 liter eller deromkring.
jul 2022
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Den har så + og - i den ene side af subben og + og - i den anden side af subben eller hvad man nu kalder det…. Skal jeg prøve at brokoble den ved at samle to af ledningerne ?
Den fødes pt fra forstærkeren fra: rear right + og - til den ene side af subben og rear left + og - til den anden side af subben ….. er det ik sådan man gør ? Kan det blive federe endnu hvis jeg brokobler lortet således at …..jeg tager to af ledningerne ud af forstærkeren og binder sammen ? Skal jeg flytte rundt på nogen af dem der skal sidde i forstærkeren , under bridge formoder jeg? Det jeg tænker mig at prøve er at forbinde de to midterste med hinanden…altså rear left minus med rear right plus…… springer hele lortet i luften mon?
jul 2022
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Det den de kalder parallel
Cerwin vega 12" Vmax til hjemmebrug?