{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

Kurt Mattesen J
Kurt Mattesen J
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

Cerwin vega 12" Vmax til hjemmebrug? {{forumTopicSubject}}

Kan det anbefales at bygge en sub med en:
Cerwin vega 12" 800w Vmax
fra en bil til hjemmebrug?
Der bliver selvfølgelig bygget en aktiv subforstærker i den.
Har kig på en:
JAMO subwooferforstærker
(link fjernet)
Vil gerne bygge den i et lukket kabinet, da jeg syntes at det lyder bedst.
Skal jeg gøre det her eller ikke?
Glæder mig til at høre hvad folk siger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cerwin vega 12" Vmax til hjemmebrug?
  • #1   14. feb 2011 Det kan du sagtens gøre, En af mine venner har gjort det med 15" udgaven, og den spiller rigtigt fint smiley

• #2   14. feb 2011 cerwin Vega bilenheder er noget af det værste lort du kan finde... lige ud over deres gamle Stroker... de gamle enheder er sgu fede nok... men de nye Cerwin Vega er noget billigt pis...

snup hellere en Peerless XXLS 10'' (eller hvis du kan finde en 12'', de laves ikke mere, så det er brugt)...

jeg har selv en Peerless XXLS 10'' med den Jamo forstærker modul, og det spiller faktisk ganske udemærket... jeg spiller dog kun mellem 20 og 40Hz da jeg kun mangler den dybe rumlen i mit setup... smiley

den giver ikke det der hårde spark i brystet, men den brummer godt, perfekt til film...

• #3   14. feb 2011 Jeg kender kun cerwin Vega fra bilstereo sammenhæng, og der var jeg vældig tilfreds.
    Men der er jo nok altid nogen der er for og imod det ene og det andet.

• #4   14. feb 2011 jamen hvad har du af referencer til Cerwin Vega bilstereo... ?? for hvis du kun kender til Alpine Type E / Type G, JBL GTO / GT5, Xzound, Rallye, Brandford, MChammer osv osv... så er det jo klart at du synes CV er bedre... smiley

men kender du Peerles, B2, Hertz, Audison, Pioneer, Alpine Type X / Type R / F1 Status, JBL GTI, Morel, Polk,Ground Zero, DLS osv osv, så er CV i samme klasse som Xzound...

(BEMÆRK, den gamle Stroker enhed er super fed, og ikke den der er i klasse med Xzound!)

• #5   14. feb 2011 Det er så de første mærker du nævner jeg har rodet med.
    det er sku svært det her.

• #6   14. feb 2011 jamen hvis du har enheden er det bare at smide dig ud i det, prøve dig frem og få noget erfaring...

hvis det ikke spiller godt nok, jamen så kan du begynde at kigge på andre produkter...

• #7   14. feb 2011 ja det kunne jeg jo også prøve.
    Det er jo bare lidt tid, også noget mdf plade, hvis det skulle gå helt galt smiley
    Men så er spørgsmålet hvor står forstærkeren skal være. Det er sku heller ikke nemt.

• #8   14. feb 2011 jamen du kan prøve med den JAMO forstærker der... 175watt RMS ved 4 ohm er altså ofte nok til at få subwoofere til at spille højt nok...

• #9   16. feb 2011 Du kan sagtens gøre det! også så det lyder fornuftigt.. som Mike sikriver så er det mig han omtaler med den 15" jeg har gjort det med smiley og er ganske til freds med resultatatet! smiley

Men hvis du vil gøre det så skal kabinettet være afstemt korekt for det første!

• #10   16. feb 2011 Jeg vil nok bygge det som et lukket kabinet.

• #11   17. feb 2011 Ja lukket kabinet er også det nemmeste at arbejde med, min røg i et lukket kabinet på 128 liter....

• #12   17. feb 2011 Det var ellers ret voldsomt da.
    Jeg kan huske da jeg havde en 15" CV i bilen engang i et lukket. Der var den da kun på 40 liter eller deromkring.

• #13   28. jul 2022 Nå nu har jeg ( i bilen ) byttet min 12 “ Sony x Sound Sub ud med en 12” Cervin Vega V Max Sub.
    Den har så + og - i den ene side af subben og + og - i den anden side af subben eller hvad man nu kalder det…. Skal jeg prøve at brokoble den ved at samle to af ledningerne ?
    Den fødes pt fra forstærkeren fra: rear right + og - til den ene side af subben og rear left + og - til den anden side af subben ….. er det ik sådan man gør ? Kan det blive federe endnu hvis jeg brokobler lortet således at …..jeg tager to af ledningerne ud af forstærkeren og binder sammen ? Skal jeg flytte rundt på nogen af dem der skal sidde i forstærkeren , under bridge formoder jeg? Det jeg tænker mig at prøve er at forbinde de to midterste med hinanden…altså rear left minus med rear right plus…… springer hele lortet i luften mon?

profilbillede
  • #15   28. jul 2022 Lige præcis Juice , det også det jeg er kommet frem til , nu skal det bare afprøves ….
    Det den de kalder parallel

profilbillede
Kommentér på:
Cerwin vega 12" Vmax til hjemmebrug?

Annonce